Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Bob R.
Vandaag om 19:43:13
4 oktober modelspoorbeurs Houten door puntenglijder
Vandaag om 19:39:41
Roco wagon openen door AP3737
Vandaag om 19:37:05
uitbouw / hokje op veel oudere stations, waar diende dat voor? door Peter Kleton
Vandaag om 19:35:43
Raadplaatje door Ronald69
Vandaag om 19:33:55
Märklin 2025 door puntenglijder
Vandaag om 19:33:30
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Falkenberg
Vandaag om 19:29:23
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door puntenglijder
Vandaag om 19:21:06
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
Vandaag om 19:15:02
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 19:08:12
MB-module: "Charleroi Route de Mons" door Marc tramt
Vandaag om 18:23:08
Pfarrerwinkel bahn door Frank 123
Vandaag om 18:02:38
De wijntrein door Frits C
Vandaag om 17:32:30
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door NS264
Vandaag om 16:30:06
Mijnbouw Indonesië door NS264
Vandaag om 16:28:06
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 15:51:21
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:21:44
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door bellejt
Vandaag om 13:27:05
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 12:33:15
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Eric B
Vandaag om 12:15:48
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 11:03:31
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
Vandaag om 10:52:26
Twentse Modelspoorweg Club (TMC): Digitale besturing door Henk Veenstra
Vandaag om 10:36:45
rode multimaus defect door Sikko
Vandaag om 10:13:20
Modelspoorbaan van Einte door MOVisser
Vandaag om 09:43:08
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Ferdinand Bogman
Vandaag om 08:46:12
Acme nieuwe ICNG door Jeroen Water
Vandaag om 06:37:06
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 02:00:06
Piko 2025 door Duikeend
Vandaag om 01:16:07
NL cameo layout (0,26m2) door Ronald Halma
Vandaag om 00:47:20
  

Auteur Topic: Treinbotsing in leeuwarden  (gelezen 2040 keer)

cup-druc-han

  • Offline Offline
  • Berichten: 250
  • Ns tijdperk V
Treinbotsing in leeuwarden
« Gepost op: 23 November 2012, 10:58:02 »
gisteravond in leeuwarden

LEEUWARDEN - Op station Leeuwarden is donderdagmiddag een werktrein gebotst tegen een passagierstrein. Persoonlijke ongelukken waren er niet, materiële schade was er amper.

De passagiers konden met een half uur vertraging alsnog per trein – van een ander spoor – vertrekken richting Heerenveen. De botsing ontstond nadat de machinist van de werktrein rond kwart over drie op het verkeerde spoor was beland.

De machinist merkte te laat dat hij recht op de passagierstrein afstevende. De spoorwegpolitie spreekt van een inschattingsfout. Er was geen drank in het spel.

BRON: www.lc.nl

foto's staan hier: http://www.112fryslan.nl/news/8597

gaat om koploper 4246 en de 1774 die met een sandite trein reed.
Marklin NS tijdperk V

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re:Treinbotsing in leeuwarden
« Reactie #1 Gepost op: 23 November 2012, 11:05:26 »
Volgens die laatste site:

Citaat
Volgens de Leeuwarder Courant nam de machinist een verkeerde wissel [...]

Beetje ongelukkige manier van formulieren, of misschien weet de schrijver echt niet dat je geen stuur in een trein hebt zitten.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3866
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re:Treinbotsing in leeuwarden
« Reactie #2 Gepost op: 23 November 2012, 11:14:44 »
Botsing, meer bufferkissing....
Je zou denken dat de sandite express wel geel knipper zou hebben gekregen om binnen te kunnen komen op bezet spoor 5a waar de stopper naar Wolvega stond. Misschien is 'ie doorgegleden omdat er nog geen Sandite was opgespoten  ;D Anyway rond 20.15 is het spul afgevoerd naar het opstelterrein. De 4226 zal in elk geval wel een nieuwe Schaku kunnen gebruiken.
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

nscargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2765
  • Wederopbouw Opsolder
Re:Treinbotsing in leeuwarden
« Reactie #3 Gepost op: 23 November 2012, 11:26:19 »
Nouja, dan hebben we bij ons in Haren/Onnen bij Nedtrain weer wat te doen.
Harm
Pas op. Hier waakt de waakvlam !

Jordy

  • Offline Offline
  • Berichten: 902
    • Mijn Flickr pagina
Re:Treinbotsing in leeuwarden
« Reactie #4 Gepost op: 23 November 2012, 12:19:29 »
Vanmorgen is de sandite trein alweer in de dienst gemeld, dus zoveel schade zal er wel niet aan de 1700 geweest zijn.

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4740
    • Filmpjes op YouTube
Re:Treinbotsing in leeuwarden
« Reactie #5 Gepost op: 23 November 2012, 15:25:36 »
[quote link=topic=48218.msg774715#msg774715 date=1353664682]
Er was geen drank in het spel.
[/quote]

Alsof rijdend personeel de naam heeft alcoholische dranken te nuttigen onder werktijd. Zo´n debiele vemelding als je het mij vraagt.
Wat kun je nog meer vermelden? Hij zat niet bellen (logischer dan drank) Er waren geen drugs in het spel? Hij sprak wel Nederlands? De machinist had wel kleren aan? De machinist had contactlenzen, geen bril? Hij at geen bruine boterham met pindakaas?
« Laatst bewerkt op: 23 November 2012, 15:38:21 door Arjan6511 »
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Railroadtycoon

  • ICT Prof., detailneuzelaar ;-) en liefhebber van DUVEL!
  • Offline Offline
  • Berichten: 1976
  • Treinen rijden niet op tijd maar op rails!!
    • Treinen; kijk ook eens hier......
Re:Treinbotsing in leeuwarden
« Reactie #6 Gepost op: 23 November 2012, 15:31:16 »
Arjan,

Niet direct zo **  ::)  Het is geciteerd (staat er ook; bron....) en dit staat er dan ook letterlijk;


Plaatje van LC.nl

Ergens las ik op dit forum, effe tot 10 tellen en dan pas reageren....
Natuurlijk heb je (deels) gelijk maar dit staat er toch echt zo.
Typische politieuitspraak, niet "handig"

Allie
« Laatst bewerkt op: 23 November 2012, 15:36:31 door Railroadtycoon »
Als een probleem kan worden opgelost, zal dit ook gebeuren. Als het toch niet opgelost kan worden, heeft het ook geen zin om je er druk om te maken....

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4740
    • Filmpjes op YouTube
Re:Treinbotsing in leeuwarden
« Reactie #7 Gepost op: 23 November 2012, 15:37:52 »
Hoi,

Ik weet dat het geen citaat van CDH was maar uit de krant. Doordat ik alle overbodige tekst heb weggehaald, de bronvermelding incluis, lijkt het alsof ik reageer op wat hij heeft geschreven. Dat was niet de bedoeling maar ik zie het nu pas nu ik mijn eigen bericht terugzie. Was druk bezig met tot 10 te tellen namelijk  ;)

Zal kijken of ik het aan kan passen.

Bezijdens dat blijf ik de vermelding van de media over drank volstrekt onnodig en mogelijk stigmatiserend vinden.
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Railroadtycoon

  • ICT Prof., detailneuzelaar ;-) en liefhebber van DUVEL!
  • Offline Offline
  • Berichten: 1976
  • Treinen rijden niet op tijd maar op rails!!
    • Treinen; kijk ook eens hier......
Re:Treinbotsing in leeuwarden
« Reactie #8 Gepost op: 23 November 2012, 15:39:16 »
Laatste regel : Geheel mee eens  (y)

Allie
Als een probleem kan worden opgelost, zal dit ook gebeuren. Als het toch niet opgelost kan worden, heeft het ook geen zin om je er druk om te maken....

guest7823

  • Gast
Re:Treinbotsing in leeuwarden
« Reactie #9 Gepost op: 23 November 2012, 16:15:32 »
Volgens mij is tegenwoordig bij dit soort incidenten een drankcontrole standaard (en verplicht, ook om aan mee te werken). De test moet worden gedaan en daarmee is het (denk ik) ook zinnig om het, positieve, reslutaat direct te vermelden. In geval van een negatief resultaat hoop ik dat er genuanceerder mee wordt om gegeaan en eerst de controle meeting wordt afgewacht (en de mogelijke oorzaak wordt achterhaald). Bij spoorvervoerders geldt de 0,00 promille regel en die is in principe NOOIT 100% haalbaar omdat zelfs het eten van een appel dat promillage al onmogelijk schijnt te maken. Kortom bij een positief resultaat kan nuancering noodzakelijk zijn