Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Hoek-Warszawa Express D1245 1974
door
Jeroen Water
Vandaag
om 17:55:34
keerlusproblemen
door
astrantia
Vandaag
om 17:35:52
Plaat met klinkerpatroon voor straatspoor
door
R1954
Vandaag
om 17:35:00
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
Vandaag
om 17:32:50
Werkt de Yamorc software op Ubuntu?
door
Eenerspoor
Vandaag
om 17:20:59
Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint.
door
spoorfreak
Vandaag
om 16:32:11
Philotrain NS6001-6006 (niet kijken als je blij met jou philotrain bent)
door
MathynK
Vandaag
om 16:29:19
Piko 2025
door
Arjan6511
Vandaag
om 16:19:34
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Corné81
Vandaag
om 15:59:32
US diorama in H0
door
Wim Vink
Vandaag
om 15:30:30
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III
door
basjuh1981
Vandaag
om 15:11:20
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 14:41:46
Roco NS500/600/700, Hippelvragen, klein en groot
door
RetroJack
Vandaag
om 14:38:10
De Projecten van RetroJack
door
RetroJack
Vandaag
om 14:20:51
Raadplaatje
door
hervé
Vandaag
om 14:07:25
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 14:05:51
De modeltreinen van Spoorijzer
door
Keska
Vandaag
om 13:59:49
Hoeveel treinen op Piko Trafo 55008?
door
maartenvdb
Vandaag
om 13:40:37
Nijmegen in h0
door
1200blauw
Vandaag
om 12:59:17
Ruimte van 8.15m x 2.8m + zolder.
door
olaf99
Vandaag
om 12:34:02
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
Vandaag
om 11:54:21
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
door
bask185
Vandaag
om 11:42:18
Een nieuw begin
door
bask185
Vandaag
om 11:36:55
Roco 290 digtaliseren
door
008200
Vandaag
om 11:16:19
ACME 2025
door
Rob Ellerman
Vandaag
om 10:02:43
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald
door
Ronald69
Vandaag
om 09:55:51
Klein baantje 1200x1200mm
door
Prutsert
Vandaag
om 09:43:36
20 jaar BNLS
door
WesleyMunnik
27 June 2025, 23:28:33
Piko EUROCITY 2969 traxx
door
DBCargo
27 June 2025, 21:13:43
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
spoorijzer
27 June 2025, 20:51:01
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
duitse armseinen welke en waar te plaatsen ??
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
1
2
[
3
]
Omlaag
Auteur
Topic: duitse armseinen welke en waar te plaatsen ?? (gelezen 12875 keer)
ex44
Team forummoderators
Offline
Berichten: 15431
Re:duitse armseinen welke en waar te plaatsen ??
«
Reactie #30 Gepost op:
09 November 2012, 00:09:09 »
Ronald, de optie die jij het meest realistisch noemt, is te verdedigen.
Citaat
Maar, is 'mijn' optie te verdedigen?
Groet,
Jan
Gelogd
Edgar
Offline
Berichten: 4023
Re:duitse armseinen welke en waar te plaatsen ??
«
Reactie #31 Gepost op:
09 November 2012, 09:19:20 »
Citaat van: Ronald81 op 08 November 2012, 21:01:49
Op spoor 3 een 'Wartezeichen'. Zoals Edgar noemde...
Sorry, je hebt me niet goed begrepen. Een W-tafel aan een Ladegleis is volstrekt onrealistisch. Seinen kosten geld. Die worden alleen geplaatst als dat nodig is.
Gleissperr signale zijn in zo'n klein station onwaarschijnlijk. Geen regel zonder uitzonderingen, maar het is zeer atypisch.
Zo'n goederenspoor is normaal gesproken vrij van iedere zichtbare beveiliging. De beveiliging wordt gerealiseerd door de stand van de wissels te koppelen aan de stand van de seinen: als er gerangeerd wordt zijn de sleutels van de wissels weg en is het daardoor onmogelijk seinen in de stand veilig te zetten.
Hoe gaat dit dan in de praktijk:
Goederentrein komt binnen op spoor 1 of 2
Niet elders, want een treinbeweging moet eindigen bij een sein! Een goederentrein rijdt dus nooit binnen op spoor 3 of meteen bij de laad en losplaats
De machinist of treinbegleider gaat bij de treindienstleider de wisselsleutels halen
Er wordt gerangeerd.
Ondertussen kunnen er in Vierheim geen treinen het station binnen rijden. Het ontbreken van de sleutels maakt dit onmogelijk. Dit is gedaan omdat het rangeerdeel in een rijweg van een binnenkomende trein zou kunnen komen en je een aanrijding krijgt. (je kunt in Vierheim niet garanderen dat een rangeerdeel wegblijft van de inrijsporen)
Na het rangeren wordt de goederentrein vertrekgereed op spoor 1 of 2 gezet
de sleutels worden ingeleverd
na veiligzetten van het uitrijsein vertrekt de goederentrein weer. (altijd van spoor 1 of 2, want zonder sein kun je niet vertrekken*)
*) Echt niet? Tuurlijk wel, maar dan hebben we het over stations zonder seinen, maar zelfs dan vertrekken ze alleen van hoofdsporen, als alle wissels weer op slot zitten.
Gelogd
10-11-12-13: 41-62-54-21*
Ondertussen bouwen we aan
Granitwerk J. Köppl
.
En wordt de trein Amsterdam - Bad Harzburg
gepimpt
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
1
2
[
3
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
duitse armseinen welke en waar te plaatsen ??