Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Esu 51820 SwitchPilot v2 door Ben
Vandaag om 19:52:14
Cranicher Altbahn door NS264
Vandaag om 19:29:28
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 19:25:27
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Debvd
Vandaag om 19:23:33
Terschellinger Spoor door Michiel2
Vandaag om 19:12:03
Wat is dit voor component door 008200
Vandaag om 19:03:55
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 18:33:19
fotowedstrijd 2025 welk onderwerp? door Rob Ellerman
Vandaag om 18:32:58
Geluid Piko 1000 groen door Luc2000
Vandaag om 17:35:36
Piko blauwe 1000 door Huup
Vandaag om 17:33:41
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Charles_
Vandaag om 17:13:05
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door Noordernet
Vandaag om 16:51:43
Mijn geweatherde modellen door spoorijzer
Vandaag om 16:33:42
Plux 16 decoder voor Roco H0 lok door Hasenwald
Vandaag om 16:26:42
3d printen van ns daglichtseinen door weslyr
Vandaag om 16:17:51
Tentoonstelling: Liefs uit Roosendaal door Rsd1000
Vandaag om 16:00:35
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 15:47:22
Fotowedstrijd 2025 door Bob R.
Vandaag om 14:54:23
Trix 22583 digitaal gemaakt, maar wil niet rijden. door Josephes
Vandaag om 14:34:35
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 14:27:15
Welke kleur groen voor NS bovenleidingportalen door grove den
Vandaag om 14:15:13
Aachenau West door wob
Vandaag om 13:44:05
Baanonderbreking Trix door wielke
Vandaag om 13:29:46
Minibaan Visserskaai H0 door jan47
Vandaag om 13:06:43
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door Wim Vink
Vandaag om 12:41:23
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door spoorijzer
Vandaag om 11:18:54
Lodewickshaven door Ronald Halma
Vandaag om 11:00:57
Revier Rheinbrenner (H0) door spoorijzer
Vandaag om 09:52:11
MLF Fielschmann motor kit door Besselspoor
Vandaag om 09:34:37
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:21:18
  

Auteur Topic: Rheingold in zwaar weer  (gelezen 1087 keer)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12553
    • sleutelspoor
Rheingold in zwaar weer
« Gepost op: 28 October 2012, 22:20:50 »
Daar ik abonnee op de "Rheingold nieuwsbrief" ben, kan ik het volgende bericht van de Freundeskreis Eisenbahn Köln e.V. meedelen. Ik wordt hier niet vrolijk van.

Liebe Rheingoldfreunde,
Leider müssen wir Ihnen diesmal negative Nachrichten zukommen lassen. Unser Betrieb ist wieder einmal massiv gefährdet. Näheres dazu in dem Artikel des „Kölner Stadtanzeigers“. Wir werden uns mit allen uns zur Verfügung stehenden Mitteln gegen diese Behinderungen wehren. Leider wird ein Prozess nicht zu verhindern sein, der uns dann auch wieder finanziell schwer belasten wird. Wenn Sie darüber hinaus für uns noch Hilfen und Unterstützung kennen, bitte zögern Sie nicht, uns dies mitzuteilen.
In der Hoffnung Ihnen bei der nächsten Newsletter- Ausgabe bessere Nachrichten zu übermitteln, verbleibe ich

Mit freundlichen Grüßen, Freundeskreis Eisenbahn Köln e.V.

Hieronder de link naar het  bewuste artikel uit de Kölner Stadtanzeiger;  Auszug Artikel 22.10.2012 im Kölner Stadtanzeiger , Lokalteil Köln und Internetseite KSTA
http://www.ksta.de/nippes/rheingold-eisenbahnmuseum-ohne-gleis,15187558,20674912.html
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12553
    • sleutelspoor
Re:Rheingold niet meer in zwaarweer
« Reactie #1 Gepost op: 07 November 2012, 14:09:03 »
Zojuist mocht ik dit positieve bericht van Freundeskreis Eisenbahn Köln e.V. ontvangen;

Unsere in den letzten Newsletter geäußerten Befürchtungen, dass der Rheingold-Zug  bald ohne Gleisanschluss da stehen wird, hat sich Gott sei Dank nicht bewahrheitet. Wie wir jetzt erfahren haben, ist bei der Entwidmung die in Frage kommenden Weiche  und die entsprechenden Gleise nicht mit einbezogen worden. Wir konnten bis jetzt noch nicht in das entsprechende Schriftstück  Einblick nehmen, aber es steht fest, dass sich die uns existentiell bedrohende Entwidmung  weitgehend erledigt hat, wir aber weiter mit Behinderungen rechnen müssen.  Wenn wir die endgültige Information haben, werden wir Ihnen weiter davon berichten.

Wir sind jedenfalls sehr erleichtert und sehen mit Zuversicht in die Zukunft, obwohl wir wissen, dass unser Umfeld uns nicht unterstützt sondern wir immer mit Beeinträchtigungen unserer Arbeit rechnen müssen.

Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.