Thom, relax , ik ben er niet over begonnen, alleen maar even kort over doorgegaan, that's all. Of je zou dit als begin moeten zien, maar dat ging net persé over de 3700:Eh, da's nou niet echt waar Thom, ben een paar keer in het museum geweest op uitnodiging van Florian Hupkes (toenmalig conservator bij het NSM) om eens te praten over dit onderwerp. Daarnaast heb ik gesproken met Paul van Vlijmen en waar het bij beide op neerkwam was het volgende, jij brengt een zak geld mee en wij maken hem rijvaardig, anders niet. De totale kosten van het project werden grofschalig beraamd op zo'n 2 tot 2,5 miljoen euro om hem op te knappen, maar belangrijker nog, om hem rijvaardig te houden en te faciliteren. Daarnaast kwam er een bedrag vrij van ik geloof de sponsorloterij, wat een aanzienlijk bedrag zou zijn en wat mee zou genomen worden in deze investeringen. Uiteindelijk en dat is wijd en zijd bekend heeft het spoorwegmuseum BESLOTEN het geld niet te gebruiken voor het rijvaardig maken van de 3737 (dus het kon wel, maar er is dus BESLOTEN dat het NIET gebeurd), maar het te gebruiken voor onderhouden en restaureren van ander ELECTRISCH materieel.
Sorry Thom, dat is pas echt niet waar. Het museum heeft al meerdere keren bewezen dat het wel kan, namelijk door de loc een paar keer rijvaardig te maken, te hebben en te gebruiken. Dat het door omstandigheden de laatste keer anders heeft uitgepakt, dat is nu niet van toepassing. Daarnaast heb ik toendertijd met Florian besproken dat aan dit soort praktische dingen mouwen te passen zijn.
Het eerste ben ik met je eens hoor En het laatste, ach, dat heb ik net uitgelegd en daaruit blijkt wel dat het geen VALSELIJK BESCHULDIGEN is aangezien ik er gedegen onderzoek naar heb gedaan en direct met de directe betrokkenen gesproken heb. Het zijn gewoon feiten en daarnaast zie je gewoon elke keer weer waar het geld naar toe gaat, namelijk het rijvaardig maken van electrisch materieel (of het rijvaardig houden daarvan), daar hoef je echt geen raketgeleerde voor te zijn.
Tuurlijk wel, dat zeg ik toch ook niet? Roep ik helemaal nergens hoor En wat het management betreft, ik heb ze gesproken, ze zeggen A en ze doen B. Dus is de wil er niet? Nee, de wil is er niet, TENZIJ en zo is letterlijk tegen mij gezegd, ik (of wie dan ook) met een zak geld komt, dan kunnen we zaken doen. Getuigt dat van niet KUNNEN, of niet WILLEN? Blijkbaar willen, want voor geld is alles mogelijk.
Dan als laatste Thom, ik heb het al heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang niet meer hierover gehad, dus dat ELKE KEER valt wel mee hoor. Het is ook niks persoonlijks (wat je soms schijnt te denken) , want ik waardeer wat jij doet, wat de vrijwilligers doen en wat het spoorwegmuseum nog meer doet, laat dat duidelijk zijn.En als je mijn post goed gelezen hebt, dan stond er onderaan mijn post dat het helemaal niet over de 3737 ging, maar dat dit topic draaide om de 1010 en dat het fijn is dat deze mooie loc bewaard is (nu nog rijvaardig maken ).Goed, ik hoop niet dat je nu mij nog een keer beschuldigd van zaken die niet waar zijn, zoals ik hier al heb uitgelegd heb ik de zaken goed onderzocht, en roep ik er al heeeeeeeeeeel lang niets meer over. En nu een hug om het goed te maken