Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

No Poirot needed. door defender
Vandaag om 19:58:41
Microstepper motoren voor armseinpalen door Eric v C
Vandaag om 19:53:29
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 19:49:48
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 19:27:53
Bahnstrecke 5867 door puntenglijder
Vandaag om 19:12:18
Trix DXI van DC naar AC door Ben
Vandaag om 18:58:23
De bouw van “Bahnstrecke Lahr” door Peter.v.L
Vandaag om 18:42:26
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door BartvD
Vandaag om 18:31:55
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 18:29:38
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
Vandaag om 18:19:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
Vandaag om 18:12:56
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 17:52:29
Roco 2025 door hmmglaser
Vandaag om 17:30:38
Wegfrezen ballastgewicht t.b.v. ruimte voor decoder door Herb73
Vandaag om 16:45:50
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Josephes
Vandaag om 16:45:31
Dönsdorfer Bauberichte door wob
Vandaag om 16:45:11
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 15:53:09
RTM in 0m door Sven
Vandaag om 15:48:08
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Martin Welberg
Vandaag om 15:36:13
Veevervoer ss/ ns door AB 7216
Vandaag om 15:05:27
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 14:37:32
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door 1795
Vandaag om 14:36:25
Albert Modell 2025 door Maarten.T
Vandaag om 13:43:54
Wat spoor 1 brouwsels door Jelmer
Vandaag om 13:42:25
23 augustus modelspoorbeurs Houten door KNed
Vandaag om 13:10:42
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 12:29:23
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 12:14:28
The Summer of 69 door Besselspoor
Vandaag om 12:02:02
Arlbergbahn.. ? door spoorijzer
Vandaag om 11:40:46
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Jelmer
Vandaag om 11:18:00
  

Auteur Topic: Peco code 100 double slip ervaringen?  (gelezen 1495 keer)

DJJ

  • Offline Offline
  • Berichten: 73
Peco code 100 double slip ervaringen?
« Gepost op: 13 March 2012, 22:01:47 »
Na een tijdje op Piko A rails en wissels te hebben (proef) gereden heb ik besloten over te gaan op wissels van een ander merk.
Op zich is er niets mis met dit railmateriaal van Piko. Het ziet er best aardig uit en is niet duur. Wat ik er overheen wil laten rijden is echter redelijk divers en van verschillende makelij. Dus ook locs met dikkere oudere wielen. Dat gaf problemen met sluiting bij de puntstukken en stilvallende locjes op de stroomloze delen.
Ik heb nu enkele Peco wissels code 100 met electrofrog besteld om daarop mijn materieel te testen in de hoop en verwachting dat dit een stuk beter zal gaan. Echter de zogenaamde double slip (dubbele kruiswissel, vol engels wissel, of wat alle andere foutieve benamingen ook zijn) heeft Peco in code 100 niet met electrofrogs.
Heeft iemand ervaring met deze double slip van Peco? Ik ben met name benieuwd of oudere locs en kleinere locs er goed overheen komen. Het is toch aardig om de mogelijkheid te hebben zo'n double slip in je baanplan op te nemen, vandaar.

Dave
« Laatst bewerkt op: 13 March 2012, 22:13:25 door DJJ »
Groet,
Dave

DJJ

  • Offline Offline
  • Berichten: 73
Re:Peco code 100 double slip ervaringen?
« Reactie #1 Gepost op: 14 March 2012, 21:21:32 »
Klein schopje nog.. :P

Niemand ervaring met de kruiswissels van Peco in H0 code 100?
Groet,
Dave

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12019
Re:Peco code 100 double slip ervaringen?
« Reactie #2 Gepost op: 14 March 2012, 22:01:52 »
Ik heb ze wel gebruikt, maar er nooit problemen mee gehad.
Misschien heb je hier iets aan:

http://www.rmweb.co.uk/community/index.php?/topic/27427-peco-double-slip-advice/

http://www.brian-lambert.co.uk/Electrical-2.htm
Precies halverwege op de pagina staat het verhaal van de werking van de double slip.

Leen.
« Laatst bewerkt op: 14 March 2012, 22:13:41 door Stoomboy »

DJJ

  • Offline Offline
  • Berichten: 73
Re:Peco code 100 double slip ervaringen?
« Reactie #3 Gepost op: 14 March 2012, 22:07:50 »
Bedankt Leen, informatief draadje.  (y)
Blijkt toch wel uit dat er met de code 100 versie (insulfrogs) problemen kunnen zijn met de loop van kleine locs. Was ik al een beetje bang voor.
In een baanplan dan toch maar voor twee afzonderlijke wissels kiezen denk ik.

Groet, Dave
Groet,
Dave

nscargo2008

  • Offline Offline
  • Berichten: 954
  • veiligheidsfunctionaris-LWB Heijmans B.V./Prorail
Re:Peco code 100 double slip ervaringen?
« Reactie #4 Gepost op: 14 March 2012, 22:17:55 »
ik heb ook 2 van deze engelse wissels in mijn modulles ingebouwd , maar ik heb momenteel de modules aan de kant staan door ruimtegebrek , anders had ik wel filmpje wilen maken .
tot zo ver heb ik er nooit last mee gehad

foto als idee



en linkje van me oud draadje , waar ik ooit nog eens verder mee moet gaan .

http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,18629.45.html

groet stefan ;)


St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12019
Re:Peco code 100 double slip ervaringen?
« Reactie #5 Gepost op: 14 March 2012, 22:31:47 »
Ik heb er nog een draadje voor je bijgezet.
Het probleem met 2-assige loks (heb je goed gecheckt dat hij in alle zijwaartse posties van de assen op alle 4 de wielen stroom opneemt?) op schone - dus zonder muggenpoepjes, vuil etc. - insulfrog wissels doet zich voor als er minstens 1 wiel van 1 as op het plastic staat en er een wiel van de andere as aan dezelfde zijde als het wiel wat op het plastic staat iets opgetild wordt. Als het plastic niet 100% gelijk is aan het railoppervlak dan wordt het daaropstaande wiel iets opgetild. Daarmee zou het kunnen beginnen, want dan nemen misschien alleen 2 wielen aan dezelfde kant stroom op en komt er geen beweging in je lok.

Op de Right Track 10 DVD over het leggen van rails worden de oneffenheden van nieuwe Peco wissels door een professionele treinenbanenmaker (Norman Solomon) met een zoetvijl weggehaald. Ook de bovenkant van de geperste switch rails, dus de heen en weer gaande rails, worden met de vijl bewerkt, zodat ze mooi vlak zijn t.o.v. de stock rails, waar ze tegenaan komen. Datzelfde doet hij met de frog, het stuk tussen de uit elkaar gaande rails. Daar haalt hij ook de vijl door het stuk waar de flens doorheen loopt. Als hij dat doet, dan zou jij dat  met de double slip zeker ook kunnen proberen.
Norman legt uit dat er bij de massaproductie van de wissels nu eenmaal wat hinderlijke oneffenheden kunnen ontstaan. Ik heb datzelfde met mijn code 75 wissels ook gedaan.

Hopelijk heb je hier iets aan.

Leen.

DJJ

  • Offline Offline
  • Berichten: 73
Re:Peco code 100 double slip ervaringen?
« Reactie #6 Gepost op: 14 March 2012, 23:23:55 »
Grappig! Terwijl jij antwoordde Leen,  zat ik juist datzelfde draadje te bekijken van Brian Lambert.
Is inderdaad informatief. De right track dvd heb ik nog ergens liggen denk ik. Ik kan me inderdaad de bewerking van de wissels herinneren. Moet ik nog maar eens gaan bekijken.

In ieder geval bedankt voor de reacties. Ik heb wat meer aanknopingspunten.
Eerst maar eens kijken of ehattons dit weekend al de Peco wissels hierheen heeft weten te krijgen.
Dan kan ik gaan testen of die bevallen en komt het vervolg met de double slip ook nog wel een keer.

Groeten, Dave
Groet,
Dave