Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
No Poirot needed.
door
defender
Vandaag
om 19:58:41
Microstepper motoren voor armseinpalen
door
Eric v C
Vandaag
om 19:53:29
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
Vandaag
om 19:49:48
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
puntenglijder
Vandaag
om 19:27:53
Bahnstrecke 5867
door
puntenglijder
Vandaag
om 19:12:18
Trix DXI van DC naar AC
door
Ben
Vandaag
om 18:58:23
De bouw van “Bahnstrecke Lahr”
door
Peter.v.L
Vandaag
om 18:42:26
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
BartvD
Vandaag
om 18:31:55
Module vliegveld Jan van Mourik
door
MOVisser
Vandaag
om 18:29:38
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
sncf231e
Vandaag
om 18:19:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
RetroJack
Vandaag
om 18:12:56
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Ben
Vandaag
om 17:52:29
Roco 2025
door
hmmglaser
Vandaag
om 17:30:38
Wegfrezen ballastgewicht t.b.v. ruimte voor decoder
door
Herb73
Vandaag
om 16:45:50
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci
door
Josephes
Vandaag
om 16:45:31
Dönsdorfer Bauberichte
door
wob
Vandaag
om 16:45:11
Da's Daz 2
door
spoorijzer
Vandaag
om 15:53:09
RTM in 0m
door
Sven
Vandaag
om 15:48:08
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan
door
Martin Welberg
Vandaag
om 15:36:13
Veevervoer ss/ ns
door
AB 7216
Vandaag
om 15:05:27
Een nieuw begin
door
dreezy
Vandaag
om 14:37:32
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
1795
Vandaag
om 14:36:25
Albert Modell 2025
door
Maarten.T
Vandaag
om 13:43:54
Wat spoor 1 brouwsels
door
Jelmer
Vandaag
om 13:42:25
23 augustus modelspoorbeurs Houten
door
KNed
Vandaag
om 13:10:42
De Projecten van RetroJack
door
RetroJack
Vandaag
om 12:29:23
Rheinburg, TP V/VI
door
Dave.......
Vandaag
om 12:14:28
The Summer of 69
door
Besselspoor
Vandaag
om 12:02:02
Arlbergbahn.. ?
door
spoorijzer
Vandaag
om 11:40:46
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer
door
Jelmer
Vandaag
om 11:18:00
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
Peco code 100 double slip ervaringen?
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Peco code 100 double slip ervaringen? (gelezen 1495 keer)
DJJ
Offline
Berichten: 73
Peco code 100 double slip ervaringen?
«
Gepost op:
13 March 2012, 22:01:47 »
Na een tijdje op Piko A rails en wissels te hebben (proef) gereden heb ik besloten over te gaan op wissels van een ander merk.
Op zich is er niets mis met dit railmateriaal van Piko. Het ziet er best aardig uit en is niet duur. Wat ik er overheen wil laten rijden is echter redelijk divers en van verschillende makelij. Dus ook locs met dikkere oudere wielen. Dat gaf problemen met sluiting bij de puntstukken en stilvallende locjes op de stroomloze delen.
Ik heb nu enkele Peco wissels code 100 met electrofrog besteld om daarop mijn materieel te testen in de hoop en verwachting dat dit een stuk beter zal gaan. Echter de zogenaamde double slip (dubbele kruiswissel, vol engels wissel, of wat alle andere foutieve benamingen ook zijn) heeft Peco in code 100 niet met electrofrogs.
Heeft iemand ervaring met deze double slip van Peco? Ik ben met name benieuwd of oudere locs en kleinere locs er goed overheen komen. Het is toch aardig om de mogelijkheid te hebben zo'n double slip in je baanplan op te nemen, vandaar.
Dave
«
Laatst bewerkt op: 13 March 2012, 22:13:25 door DJJ
»
Gelogd
Groet,
Dave
DJJ
Offline
Berichten: 73
Re:Peco code 100 double slip ervaringen?
«
Reactie #1 Gepost op:
14 March 2012, 21:21:32 »
Klein schopje nog..
Niemand ervaring met de kruiswissels van Peco in H0 code 100?
Gelogd
Groet,
Dave
St00mboy
Offline
Berichten: 12019
Re:Peco code 100 double slip ervaringen?
«
Reactie #2 Gepost op:
14 March 2012, 22:01:52 »
Ik heb ze wel gebruikt, maar er nooit problemen mee gehad.
Misschien heb je hier iets aan:
http://www.rmweb.co.uk/community/index.php?/topic/27427-peco-double-slip-advice/
http://www.brian-lambert.co.uk/Electrical-2.htm
Precies halverwege op de pagina staat het verhaal van de werking van de double slip.
Leen.
«
Laatst bewerkt op: 14 March 2012, 22:13:41 door Stoomboy
»
Gelogd
Voor INDEX LITTER BIN (t/m 2012 - pag. 192) HIER klikken
DJJ
Offline
Berichten: 73
Re:Peco code 100 double slip ervaringen?
«
Reactie #3 Gepost op:
14 March 2012, 22:07:50 »
Bedankt Leen, informatief draadje.
Blijkt toch wel uit dat er met de code 100 versie (insulfrogs) problemen kunnen zijn met de loop van kleine locs. Was ik al een beetje bang voor.
In een baanplan dan toch maar voor twee afzonderlijke wissels kiezen denk ik.
Groet, Dave
Gelogd
Groet,
Dave
nscargo2008
Offline
Berichten: 954
veiligheidsfunctionaris-LWB Heijmans B.V./Prorail
Re:Peco code 100 double slip ervaringen?
«
Reactie #4 Gepost op:
14 March 2012, 22:17:55 »
ik heb ook 2 van deze engelse wissels in mijn modulles ingebouwd , maar ik heb momenteel de modules aan de kant staan door ruimtegebrek , anders had ik wel filmpje wilen maken .
tot zo ver heb ik er nooit last mee gehad
foto als idee
en linkje van me oud draadje , waar ik ooit nog eens verder mee moet gaan .
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,18629.45.html
groet stefan
Gelogd
St00mboy
Offline
Berichten: 12019
Re:Peco code 100 double slip ervaringen?
«
Reactie #5 Gepost op:
14 March 2012, 22:31:47 »
Ik heb er nog een draadje voor je bijgezet.
Het probleem met 2-assige loks (heb je goed gecheckt dat hij in alle zijwaartse posties van de assen op alle 4 de wielen stroom opneemt?) op schone - dus zonder muggenpoepjes, vuil etc. - insulfrog wissels doet zich voor als er minstens 1 wiel van 1 as op het plastic staat en er een wiel van de andere as aan dezelfde zijde als het wiel wat op het plastic staat iets opgetild wordt. Als het plastic niet 100% gelijk is aan het railoppervlak dan wordt het daaropstaande wiel iets opgetild. Daarmee zou het kunnen beginnen, want dan nemen misschien alleen 2 wielen aan dezelfde kant stroom op en komt er geen beweging in je lok.
Op de Right Track 10 DVD over het leggen van rails worden de oneffenheden van nieuwe Peco wissels door een professionele treinenbanenmaker (Norman Solomon) met een zoetvijl weggehaald. Ook de bovenkant van de geperste switch rails, dus de heen en weer gaande rails, worden met de vijl bewerkt, zodat ze mooi vlak zijn t.o.v. de stock rails, waar ze tegenaan komen. Datzelfde doet hij met de frog, het stuk tussen de uit elkaar gaande rails. Daar haalt hij ook de vijl door het stuk waar de flens doorheen loopt. Als hij dat doet, dan zou jij dat met de double slip zeker ook kunnen proberen.
Norman legt uit dat er bij de massaproductie van de wissels nu eenmaal wat hinderlijke oneffenheden kunnen ontstaan. Ik heb datzelfde met mijn code 75 wissels ook gedaan.
Hopelijk heb je hier iets aan.
Leen.
Gelogd
Voor INDEX LITTER BIN (t/m 2012 - pag. 192) HIER klikken
DJJ
Offline
Berichten: 73
Re:Peco code 100 double slip ervaringen?
«
Reactie #6 Gepost op:
14 March 2012, 23:23:55 »
Grappig! Terwijl jij antwoordde Leen, zat ik juist datzelfde draadje te bekijken van Brian Lambert.
Is inderdaad informatief. De right track dvd heb ik nog ergens liggen denk ik. Ik kan me inderdaad de bewerking van de wissels herinneren. Moet ik nog maar eens gaan bekijken.
In ieder geval bedankt voor de reacties. Ik heb wat meer aanknopingspunten.
Eerst maar eens kijken of ehattons dit weekend al de Peco wissels hierheen heeft weten te krijgen.
Dan kan ik gaan testen of die bevallen en komt het vervolg met de double slip ook nog wel een keer.
Groeten, Dave
Gelogd
Groet,
Dave
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
Peco code 100 double slip ervaringen?