Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Yamorc:loconet goes loco door Karst Drenth
Vandaag om 16:53:10
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Peter Soonius
Vandaag om 16:47:54
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 16:43:29
Fleischmann Anna ombouw. door puntenglijder
Vandaag om 16:41:52
US diorama in H0 door puntenglijder
Vandaag om 16:33:32
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door FransW
Vandaag om 16:19:29
Aanbrengen nummerschildjes, maar met welke lijm? door FransW
Vandaag om 16:17:23
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door MarcNL
Vandaag om 15:21:46
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door NS264
Vandaag om 14:49:58
Vitrinekast door Hasenwald
Vandaag om 14:34:01
Wat was jullie allereerste loc? door MOVisser
Vandaag om 14:14:26
Module vliegveld Jan van Mourik door Wim Vink
Vandaag om 13:34:12
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Ben
Vandaag om 13:15:07
Mooi weer om buiten te spelen door Eric B
Vandaag om 13:02:12
Da's Daz 2 door Keska
Vandaag om 12:53:48
Sounddecoder in Roco BR101 door bellejt
Vandaag om 12:29:42
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 12:26:18
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Eric B
Vandaag om 11:37:31
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door RobbertJan
Vandaag om 10:55:10
Allereerste lok(je) door henk
Vandaag om 10:39:29
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 10:37:30
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door martijnhaman
Vandaag om 10:34:01
Bauarbeiten im gange door puntenglijder
Vandaag om 09:32:05
Aachenau West door puntenglijder
Vandaag om 07:48:44
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 02:25:29
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door wob
02 August 2025, 22:30:44
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94 door Erwin 054
02 August 2025, 22:12:27
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
02 August 2025, 21:55:45
't Boemeltje door RobVille
02 August 2025, 21:36:12
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
02 August 2025, 20:24:06
  

Auteur Topic: Jouef CC 7100  (gelezen 1954 keer)

Biesje

  • Offline Offline
  • Berichten: 2267
    • Biesje.nl
Jouef CC 7100
« Gepost op: 23 December 2011, 00:58:39 »
Dag allen,

In een ver en grijs verleden heb ik ooit twee Rivarossi NS 1300en op de kop weten te tikken. Dit reed zoveel beter dan de Lima 1300en die ik had. Met wat gefrot kon ik de Lima kap van de gerenoveerde versie op een Rivarossi onderstel zetten. Enige minpuntje was dat maar 4 assen van de 6 werden aangedreven. De niet aangedreven as zit enigszins geveerd aan het einde van het draaistel en dit maakt dat het draaistel wat wipt en de aangedreven as met ASB grip verliest. De as met ASB in de middelste positie laat de loc waggelen maar verbeterd de tractie wel.

Nu is iedereen een poos terug blij gemaakt met de Electrotren (nu onder Rivarossi uitgebracht) maar de oude Lima en Rivarossi smoelen in mijn ogen gewoon net wat meer NS. De verouderde detaillering van de Lima/Rivarossi kap vind ik minder storen dan de Spaanse verhoudingen van de Electrotren/Rivarossi.

Enfin, ik ben dus blij met mijn Limarossi's, gepimpt en wel met LED front en sluitverlichting (die ik overnieuw moet doen daar dit niet gaat werken digitaal)

Nu is het oude Rivarossi model van de CC71o0 opnieuw uitgebracht onder de vlag van Jouef (Electrotren werd Rivarossi en Rivarossi werd Joeuf, kan iedereen het nog volgen? lol) en ik had ergens gehoord dat het door Hornby onder handen genomen model nu alle assen aangedreven heeft! Maar ik kan daar nergens wat over vinden. De Hornby site is wat Spartaans met specificaties en Meneer Google lijkt mij tegenwoordig minder aardig te vinden.

Waarom geen Electrotren/Rivarossi onderstel zeg je? Ik heb ooit eens opgemeten dat de radstand van de oude Rivarossi (en dus hopelijk ook de nieuwe Jouef) beter overeenkomt met de grootspoor 1300.

Is er iemand die kan bevestigen dat de Jouef alle 6 de assen aangedreven heeft? Als dit zo is dan ga ik bekijken of ik nieuwe complete draaistellen kan bemachtigen als spare parts om mijn NS 1300en te voorzien van wat extra trekkracht.

Met vriendelijke groet,

Robert

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re:Jouef CC 7100
« Reactie #1 Gepost op: 23 December 2011, 02:01:46 »
Citaat
- Le chassis (qu'on reconnait quand même) a été modifié pour recevoir les boggies moteurs dont la mécanique a été entièrement revue: c'est maintenant une vraie CC.

Ofwel 3-assen aangedreven.

Gevonden op http://forum.e-train.fr/viewtopic.php?f=2&t=27667
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Biesje

  • Offline Offline
  • Berichten: 2267
    • Biesje.nl
Re:Jouef CC 7100
« Reactie #2 Gepost op: 23 December 2011, 10:09:05 »
Dank voor het antwoord :)

Mijn Frans is niet geweldig maar 3 is minder dan 4. Of bedoel je 3 per draaistel? Dat is best wel geweldig :) Nu hopen dat deze onderdelen niet de hoofdprijs kosten. De complete loc is 200 euro of zo.

Groetsels,

Robert

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re:Jouef CC 7100
« Reactie #3 Gepost op: 23 December 2011, 14:32:35 »
De laatste zin: Het is nu een echte CC. Zegt alles toch? ;)
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Biesje

  • Offline Offline
  • Berichten: 2267
    • Biesje.nl
Re:Jouef CC 7100
« Reactie #4 Gepost op: 23 December 2011, 14:50:46 »
Dat werd bij mij vertaald naar DC (google translate), was me even niet duidelijk. Ik ben niet heel bekend met Franse naampjes. Ik vat um nu :)

Joepie!

Nu even op mijn verlanglijstje zetten: nieuwe draaistellen van Jouef

Bedankt Stig