Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 22:46:17
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Blausee-Mitholz
Vandaag om 22:37:59
4 oktober modelspoorbeurs Houten door Rob Ellerman
Vandaag om 22:33:27
Roco wagon openen door Modellbahnwagen
Vandaag om 22:18:57
Märklin 2025 door Modellbahnwagen
Vandaag om 21:50:44
Mooi weer om buiten te spelen door Modellbahnwagen
Vandaag om 21:45:27
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 21:44:19
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door basjuh1981
Vandaag om 21:34:36
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald door basjuh1981
Vandaag om 21:32:03
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door basjuh1981
Vandaag om 21:31:06
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Huup
Vandaag om 21:27:07
NS 3502 van zwart naar groen door orientexpress
Vandaag om 20:59:27
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
Vandaag om 20:43:15
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Bob R.
Vandaag om 19:43:13
uitbouw / hokje op veel oudere stations, waar diende dat voor? door Peter Kleton
Vandaag om 19:35:43
Raadplaatje door Ronald69
Vandaag om 19:33:55
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door puntenglijder
Vandaag om 19:21:06
MB-module: "Charleroi Route de Mons" door Marc tramt
Vandaag om 18:23:08
De wijntrein door Frits C
Vandaag om 17:32:30
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door NS264
Vandaag om 16:30:06
Mijnbouw Indonesië door NS264
Vandaag om 16:28:06
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 15:51:21
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:21:44
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 12:33:15
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Eric B
Vandaag om 12:15:48
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 11:03:31
Twentse Modelspoorweg Club (TMC): Digitale besturing door Henk Veenstra
Vandaag om 10:36:45
rode multimaus defect door Sikko
Vandaag om 10:13:20
Modelspoorbaan van Einte door MOVisser
Vandaag om 09:43:08
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Ferdinand Bogman
Vandaag om 08:46:12
  

Auteur Topic: Hoe is de BR 50 van Roco?  (gelezen 2906 keer)

Harry

  • Offline Offline
  • Berichten: 1424
Hoe is de BR 50 van Roco?
« Gepost op: 07 July 2006, 19:58:03 »
Goededag allemaal,

mijn vraag, op mijn baan rijden leuke stoomloks. Enkele voorbeelden BR 70, 38, 93, 94 en 2 x 78 (binnenkort hoop ik (TD f***mann schiet eens op)). Maar er is ruimte voor uitbreiding. En zoekende voor een ander draadje hierzo, kwam ik bij Roco de BR 50 (art.nr. 63291) tegen. Nu zijn de vragen:
1- Hebben alle sleeptenderloks van Roco die ?kardanas? van de tender naar de lok lopen?
2- Hoe zijn de rijeigenschappen?
3- Hoe is de uitvoering?
4- Wat is de trekkracht? kan hij zonder problemen een 10 tal wagons (zeg maar 4assers) voortbewegen?

Bij voorbaat dank,

Harry
H0e: Lilliput en Halling
Verzameling Trams: Roco, Lima, Hobbytrain en Lemke (Kato)

Christoph

  • Offline Offline
  • Berichten: 3044
    • Zwetdorf in model
Re: Hoe is de BR 50 van Roco?
« Reactie #1 Gepost op: 07 July 2006, 21:01:26 »
Hallo Harry en andere lezers,

zover ik weet hebben alle Roco BR50 locs een kardanas, hierdoor worden niet alleen de wielen in de tender aangedreven maar ook de rest. Onderandere hierdoor is het ook mogelijk om meer dan 10 wagons te slepen (in ieder geval horizontaal, een helling op ligt natuurlijk aan het percentage helling).
De rijeigenschappen zijn als de meeste roco locs perfekt.
De uitvoering, heel persoonlijk natuurlijk ik vind hem prachtig en lijkt veel op het origineel. Let wel het is geen hardloper.

Groeten en succes met de 50er,

Christoph

Harry

  • Offline Offline
  • Berichten: 1424
Re: Hoe is de BR 50 van Roco?
« Reactie #2 Gepost op: 07 July 2006, 21:19:15 »
Hai Christoph,

Ik wist niet dat en de wielen van de tender en de drijfwielen van de lok worden aangedreven. Weer wat geleerd. Dus hij heeft grip zat.
Zoals hier en op de voorganger duidelijk aangegeven advies van anderen aan anderen, zijn en komen er bij mij geen hellings boven de 3% recht en 1 a 2% in de bocht. Heb namelijk al zo'n probleem geval (F***mann BR 70). Maar die krijgt nog extra lood (kolenkasten)

Wat is in werkelijkheid de max. snelheid? Heb tot nu toe alle loks aardig moeten terugschroeven in snelheid. Zal bij deze wel niet anders zijn.
H0e: Lilliput en Halling
Verzameling Trams: Roco, Lima, Hobbytrain en Lemke (Kato)

Monobrachius

  • Offline Offline
  • Berichten: 894
  • LE II
Re: Hoe is de BR 50 van Roco?
« Reactie #3 Gepost op: 08 July 2006, 00:10:42 »
Volgens mij worden er behalve de aandrijfassen van de loc ook twee assen van de tender aangedreven (en volgens mij geen vier, voordat je het idee krijgt). De loc rijdt prachtig en maakt weinig geluid. Het terugschroeven van de snelheid zal echt stukken minder zijn in vergelijking met je Fleischmanns. Hij rijdt echt niet hard. De max. snelheid van het voorbeeld was 80 km/u.

Groeten Henk
K.Bay.Sts.B

Harry

  • Offline Offline
  • Berichten: 1424
Re: Hoe is de BR 50 van Roco?
« Reactie #4 Gepost op: 08 July 2006, 09:41:19 »
Kijk, mooie duidelijke antwoorden.
Daar heb ik wat aan.
Zal nu eens kijken waar mijn vakantiegeld naar toe gaat ;D.
Bedankt voor de info.

Groeten Harry
H0e: Lilliput en Halling
Verzameling Trams: Roco, Lima, Hobbytrain en Lemke (Kato)

marco

  • Offline Offline
  • Berichten: 721
Re: Hoe is de BR 50 van Roco?
« Reactie #5 Gepost op: 08 July 2006, 09:47:02 »
Even exact het aantal aangedreven assen voor de 'nieuwe generatie' 50ers van Roco:

2 assen van de tender (met op alle aangedreven wielen anti slipbanden)
5 assen van de loc

Overigens is op de site van Roco deze info uitgebreid terug te vinden alleen niet bij alle product omschrijvingen van de BR 50's.

Overigens heb ik er ook een en die rijdt echt super, mooi en rustig.

groet,
marco-
NS TP 3 en 4
Fl/Ro H0 Tandradbaan - Gipfelrauschbahn
DRup/RocRail/Linux