Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N
door
RobVille
Vandaag
om 22:46:17
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
Blausee-Mitholz
Vandaag
om 22:37:59
4 oktober modelspoorbeurs Houten
door
Rob Ellerman
Vandaag
om 22:33:27
Roco wagon openen
door
Modellbahnwagen
Vandaag
om 22:18:57
Märklin 2025
door
Modellbahnwagen
Vandaag
om 21:50:44
Mooi weer om buiten te spelen
door
Modellbahnwagen
Vandaag
om 21:45:27
Pfarrerwinkel bahn
door
Jelmer
Vandaag
om 21:44:19
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
basjuh1981
Vandaag
om 21:34:36
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald
door
basjuh1981
Vandaag
om 21:32:03
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III
door
basjuh1981
Vandaag
om 21:31:06
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Huup
Vandaag
om 21:27:07
NS 3502 van zwart naar groen
door
orientexpress
Vandaag
om 20:59:27
NS-1000 in spoor-1
door
FritsT
Vandaag
om 20:43:15
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Bob R.
Vandaag
om 19:43:13
uitbouw / hokje op veel oudere stations, waar diende dat voor?
door
Peter Kleton
Vandaag
om 19:35:43
Raadplaatje
door
Ronald69
Vandaag
om 19:33:55
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's
door
puntenglijder
Vandaag
om 19:21:06
MB-module: "Charleroi Route de Mons"
door
Marc tramt
Vandaag
om 18:23:08
De wijntrein
door
Frits C
Vandaag
om 17:32:30
Cherteau, fictieve Waals industriedorp
door
NS264
Vandaag
om 16:30:06
Mijnbouw Indonesië
door
NS264
Vandaag
om 16:28:06
Een nieuw begin
door
dreezy
Vandaag
om 15:51:21
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 15:21:44
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 12:33:15
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Eric B
Vandaag
om 12:15:48
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 11:03:31
Twentse Modelspoorweg Club (TMC): Digitale besturing
door
Henk Veenstra
Vandaag
om 10:36:45
rode multimaus defect
door
Sikko
Vandaag
om 10:13:20
Modelspoorbaan van Einte
door
MOVisser
Vandaag
om 09:43:08
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 08:46:12
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
Hoe is de BR 50 van Roco?
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Hoe is de BR 50 van Roco? (gelezen 2906 keer)
Harry
Offline
Berichten: 1424
Hoe is de BR 50 van Roco?
«
Gepost op:
07 July 2006, 19:58:03 »
Goededag allemaal,
mijn vraag, op mijn baan rijden leuke stoomloks. Enkele voorbeelden BR 70, 38, 93, 94 en 2 x 78 (binnenkort hoop ik (TD f***mann schiet eens op)). Maar er is ruimte voor uitbreiding. En zoekende voor een ander draadje hierzo, kwam ik bij Roco de BR 50 (art.nr. 63291) tegen. Nu zijn de vragen:
1- Hebben alle sleeptenderloks van Roco die ?kardanas? van de tender naar de lok lopen?
2- Hoe zijn de rijeigenschappen?
3- Hoe is de uitvoering?
4- Wat is de trekkracht? kan hij zonder problemen een 10 tal wagons (zeg maar 4assers) voortbewegen?
Bij voorbaat dank,
Harry
Gelogd
H0e: Lilliput en Halling
Verzameling Trams: Roco, Lima, Hobbytrain en Lemke (Kato)
Christoph
Offline
Berichten: 3044
Re: Hoe is de BR 50 van Roco?
«
Reactie #1 Gepost op:
07 July 2006, 21:01:26 »
Hallo Harry en andere lezers,
zover ik weet hebben alle Roco BR50 locs een kardanas, hierdoor worden niet alleen de wielen in de tender aangedreven maar ook de rest. Onderandere hierdoor is het ook mogelijk om meer dan 10 wagons te slepen (in ieder geval horizontaal, een helling op ligt natuurlijk aan het percentage helling).
De rijeigenschappen zijn als de meeste roco locs perfekt.
De uitvoering, heel persoonlijk natuurlijk ik vind hem prachtig en lijkt veel op het origineel. Let wel het is geen hardloper.
Groeten en succes met de 50er,
Christoph
Gelogd
Harry
Offline
Berichten: 1424
Re: Hoe is de BR 50 van Roco?
«
Reactie #2 Gepost op:
07 July 2006, 21:19:15 »
Hai Christoph,
Ik wist niet dat en de wielen van de tender en de drijfwielen van de lok worden aangedreven. Weer wat geleerd. Dus hij heeft grip zat.
Zoals hier en op de voorganger duidelijk aangegeven advies van anderen aan anderen, zijn en komen er bij mij geen hellings boven de 3% recht en 1 a 2% in de bocht. Heb namelijk al zo'n probleem geval (F***mann BR 70). Maar die krijgt nog extra lood (kolenkasten)
Wat is in werkelijkheid de max. snelheid? Heb tot nu toe alle loks aardig moeten terugschroeven in snelheid. Zal bij deze wel niet anders zijn.
Gelogd
H0e: Lilliput en Halling
Verzameling Trams: Roco, Lima, Hobbytrain en Lemke (Kato)
Monobrachius
Offline
Berichten: 894
LE II
Re: Hoe is de BR 50 van Roco?
«
Reactie #3 Gepost op:
08 July 2006, 00:10:42 »
Volgens mij worden er behalve de aandrijfassen van de loc ook twee assen van de tender aangedreven (en volgens mij geen vier, voordat je het idee krijgt). De loc rijdt prachtig en maakt weinig geluid. Het terugschroeven van de snelheid zal echt stukken minder zijn in vergelijking met je Fleischmanns. Hij rijdt echt niet hard. De max. snelheid van het voorbeeld was 80 km/u.
Groeten Henk
Gelogd
K.Bay.Sts.B
Harry
Offline
Berichten: 1424
Re: Hoe is de BR 50 van Roco?
«
Reactie #4 Gepost op:
08 July 2006, 09:41:19 »
Kijk, mooie duidelijke antwoorden.
Daar heb ik wat aan.
Zal nu eens kijken waar mijn vakantiegeld naar toe gaat
.
Bedankt voor de info.
Groeten Harry
Gelogd
H0e: Lilliput en Halling
Verzameling Trams: Roco, Lima, Hobbytrain en Lemke (Kato)
marco
Offline
Berichten: 721
Re: Hoe is de BR 50 van Roco?
«
Reactie #5 Gepost op:
08 July 2006, 09:47:02 »
Even exact het aantal aangedreven assen voor de 'nieuwe generatie' 50ers van Roco:
2 assen van de tender (met op alle aangedreven wielen anti slipbanden)
5 assen van de loc
Overigens is op de site van Roco deze info uitgebreid terug te vinden alleen niet bij alle product omschrijvingen van de BR 50's.
Overigens heb ik er ook een en die rijdt echt super, mooi en rustig.
groet,
marco-
Gelogd
NS TP 3 en 4
Fl/Ro H0 Tandradbaan - Gipfelrauschbahn
DRup/RocRail/Linux
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
Hoe is de BR 50 van Roco?