Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ideeën op doen in Duitsland regio speyer door Jeroen Water
Vandaag om 07:52:24
Show je werkplek door Eric B
Vandaag om 07:12:00
Piko 1136 van AC naar DC door hmmglaser
Vandaag om 00:11:44
Vitrinekast gaat moeilijk open/dicht door MOVisser
30 July 2025, 23:47:13
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Quinzeedied
30 July 2025, 23:44:32
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door Noordernet
30 July 2025, 23:16:22
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
30 July 2025, 23:09:36
trein of metro naar Hoek van Holland door Keska
30 July 2025, 23:01:18
Ik ben aan het opruimen. door FreekH
30 July 2025, 22:53:36
Schets Weistra regeling met arduino UNO door bask185
30 July 2025, 22:05:57
Holcim Betonmixers 1:87 Modelauto,s door Arjan6511
30 July 2025, 21:59:46
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
30 July 2025, 21:48:03
Stalen D 4 deurs spoor 0 door jumbo747
30 July 2025, 21:32:49
Fleischmann Anna ombouw. door defender
30 July 2025, 21:17:34
Micromotot analoog 12v dc gebruiken door JoopSpoort
30 July 2025, 21:04:40
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
30 July 2025, 21:02:06
Roco Line DKW wisseltong zit los, lipje afgebroken door JoopSpoort
30 July 2025, 20:58:24
wat is het merk van deze bochtwissel door Theovh
30 July 2025, 20:39:31
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
30 July 2025, 20:37:50
Gewoon wat busfoto's door R1954
30 July 2025, 20:36:46
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
30 July 2025, 19:33:24
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door R1954
30 July 2025, 19:28:00
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door gdh
30 July 2025, 19:00:07
Göhrener Viaduct door MaraNCS
30 July 2025, 18:14:49
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door ES44C4
30 July 2025, 17:29:38
Houten 23 Augustus 2025 door Arjan6511
30 July 2025, 16:37:54
Toon hier je (model)treinfoto's door R1954
30 July 2025, 12:34:22
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
30 July 2025, 12:25:51
"Spoor op Vleugels" in H0 door Pinkelpa
30 July 2025, 11:58:00
Spoorhumor door Biessendorf
30 July 2025, 11:49:19
  

Auteur Topic: Keerlus kopstation?  (gelezen 6589 keer)

K-Terp

  • Offline Offline
  • Berichten: 37
Re:Keerlus kopstation?
« Reactie #15 Gepost op: 02 October 2011, 23:21:29 »
Volgens mij niet, want die is geïsoleerd van het station (rood van blauw)

Vriendelijke groet,
Klaas
Als je het weet is het niet zo moeilijk.

obb70

  • Offline Offline
  • Berichten: 401
Re:Keerlus kopstation?
« Reactie #16 Gepost op: 03 October 2011, 02:08:00 »
Ik denk dat er pas echt een werkbare oplossing gevonden kan worden bij bekendmaking van het hele baanplan en wat de wens van de treinbewegingen is. Evt idd de klassieke oplossing van gescheiden stroomkringen.

GW

  • Offline Offline
  • Berichten: 3056
Re:Keerlus kopstation?
« Reactie #17 Gepost op: 03 October 2011, 07:55:40 »
Volgens mij niet, want die is geïsoleerd van het station (rood van blauw)

Hij kan dan wel geïsoleerd zijn, maar op het moment dat de eerste metalen wielen over die isolatie rijden heb je wel een sluiting te pakken.

Ik zou zeggen, doe niet moeilijk en neem een tweede keerlus module en los het aan beide kanten op. In het midden kun je je dan naar hartelust uitleven met alle creativiteit. Hey, je kunt er zelfs een hele engelsman neerleggen i.p.v. een vaste kruising, voor meer rij-mogelijkheden.

Een ander alternatief is een dubbelsporig hondenbot maken. Dan ben je ook van al het gedoe af, en heb je vooraan nog de gelegenheid om een parade-baanvak te maken.

Gerard
« Laatst bewerkt op: 03 October 2011, 08:01:37 door Gerard Wassink »

Ernest

  • Offline Offline
  • Berichten: 695
Re:Keerlus kopstation?
« Reactie #18 Gepost op: 03 October 2011, 09:09:06 »
Helemaal met Gerard eens !
Ik had een vergelijkbaar probleem; hondebot + station.
Twee ultieme keerlusmodules gekocht bij WR en de zaak draait probleemloos.
Erg veel goedkoper en vooral veiliger kan het volgens mij niet.
Groet,
Ernest
HO, 2 rail digitaal, IB en MM, NS, geen tijdperk binding.

K-Terp

  • Offline Offline
  • Berichten: 37
Re:Keerlus kopstation?
« Reactie #19 Gepost op: 03 October 2011, 13:17:48 »
Het leggen van een dubbel hondenbot is wel het meest effectief alleen word dat op een modulebak van 70cm breed wel een krappe bedoening met H0, ook wanneer er 2 van de 4 rails onderdoor lopen.
In dat geval laat ik het idee met dit kopstation maar bij een idee, en kan bij de vele andere niet uitgevoerde ideeën.

Bij het idee met 2 keerlusmodules: op welke plaatsen moeten dan de isolatoren, en aansluitingen modules komen?

@Ernest, heb jij een internetadres van waar jouw keerlusmodules vandaan komen?

Vriendelijke groet,
Klaas
Als je het weet is het niet zo moeilijk.

obb70

  • Offline Offline
  • Berichten: 401
Re:Keerlus kopstation?
« Reactie #20 Gepost op: 03 October 2011, 14:34:54 »
waarom niet het hele baanplan gepost?

K-Terp

  • Offline Offline
  • Berichten: 37
Re:Keerlus kopstation?
« Reactie #21 Gepost op: 03 October 2011, 15:12:39 »
@ Obb70; omdat ik nog geen heel baanplan op "papier" heb, ik zal proberen het in volgend bericht schematisch weer te geven .
Als je het weet is het niet zo moeilijk.

GW

  • Offline Offline
  • Berichten: 3056
Re:Keerlus kopstation?
« Reactie #22 Gepost op: 03 October 2011, 15:50:11 »
De isolaties zijn in de gebruiksaanwijzing wel helder aangegeven. Wat je daarvoor aanlengte nodig hebt is: een meldsectie A ter lengte van (ruim) je langste loc, een keerlussectie ter lengte van ietsje meer dan je langste trein, en een meldsectie B, wederom  ter lengte van (ruim) je langste loc.

Dus afhankelijk van de lengte van je lussen gaat OF de hele lus aan weerszijden hier aan op, of een gedeelte daarvan.

Voor een adresje voor de LDT modules: zie onderaan deze pagina.

Gerard

gvandersel

  • HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
  • Offline Offline
  • Berichten: 3603
  • Als het maar elektrisch is.
    • Homepage Gerard van der Sel
Re:Keerlus kopstation?
« Reactie #23 Gepost op: 04 October 2011, 13:18:57 »
Opzich kan het getekende baanplan met 1 keerlus module gemaakt worden.
Kruising (tussen wissel 2 en 5) is sectie A
Wissel 5 is sectie B
Spoortje tussen wissel 1 en de engelsman 3 zijn de secties D en E (E bij wissel 1).
De rest van het emplacement is sectie C.

Je kunt nu met een trein tegelijk het station binnen komen of verlaten.
Met een tweede trein heen en weer rijden in het station is toegestaan mits je niet in secties A, B, D en E komt terwijl een trein het station binnenkomt of verlaat.

Succes met de bouw.

Groet,

Gerard van der Sel.
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de bouw en lees de avonturen.

Ernest

  • Offline Offline
  • Berichten: 695
Re:Keerlus kopstation?
« Reactie #24 Gepost op: 04 October 2011, 13:52:59 »
HO, 2 rail digitaal, IB en MM, NS, geen tijdperk binding.

K-Terp

  • Offline Offline
  • Berichten: 37
Re:Keerlus kopstation?
« Reactie #25 Gepost op: 05 October 2011, 19:44:30 »
Okay,

Ik denk dat ik er maar gewoon 2 keerlusmodules op op de "lussen" zetten, die van bovenstaande link vallen best mee in de prijs.
Volgens mij kan ik in de beschrijving van Gerard te veel verkeerd doen :(.

Maar allemaal heel erg bedankt voor de reacties.

Groet,
Klaas
Als je het weet is het niet zo moeilijk.

gvandersel

  • HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
  • Offline Offline
  • Berichten: 3603
  • Als het maar elektrisch is.
    • Homepage Gerard van der Sel
Re:Keerlus kopstation?
« Reactie #26 Gepost op: 06 October 2011, 08:58:43 »
Klaas,

Wijze beslissing. Zelfs ik vertrouw mezelf met mijn eigen oplossing niet.
Gelukkig is bij mij een keerlus oplossing nog goedkoper.

Groet en succes,

Gerard van der Sel.
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de bouw en lees de avonturen.