Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Randstadrail halte Voorburg ‘t Loo door Miniature Holland
Vandaag om 05:11:33
Combine als lading: welke wagon geeft het beste resultaat door ArjanB
Vandaag om 04:23:51
Rivarossi MDDm, losse onderdelen verkrijgbaar? door Jos B.
Vandaag om 00:19:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 00:00:09
Bahnstrecke 5867 door Wim Vink
01 November 2025, 23:47:35
Raadplaatje door chrvdv37402
01 November 2025, 23:43:08
W.V. Kalender 2026 door Wim Vink
01 November 2025, 23:25:08
Wat zijn de basis kleuren in pigment voor modelspoor? door Sikko
01 November 2025, 23:23:03
Rondom Charlois door Alewijn
01 November 2025, 23:16:08
Minibaan Visserskaai H0 door Alewijn
01 November 2025, 23:10:28
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Huup
01 November 2025, 22:27:23
Layne, Somewhere South. door Ronald Halma
01 November 2025, 22:23:00
Randstadrail viaduct Prins Bernhardlaan door Ronald Halma
01 November 2025, 22:19:04
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Dave.......
01 November 2025, 21:56:58
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door Ferry As
01 November 2025, 21:54:39
De bouw van een DE-3 als versterking voor de DE-5 door Pauldg
01 November 2025, 21:40:14
Roco NS 1631 wisselstroom naar gelijkstroom door Jan Breman
01 November 2025, 21:32:17
Update: baan in de tropen door phdirk
01 November 2025, 21:22:41
reed contact onder de baan door R1954
01 November 2025, 20:33:55
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Forever Rocofan
01 November 2025, 20:21:48
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Ed K.
01 November 2025, 19:58:13
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
01 November 2025, 19:17:43
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
01 November 2025, 19:17:08
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
01 November 2025, 19:16:52
Lenz Standard+ V2 doet gek door Nijboer
01 November 2025, 19:12:29
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
01 November 2025, 18:08:18
Van 2D afbeelding naar 3D model door Hans van de Burgt
01 November 2025, 17:47:32
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
01 November 2025, 17:39:31
100 jaar MBS lok 4 door borotof
01 November 2025, 17:26:23
Overweg aanrijding Meteren donderdag 30 okt door Eric B
01 November 2025, 17:24:15
  

Auteur Topic: Break in station Maastricht  (gelezen 1589 keer)

Patrick Beentjes

  • Offline Offline
  • Berichten: 61
  • NL H0 IV-V
Break in station Maastricht
« Gepost op: 25 January 2011, 21:25:22 »
Hallo,

Vandaag was ik op het station van Maastricht, en toen kwam de IC-O binnen. Normaal wordt deze gereden met I11 rijtuigen, alleen hij werd nu gereden met 2 treinstellen van het type AM80 (Break).

Is dit tegenwoordig gebruikelijk of is dit incidenteel??


Groet,
Patrick
Met de trein is het fijn (Y)

Taigagaai

  • Offline Offline
  • Berichten: 607
  • *
    • Flickr
Re:Break in station Maastricht
« Reactie #1 Gepost op: 26 January 2011, 09:47:55 »
Bij uitval of vertraging van de IC uit Brussel wil men deze wel eens vervangen door ander materieel.
Spoorgroet, Martin

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6440
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:Break in station Maastricht
« Reactie #2 Gepost op: 26 January 2011, 10:41:06 »
Dat klopt wat Taigagaai zegt.
Incidentieel wordt er ander materieel gebruikt, waaronder Ook wel eens de klassieke motorstellen.
Ook komt het voor dat er diverse I10 rijtuigen tussen de I11 rijtuigen meerijdt.

Maar in de jaren 90 was het heel normaal dat de Break in Maastricht kwam.
Deze reden dan naar Knokke.


Jos
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Marcvd

  • Offline Offline
  • Berichten: 37
Re:Break in station Maastricht
« Reactie #3 Gepost op: 26 January 2011, 11:52:22 »
Er is één trein die standaard met twee Breaks hoort te rijden, dit zijn de treinen 482 en 485 (a Mt 13:51 en v 14:09). Deze treinen doen ook zo'n 20 minuten langer over de reis omdat ze over de oude lijn rijden.

Zoals gezegd rijdt er af en toe eentje in een vervangende trein tussen Luik en Maastricht, maar de meeste treinen die een grotere vertraging hebben rijden gewoon niet verder dan Luik of Visé (laat de reizigers daar maar een uurtje kleumen)...

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8087
Re:Break in station Maastricht
« Reactie #4 Gepost op: 26 January 2011, 12:33:11 »
Zoals gezegd rijdt er af en toe eentje in een vervangende trein tussen Luik en Maastricht, maar de meeste treinen die een grotere vertraging hebben rijden gewoon niet verder dan Luik of Visé (laat de reizigers daar maar een uurtje kleumen)...
Ja dat "genoegen" heb ik ook al een keertje mogen smaken.  :'(
Zeker in de wintermaanden is het dan echt een uurtje kleumen. Die wachthuisjes op Visé bieden nou ook niet echt bescherming.

Gr.
Eric
Gr.
Eric

Patrick Beentjes

  • Offline Offline
  • Berichten: 61
  • NL H0 IV-V
Re:Break in station Maastricht
« Reactie #5 Gepost op: 27 January 2011, 22:04:21 »
Oke oke!

Ik zag ineens die trein aankomen, maar ik had dat inderdaad helemala niet verwacht. De paar keren dat ik per jaar in Maastricht kom zie ik over het algemeen alleen maar I11 treinen, en in het weekend Klassiekskes.
Met de trein is het fijn (Y)