Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Goede wensen voor 2026 door Ronald69
Vandaag om 00:18:24
Contact gegevens Roco NL door Sikko
18 December 2025, 23:19:17
Piko EUROCITY 2969 traxx door Rob Ellerman
18 December 2025, 23:13:54
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules door Ronald Halma
18 December 2025, 23:09:35
Toon hier je (model)TRAM foto's. door GerardvV
18 December 2025, 22:43:11
diorama, voor lange treinen. door Mark D.
18 December 2025, 22:18:05
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
18 December 2025, 21:58:54
Rondom Charlois door hervé
18 December 2025, 21:41:46
Onshape gebruikersgroep door Frank 123
18 December 2025, 21:39:59
Station Steenwijk poging 2 door Spoor010
18 December 2025, 21:19:32
Resin kits best met of zonder grondlaag door Sikko
18 December 2025, 20:52:29
NAM ex USATC MK modelbouw studio kit door orientexpress
18 December 2025, 20:41:57
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Vislijn
18 December 2025, 19:41:54
Bauarbeiten im gange door Frank 123
18 December 2025, 19:38:36
Revier Rheinbrenner (H0) door Marco1044
18 December 2025, 19:14:52
"Southern Pacific's Coos Bay Branchline in H0", een nieuwe thuisbaan. door Ronald Halma
18 December 2025, 18:53:51
Spoor- en tramweg parafernalia door Eelco Storm
18 December 2025, 18:07:14
VERPLAATST: Probleem met inloggen door Duikeend
18 December 2025, 18:02:20
Wie weet hoe je 2 fleischmann sprinters kan koppelen door linquenda2
18 December 2025, 17:58:09
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Arjan6511
18 December 2025, 17:54:25
Modellbau Lingen 2026 door Scratchbuilt
18 December 2025, 17:39:57
Raadplaatje door Gerrit H
18 December 2025, 17:36:02
Station Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0 door Locojack
18 December 2025, 17:14:30
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
18 December 2025, 17:00:58
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
18 December 2025, 16:30:51
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
18 December 2025, 15:52:23
Rivarossi br 56 HR2891S door Nico Hoogerwerf
18 December 2025, 15:28:59
Brexbachtalbahn - Duitslands mooiste zijlijn. door Brexbachtalbahn
18 December 2025, 13:47:48
Wat hebben treintjes met Kerst te maken? door Besselspoor
18 December 2025, 13:33:42
Site Uhlenbrock door Michaël dB
18 December 2025, 12:53:27
  

Auteur Topic: Break in station Maastricht  (gelezen 1616 keer)

Patrick Beentjes

  • Offline Offline
  • Berichten: 61
  • NL H0 IV-V
Break in station Maastricht
« Gepost op: 25 January 2011, 21:25:22 »
Hallo,

Vandaag was ik op het station van Maastricht, en toen kwam de IC-O binnen. Normaal wordt deze gereden met I11 rijtuigen, alleen hij werd nu gereden met 2 treinstellen van het type AM80 (Break).

Is dit tegenwoordig gebruikelijk of is dit incidenteel??


Groet,
Patrick
Met de trein is het fijn (Y)

Taigagaai

  • Offline Offline
  • Berichten: 611
  • *
    • Flickr
Re:Break in station Maastricht
« Reactie #1 Gepost op: 26 January 2011, 09:47:55 »
Bij uitval of vertraging van de IC uit Brussel wil men deze wel eens vervangen door ander materieel.
Spoorgroet, Martin

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6447
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:Break in station Maastricht
« Reactie #2 Gepost op: 26 January 2011, 10:41:06 »
Dat klopt wat Taigagaai zegt.
Incidentieel wordt er ander materieel gebruikt, waaronder Ook wel eens de klassieke motorstellen.
Ook komt het voor dat er diverse I10 rijtuigen tussen de I11 rijtuigen meerijdt.

Maar in de jaren 90 was het heel normaal dat de Break in Maastricht kwam.
Deze reden dan naar Knokke.


Jos
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Marcvd

  • Offline Offline
  • Berichten: 37
Re:Break in station Maastricht
« Reactie #3 Gepost op: 26 January 2011, 11:52:22 »
Er is één trein die standaard met twee Breaks hoort te rijden, dit zijn de treinen 482 en 485 (a Mt 13:51 en v 14:09). Deze treinen doen ook zo'n 20 minuten langer over de reis omdat ze over de oude lijn rijden.

Zoals gezegd rijdt er af en toe eentje in een vervangende trein tussen Luik en Maastricht, maar de meeste treinen die een grotere vertraging hebben rijden gewoon niet verder dan Luik of Visé (laat de reizigers daar maar een uurtje kleumen)...

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8096
Re:Break in station Maastricht
« Reactie #4 Gepost op: 26 January 2011, 12:33:11 »
Zoals gezegd rijdt er af en toe eentje in een vervangende trein tussen Luik en Maastricht, maar de meeste treinen die een grotere vertraging hebben rijden gewoon niet verder dan Luik of Visé (laat de reizigers daar maar een uurtje kleumen)...
Ja dat "genoegen" heb ik ook al een keertje mogen smaken.  :'(
Zeker in de wintermaanden is het dan echt een uurtje kleumen. Die wachthuisjes op Visé bieden nou ook niet echt bescherming.

Gr.
Eric
Gr.
Eric

Patrick Beentjes

  • Offline Offline
  • Berichten: 61
  • NL H0 IV-V
Re:Break in station Maastricht
« Reactie #5 Gepost op: 27 January 2011, 22:04:21 »
Oke oke!

Ik zag ineens die trein aankomen, maar ik had dat inderdaad helemala niet verwacht. De paar keren dat ik per jaar in Maastricht kom zie ik over het algemeen alleen maar I11 treinen, en in het weekend Klassiekskes.
Met de trein is het fijn (Y)