Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€0.00
Per saldo:
€-250.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Minibaan Visserskaai H0
door
Frits C
Vandaag
om 14:19:00
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 13:59:06
Revier Rheinbrenner (H0)
door
spoorijzer
Vandaag
om 13:55:33
De spoorhaven van Zuidbarge.
door
BramFokke
Vandaag
om 13:40:32
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
Eric B
Vandaag
om 13:32:48
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 12:52:37
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
Vandaag
om 12:52:02
Roco traxx 'Eurocity': suggestie 2e nummer doorgeven
door
the_gold
Vandaag
om 12:51:24
Oersik etsplaat spoor 0, bouwverslag
door
moonlicht
Vandaag
om 12:45:01
Rondom Charlois
door
Benelux795
Vandaag
om 12:38:17
Bevestigen Digikeijs DR7111 lichtsein
door
kar
Vandaag
om 12:30:05
Station Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0
door
bask185
Vandaag
om 11:27:19
ESU V5 Decoder setting
door
Ben
Vandaag
om 11:23:27
Koemo ballastlijm; welk alternatief?
door
Ronald69
Vandaag
om 11:22:16
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets
door
FritsT
Vandaag
om 11:18:35
3D print wagons: de benodigde onderdelen
door
Floris Dilz
Vandaag
om 11:17:02
Modellbau Lingen 2026
door
Ronald69
Vandaag
om 11:14:54
Goede wensen voor 2026
door
AdLoc
Vandaag
om 11:01:02
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Erwin 054
Vandaag
om 10:56:58
"Spoor op Vleugels" in H0
door
Pinkelpa
Vandaag
om 10:45:36
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
System-M
Vandaag
om 10:45:07
Beginnersvraag Märklin Delta "Circus Mondolino"
door
henk
Vandaag
om 10:19:09
RhB modelbaan in Aanbouw die Scalettabahn Davos-Dürrboden
door
Hollandserhbfan
Vandaag
om 10:09:05
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
Vandaag
om 09:55:45
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 09:40:29
Resin kits best met of zonder grondlaag
door
cor_b
Vandaag
om 09:39:51
US diorama in H0
door
Wim Vink
Vandaag
om 09:20:23
EifelBurgenBahn
door
Jelmer
Vandaag
om 09:02:12
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm
door
Jelmer
Vandaag
om 08:55:09
Railion 1606 Harderwijk.
door
spoorijzer
Vandaag
om 08:45:34
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Internationaal Goederenvervoer Anno 1910
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Internationaal Goederenvervoer Anno 1910 (gelezen 1373 keer)
Erwin L.
Offline
Berichten: 341
Internationaal Goederenvervoer Anno 1910
«
Gepost op:
20 January 2011, 09:03:14 »
Hallo Lui,
Weet iemand hoe internationaal het goederenvervoer Anno 1910 was? Ik weet dat er grensoverschrijdend goederenvervoer plaatsvondt, maar waren er bijvoorbeeld Nederlandse wagons in zuid Duitsland of Oostenrijk te vinden, of Franse? Dat zou namelijk de mogelijkheden voor onze baan aanzienlijk vergroten en interessanter maken...
Groet,
Erwin
Gelogd
Rudolfph
Offline
Berichten: 990
Re:Internationaal Goederenvervoer Anno 1910
«
Reactie #1 Gepost op:
23 January 2011, 14:40:16 »
Ik wil wel een ideeetje van de gang van zaken geven:
In die tijd was het volgens mij nog gebruikelijk dat de spoorwegmaatschappij waar het vrachtje ter verzending werd aangeboden, een wagon regelde. Dus als er een vrachtje van Tiel naar Oostenrijk moest, dan ging er een Nederlandse wagon naar Oostenrijk. Daar werd de wagon geleegd en zo spoedig mogelijk naar het land van herkomst teruggezonden. Als er toevallig een passend vrachtje was dat naar het land van herkomst moest, dan kon de wagon daarvoor gebruikt worden, anders ging de wagon leeg terug.
Aanvullingen en verbeteringen zijn vast nog wel nodig!
Gelogd
Gezocht: (kopieën van) NS VPM en VRM en DB Zp AR, AU, BR, BU, CR en CU voor mijn website over treinsamenstellingen:
http://treinsamenstelling.wordpress.com/
Bijbehorend forumdraadje:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=56271
Floris Dilz
Nervensäge.
Offline
Berichten: 9895
Re:Internationaal Goederenvervoer Anno 1910
«
Reactie #2 Gepost op:
23 January 2011, 15:09:56 »
er was nog geen RIV-pool, dus wagens reden niet zonder onderscheid van land zomaar overal rond, elke wagen kwam zoveel mogelijk weer terug naar zn land van herkomst, maar er werd wel degelijk behoorlijk wat internationaal gereden. Omdat wagens meer in de buurt van hun eigen land bleven was de kans om in duitsland een nederlandse wagen aan te treffen in het roergebied wel een stuk groter dan in beieren, om maar wat te noemen.
Gelogd
meer over mijn hobby
meer over mijn leven
meer over mijn werk
één druk op de knop. huhuhu.
Erwin L.
Offline
Berichten: 341
Re:Internationaal Goederenvervoer Anno 1910
«
Reactie #3 Gepost op:
23 January 2011, 15:48:49 »
K.ü.K wagons is kortom waarschijnlijker dan Franse. Klinkt inderdaad logisch. Ik hd een dergelijk antwoord min of meer al bedacht. Ik had alleen hoop dat er iemand was met kennis/bewijzen dat dit anders zou zijn...
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Internationaal Goederenvervoer Anno 1910