Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

MODELSPOOR by MTD - 2025 - 18 & 19 oktober 2025 in Edegem (B) door RobbertJan
Vandaag om 11:17:46
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 11:15:17
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Quinzeedied
Vandaag om 11:06:42
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door Montanbahn
Vandaag om 11:03:55
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door Pauldg
Vandaag om 10:47:29
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door RetroJack
Vandaag om 10:36:33
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 10:28:01
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door bask185
Vandaag om 10:25:29
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 10:23:07
Decoder uitlezen met Z21 op programmeerspoor in iTrain door Montanbahn
Vandaag om 10:20:10
verlichting inbouwen voor beginners door bask185
Vandaag om 10:18:49
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door RetroJack
Vandaag om 10:12:31
Anleitung en Ersatzteilliste van Trix V 120 001 (artnr. 22511) door Bahn-AG
Vandaag om 09:48:50
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:12:39
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Frank103
Vandaag om 08:43:37
Werking Piko goldcap i.c.m. met niet-Piko decoder door VAM65
Vandaag om 08:36:16
Roco Driewegwissel 42454, H0, Lok valt stil op hartstuk bij lage snelheid door AartvN
Vandaag om 07:48:51
Pendel module Viessmann 5214 door Te 2/2
23 October 2025, 22:57:52
Artitec 6300 door ModelWessel
23 October 2025, 22:11:28
roco kraan 40108 adres wijzigen door jerrytrein
23 October 2025, 21:53:06
Raadplaatje door Hatsune Miku
23 October 2025, 21:28:22
Configureren van YD8116 via web browser door reinderlf
23 October 2025, 21:16:42
Fleischmania Nostalgia door RetroJack
23 October 2025, 20:41:52
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Huup
23 October 2025, 19:33:38
marklin 3756 verlichting door bellejt
23 October 2025, 19:30:49
Digitaliseren Trix V 120 door Overet
23 October 2025, 18:57:15
Omgeving Frankfurt am Main door reMARKable
23 October 2025, 18:37:50
Da's Daz 2 door spoorijzer
23 October 2025, 15:25:16
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Huup
23 October 2025, 14:55:42
ACME 2024 met NS ICNG! door VAM65
23 October 2025, 14:49:15

Auteur Topic: goedkoper om peco in engeland te bestellen?  (gelezen 6747 keer)

Matheus 18

• Nog iets te plat voor Profi.
  • Offline Offline
  • poging tot Steentje bijdragen.
Re:goedkoper om peco in engeland te bestellen?
« Reactie #15 Gepost op: 20 September 2010, 22:53:51 »
Voor een bestelling in Engeland (GB) laad ik eerst mijn Pay-pal rekening.
Vervolgens betalen en verder geen probleem, geen bijkomende kosten bij de gevraagde prijs.
Mvg.
Matheus.
Wachttijd van 14 dagen is normaal, verder is er ook risiko dat douane alles uit elkaar heeft gehaald voor controle.
Zit er wel een briefje bij met: Custom examination with our excuses.
Maar ondertussen kan je toch maar een gans gebouw terug in elkaar lijmen omdat de leukerds dit gewoon uit elkaar hebben gehaald.
Gaat niet op bij aankoop van rails hoor, wou hier maar eens mijn belevenis kwijt, wat betreft gebouwen.
Mvg.
Matheus.
Wisselend analoog-digitaal. Roco-Flm-Piko en Marienberg loc's.

Jan Koelewijn

• Offline Offline
  • effe stoom afblazen
« Reactie #16 Gepost op: 20 September 2010, 23:06:16 »

Zo'n gedemonteerde rails dat lijkt me echt lachen, alle dwarsliggers in de goede volgorde leggen en dan kijken wat de linker of de rechterrail is! Een extra reden om in Engeland te bestellen, blijft toch het volk van de humor!

h.g. Jan

Sven

• Offline Offline
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
« Reactie #17 Gepost op: 20 September 2010, 23:10:11 »
Mij wordt altijd kosten berekend als ik van mijn NLse rekening naar mijn Engelse rekening overmaak. Bij Europese betaling naar Denemarken of Duitsland, moet ik altijd 'shared' aangeven, dan is het gratis. Maar naar Engeland werkt dat niet. Ik zal het eens proberen met 'ours', zien wat er dan gebeurt.

Volgens mij maakt het helemaal niets uit of je nu in Ponden of Euro's overmaakt. Dan maakt alleen maar uit bij wie je de geldwissel uitvoert, jouw bank of hun bank. Dat kan in koersberekening nog iets uitmaken, maar niet in of je kosten berekend krijgt voor de transactie. Zo proberen ze nu ook in het buitenland in restaurants je met je credit card in hun valuta te laten betalen, zodat ze nog extra kunnen verdienen aan de geld wissel, die dan niet bij jouw bank gebeurt. Goed om te weten, want van wat ik erover heb gelezen is je eigen bank voordeliger.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Illya Vaes

• Offline Offline
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
« Reactie #18 Gepost op: 21 September 2010, 09:41:26 »
Wie zegt er nu weer dat ik graag voor een Wereldbetaling ga?
"Je" was overdrachtelijk bedoeld, niet tegen jou (of iemand anders) specifiek.  :)

Illya Vaes

• Offline Offline
« Reactie #19 Gepost op: 21 September 2010, 09:42:15 »
Voor een bestelling in Engeland (GB) laad ik eerst mijn Pay-pal rekening.
Vervolgens betalen en verder geen probleem, geen bijkomende kosten bij de gevraagde prijs.
De ontvanger betaalt bij PayPal, iets in de richting van 4%!

Illya Vaes

• Offline Offline
« Reactie #20 Gepost op: 21 September 2010, 09:47:47 »
Mij wordt altijd kosten berekend als ik van mijn NLse rekening naar mijn Engelse rekening overmaak. Bij Europese betaling naar Denemarken of Duitsland, moet ik altijd 'shared' aangeven, dan is het gratis. Maar naar Engeland werkt dat niet. Ik zal het eens proberen met 'ours', zien wat er dan gebeurt.
Niet doen! Dan betaal je sowieso een flink bedrag.
Volgens mij maakt het helemaal niets uit of je nu in Ponden of Euro's overmaakt. Dan maakt alleen maar uit bij wie je de geldwissel uitvoert, jouw bank of hun bank. Dat kan in koersberekening nog iets uitmaken, maar niet in of je kosten berekend krijgt voor de transactie. Zo proberen ze nu ook in het buitenland in restaurants je met je credit card in hun valuta te laten betalen, zodat ze nog extra kunnen verdienen aan de geld wissel, die dan niet bij jouw bank gebeurt. Goed om te weten, want van wat ik erover heb gelezen is je eigen bank voordeliger.
Als het naar Engeland niet werkte, moet het een non-Euro bedrag, een te groot bedrag of zonder BIC+IBAN zijn geweest wil het "kloppen".
Let wel, ik zeg niet dat er geen kosten worden berekend. Ik zeg dat dat niet mag.
Als je zelf een Engelse rekening hebt, ben jij een mooi persoon om eens de Engelse banken aan te pakken die dat toch blijven doen (en blijven beweren dat het is omdat het VK geen Euro heeft ingevoerd).
Betalen met BIC+IBAN van een bedrag als bijv. 15 Euro, daar MAG men geen kosten voor berekenen - althans, niet meer dan IN Engeland voor een binnenlandse overschrijving gebruikelijk is. Dat is namelijk waar het om draait, het dezelfde kosten laten betalen voor buitenlandse als voor binnenlandse betalingen.

Sven

• Offline Offline
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
« Reactie #21 Gepost op: 22 September 2010, 17:20:01 »
Ik heb er nog eens goed naar gekeken. Er worden inderdaad geen kosten berekend! Ik heb met 'shared' overgeboekt en uiteraard met IBAN. Wat ik ook doe is met mijn Nederlandse kaart pinnen in Engeland (da's gratis) en dan binnen bij de bank op mijn bankrekening storten. Heb net even de koers berekend die ik ervoor krijg en dat maakt weinig uit met het internationaal overmaken.

Overigens krijg ik net een betaling van ca 250 euro binnen uit Denemarken, waarvoor ik 5 euro in rekening krijg gebracht. De verzender moet ook nog 30 kronen (ca 4,50 euro) betalen. Dit is altijd zo geweest, ook als ik van mijn Deense bankrekening naar mijn Nederlandse girorekening overmaak met IBAN en de keuze voor 'shared'. Overigens meen ik dat ik in Nederland geen kosten berekend kreeg als ik 'shared' kies en naar Denemarken overmaak. Maar de bank daar rekent wel weer kosten. Ik heb daar een paar jaar geleden tegen geprotesteerd, maar daar veranderen ze niets aan. Je kunt er niets aan veranderen in je eentje. Er is maar één bank in Denemarken (Scandiabanken, volgens mij heet dat nu anders) die wel gratis overmaakt naar Nederland, maar dat is een Internet bank.

g van boven

• Offline Offline
« Reactie #22 Gepost op: 22 September 2010, 17:54:33 »
hallo spoorbouwers.

een hele hoop gepraat over het geld verkeer,maar veel websites die zonder cradit kaart doet heb ik nog niet gekregen  :'(ik heb die,,ehattons.com geschreven zij doen ook alleen met cradit kaart of check.
ik denk dat het gewoon in nl.kopen wordt,de UK is en blijft een eiland en wil dit ook blijven zoals het lijkt.

groetjes gerbrand.

prutser

• Offline Offline
  • Spaar ze allemaal.
« Reactie #23 Gepost op: 22 September 2010, 17:59:36 »
Ik heb voor zoiets gewoon een Pay Pall account geopend, de moeite viel achteraf wel mee.

Het verzenden vanuit Engeland kostte ook nagenoeg net zoveel als verzenden in Nederland, en was zonder extra kosten, misschien dat Pay Pall wat met de wisselkoersen doet om er voor hun een paar Euro uit te slepen.

Groet Stephan.

Sven

• Offline Offline
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
« Reactie #24 Gepost op: 22 September 2010, 18:08:44 »
Ben het met Prutser eens. Gewoon een PayPal account openen. Als je insinueert dat Engeland niet open staat voor veranderingen, moet je zelf natuurlijk wel het goede voorbeeld geven.  ;)

Matheus 18

• Nog iets te plat voor Profi.
  • Offline Offline
  • poging tot Steentje bijdragen.
« Reactie #25 Gepost op: 22 September 2010, 18:11:44 »
Inderdaad,
Pay-pal neemt inderdaad een persentage voor zichzelf, niet ten koste van de koper maar wel van de verkoper.
Vandaar dat veel handelaars een persentage bijrekenen.
Heb ik ook gedaan op eBay als ik iets te koop had dat met Pay-pal mocht betaald worden.
Verder heb je geen probleem, een Euro blijft een Euro, zelfs al word dit omgerekend naar ponden.
Mvg.
Matheus
Wisselend analoog-digitaal. Roco-Flm-Piko en Marienberg loc's.