Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
4 oktober modelspoorbeurs Houten
door
MOVisser
Vandaag
om 16:06:28
MB-module: "Charleroi Route de Mons"
door
Ronald Halma
Vandaag
om 15:58:33
Een nieuw begin
door
dreezy
Vandaag
om 15:51:21
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 15:21:44
Raadplaatje
door
Ronald69
Vandaag
om 15:11:03
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
thevandijks
Vandaag
om 15:01:32
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
Blausee-Mitholz
Vandaag
om 14:38:56
uitbouw / hokje op veel oudere stations, waar diende dat voor?
door
Pauldg
Vandaag
om 13:53:51
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
bellejt
Vandaag
om 13:27:05
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 12:33:15
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Eric B
Vandaag
om 12:15:48
Pfarrerwinkel bahn
door
Wim Vink
Vandaag
om 11:29:05
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 11:03:31
NS-1000 in spoor-1
door
FritsT
Vandaag
om 10:52:26
Twentse Modelspoorweg Club (TMC): Digitale besturing
door
Henk Veenstra
Vandaag
om 10:36:45
rode multimaus defect
door
Sikko
Vandaag
om 10:13:20
Cherteau, fictieve Waals industriedorp
door
MOVisser
Vandaag
om 09:55:15
Mijnbouw Indonesië
door
MOVisser
Vandaag
om 09:53:05
Modelspoorbaan van Einte
door
MOVisser
Vandaag
om 09:43:08
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 08:46:12
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 07:44:40
Acme nieuwe ICNG
door
Jeroen Water
Vandaag
om 06:37:06
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald
door
Ronald Halma
Vandaag
om 02:00:06
Piko 2025
door
Duikeend
Vandaag
om 01:16:07
NL cameo layout (0,26m2)
door
Ronald Halma
Vandaag
om 00:47:20
Roco wagon openen
door
AP3737
01 October 2025, 23:29:40
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III
door
wob
01 October 2025, 22:35:19
Roco traxx 'Eurocity'
door
Rob Ellerman
01 October 2025, 22:05:11
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's
door
Rob Bennis
01 October 2025, 19:57:19
WD 73755 Longmoor in 00
door
Eelco Storm
01 October 2025, 19:26:20
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
baanplan - 2 linker handen
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omlaag
Auteur
Topic: baanplan - 2 linker handen (gelezen 4253 keer)
Han Zijlstra
Forumlid, hobbyist & leverancier:Trainspecials! Decodershop! Sceneryshop!
Offline
Berichten: 4291
The Right Track, Your track!
Re:baanplan - 2 linker handen
«
Reactie #15 Gepost op:
07 September 2010, 21:09:14 »
Beter ten halve gekeerd dan ten hele de pest in.
Helixen nooit de krapste bogen nemen: nui gaan je wagonnetjes er nog leuk doorheen, straks 1 wagon met een beetje lengte en het lukt al niet meer.
Hellingen max 3% nu loopt je lokje nog mooi omhoog straks een andder type en t gaat niet meer.
Vuistregel voor ruimte tussen twee etages: inderdaad een vuist. Bij een ontsporing ( die altijd achteraan gebeuren( wettelijk vastgelegd:) is je hand het enige gereedschap waarme je de wgon of lok kunt pakken
Kan je hand niet tussen de nivo's door ( rechtop met duim boven) dan gaat het pakken nie lukken.
Stel je eisen aan je baanplan wat bij dan heb je langer plezier van je bouwen.
Gelogd
Han Zijlstra is op maandag 24 november 2014 overleden.
ESU Ecos, Littfinski, Kuehn, Zeller, Piko, Roco Multimaus, Massoth, Zimo, NMJ, Athearn, BLI, Kadee, Fleischmann, Roco, Proto, MDS, LGB, Bachmann,Hufing, USA en .... de blikken trein van mijn Vader!
Basilicum
Prae-adviseur
Offline
Berichten: 5429
Re:baanplan - 2 linker handen
«
Reactie #16 Gepost op:
07 September 2010, 21:57:57 »
Ik ben benieuwd naar het nieuwe ontwerp, Luc.
"Beter ten halve gekeerd dan ten hele de pest in,"
schreef Han. Ik kan hem hierin alleen maar gelijk geven.
Groet,
Basilicum
Gelogd
Deining in Dönsdorf
•
Dahinterhofen im Bau
Luc2000
Offline
Berichten: 1596
Re:baanplan - 2 linker handen
«
Reactie #17 Gepost op:
08 September 2010, 21:40:25 »
Ik moet e.e.a. optimaliseren om de hellings% beperkt houden. Daarom maar eens nadenken over de ondergrond.
Ik wil MDF platen gebruiken, welke dikte moet ik minimaal nemen (rekening houden met wens beperkte dikte, stevigheid, spoorspijkers, bovenleiding, seinen)?
Daarnaast wil ik graag geluidsisolatie onder de sporen. Welk (dun en bewerkbaar) materiaal kan ik hiervoor gebruiken?
Gelogd
Remunj
Offline
Berichten: 8086
Re:baanplan - 2 linker handen
«
Reactie #18 Gepost op:
08 September 2010, 22:19:54 »
Evenals basilicum moet ik Han gelijk geven.
Niks zo vervelend om een gedeelte af te moeten breken en opnieuw op te moeten bouwen.
Mag je 1x raden hoe ik dat weet.
Zolang je nog in de ontwerpfase zit zou ik proberen alles zo ruim mogelijk te krijgen. Papier en/of computer is geduldig en voorkomt een hoop frustratie achteraf.
Als geluiddemping zou ik naar de Gamma gaan en daar de onderlegpalten voor tegls halen. Is ca. 5 mm dik en makkelijk te verwerken.
Zoek ook maar eens verder op het forum. Daar zijn al veel draadjes aan gewijd met voor ek materiaal de voor en nadelen.
Zelf gebruik ik 9 mm multiplex/berkentriplex. MDF is wat zwaarder en duurder. Dat geld kan je beter gebruiken voor iets wat je na het bouwen nog ziet.
Maar ook over dit onderwerp is al vaak genoeg gediscusieerd hier op het forum.
Gr.
Eric
Gelogd
Gr.
Eric
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
baanplan - 2 linker handen