Lees ik nou R1/R2 straal? En ook nog in een helling? Ja, het staat er echt. Nee, dat zou ik nooit doen. Veel materieel kan deze combinatie niet volgen. Probeer eens een ontwerp te maken met stralen R3 en hoger. Het staat nog mooier ook.Maak ook de afstand tussen de niveau's niet te klein. Bij onderhoud, ontsporingen en dergelijke heb je al gauw meer ruimte nodig dan 10 centimeter. Ik denk meer in de richting van 25 tot 30 centimeter.Succes! Groet,Basilicum
Paar praktische vragen:Niveau 0 ligt op platen mdf (1cm dik?). 65x145 aan beide zijden bij de bogen en 2 platen van resp. 35*285 voor de helling ( 4 sporen) en 55x285 voor de doorgaande sporen en de schaduwsporen.Voor niveau 1 wil ik niet met grote platen werken, maar alleen met platen onder de sporen. Hoe dik moeten deze platen minimaal zijn?
Bij een recht stuk (station) is het makkelijk om deze platen op maat te maken, maar hoe maak ik de platen in de bogen op maat?
Kunnen de platen onder de bogen (toeleidend naar lange helling) ook in een helling van 3% gelegd worden?
Moet ik tussen de platen en de rails nog isolatie aanbrengen? Zo ja, welk materiaal adviseren jullie?
Ik heb in de baan een "mansgat van zo'n 270 x 55cm. Is dat voldoende?
Langs de platen wil een opstaand plintje maken? Welk materiaal kan ik hier het beste voor gebruiken?
Onder de platen van niveau 0 maak ik een frame. Van welk materiaal kan ik dit het beste maken?
En als laatste....hebben jullie nog suggesties mbt het baanplan.Alvast bedankt voor jullie reactiesgroetLuc