Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Problemen met digikeijs drc1100 lichtset inbouw door Peter J K
Vandaag om 15:39:38
'Worst Case' materieel voor testen vrije ruimte, etc... door Klaas Zondervan
Vandaag om 15:37:52
Modelspoordagen 10 & 11 januari 2026 door Duikeend
Vandaag om 15:28:41
Hoe voorkom je strooilicht van smd led? door bellejt
Vandaag om 15:26:01
Terschellinger Spoor door spoorijzer
Vandaag om 15:08:24
20 jaar BNLS jubileum door Miniature Holland
Vandaag om 15:07:46
Starter met spoor G door MOVisser
Vandaag om 14:42:13
Next 18 ESU adapterplaatje door 008200
Vandaag om 14:32:56
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 14:21:09
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 14:11:43
Show je realistische treinsamenstelling door VAM65
Vandaag om 13:15:56
Rondom Charlois door Huup
Vandaag om 13:07:17
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door Hans GJ
Vandaag om 12:39:36
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Hans GJ
Vandaag om 12:24:47
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door basjuh1981
Vandaag om 12:21:49
VERPLAATST: upload deleten door Duikeend
Vandaag om 11:49:52
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:39:26
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18) door Eric B
Vandaag om 10:32:21
ESU V5 Decoder setting door Remunj
Vandaag om 10:01:59
Zee. Land. door spoorijzer
Vandaag om 08:54:10
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Jelmer
Vandaag om 08:18:33
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules door Lucien
Vandaag om 07:38:18
Goede wensen voor 2026 door dh3201
Vandaag om 07:31:11
3 januari NVBS oliebollenrit door Thom
Vandaag om 01:57:01
Voordelige treinkaartjes door Seinhuis
Vandaag om 01:41:31
Hulp nodig bij: sleutelen aan Minitrix BR 01 (de oude versies) door Gabriël Bergsma
Vandaag om 00:21:56
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
15 December 2025, 23:00:18
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Quinzeedied
15 December 2025, 22:41:19
De eerste versie van de Roco 1000 door Huup
15 December 2025, 22:06:39
Een diorama in TT (VEB Schwellenrost) door Kees-Jan
15 December 2025, 21:17:05
  

Auteur Topic: Ervaringen Liliput Akku-Triebwagen ETA 177  (gelezen 5979 keer)

MartOnTheWeb

  • Offline Offline
  • Berichten: 851
    • MartOnTheWeb
Ervaringen Liliput Akku-Triebwagen ETA 177
« Gepost op: 10 June 2006, 14:33:59 »
Wie heeft er het laatste jaar een Liliput Akku-Triebwagen ETA 177 aangeschaft.
Ik wil graag horen hoe de ervaringen hier mee zijn.
Als tijdperkIII-fan wil ik graag zo'n treinstel op de modelbaan hebben.
Het is voorbij. Eens houd het op.
Na ruim 60 jaar komt er einde aan de modelspoorhobby!

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 9171
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Ervaringen Liliput Akku-Triebwagen ETA 177
« Reactie #1 Gepost op: 12 June 2006, 23:28:24 »
Analoog rijdt ie niet lekker soepel. Digitaal schijnt dat wel zo te zijn, echter ervaring daarmee heb ik niet.

Gr/H

MartOnTheWeb

  • Offline Offline
  • Berichten: 851
    • MartOnTheWeb
Re: Ervaringen Liliput Akku-Triebwagen ETA 177
« Reactie #2 Gepost op: 19 June 2006, 21:37:47 »
Nou, we gaan het spoedig meemaken.
Op eBay heb ik een ETA gekocht.
Binnen een week hoop ik het treinstel op de 'pijnbank', zeg maar rollerbank, te hebben staan.
Ik ben benieuwd.
Het is voorbij. Eens houd het op.
Na ruim 60 jaar komt er einde aan de modelspoorhobby!

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9893
    • belse roestkraam
Re: Ervaringen Liliput Akku-Triebwagen ETA 177
« Reactie #3 Gepost op: 20 June 2006, 11:34:29 »
Ik weet niet of er een buhler-motor in zit, die dingen hebben ietwat "bonkige" rijeigenschappen, dus met een schok wegrijden en onregelmatig langzaam rijden. Is de zaak eenmaal een beetje op snelheid dan doen ze het juist erg goed en zijn ze erg sterk, althans, dat is de ervaring die ik hier met die dingen heb. Bij een oude BR 18.4 (S3/6) die ik zo'n beetje op wil gaan knappen sloop ik die buhler er denk ik toch uit en komt er wat soepelers in.
grtz
Floris

MartOnTheWeb

  • Offline Offline
  • Berichten: 851
    • MartOnTheWeb
Re: Ervaringen Liliput Akku-Triebwagen ETA 177
« Reactie #4 Gepost op: 20 June 2006, 12:29:28 »
Bedankt voor je info.
Zodra het treinstel arriveert zal ik eens kijken wat voor aandrijving er in zit.
De ETA wordt overigens wel gedigitaliseerd.
Wellicht dat dat ook het bokkerige gedrag voorkomt.
Het is voorbij. Eens houd het op.
Na ruim 60 jaar komt er einde aan de modelspoorhobby!

MartOnTheWeb

  • Offline Offline
  • Berichten: 851
    • MartOnTheWeb
Re: Ervaringen Liliput Akku-Triebwagen ETA 177
« Reactie #5 Gepost op: 01 July 2006, 22:57:31 »
De ETA is gearriveerd en de eerste (analoge) rondjes zijn achter de rug. Het treinstel rijdt bij aanvang niet echt rustig en pas bij hoog vermogen wordt het beter.
Na een tijdje te hebben gereden, kan ook langzamer aan worden gedaan. Helemaal soepel gaat het (nog) niet. Wellicht helpt een decoder.

Het treinstel zelf is in een woord gewoon 'Schitterend'.
Ook rijdt de ETA nooit zoals het zal moeten, eventueel motorloos, maar het blijft een sieraad voor mijn/de modelbaan.

Betaalde prijs: Euro 56,00 (in Nederland gemiddeld zo'n 145,00).
Het is voorbij. Eens houd het op.
Na ruim 60 jaar komt er einde aan de modelspoorhobby!