Maarten, je doet voorkomen als of je precies weet hoe het allemaal zit terwijl uit de zelfde reactie blijkt dat je er totaal geen verstand van hebt en alleen maar dom spoorvervoerders de grond in aan het trappen bent, welkom op het forum .Ik hoop dat dit niet je enige bericht op het forum gaat zijn maar ook nog eens voor nuttige bijdragen zorgt, verder sluit ik me aan bij de post van Rene W. hierboven.
De wervelstroomremmen van ICE-3 worden in Nederland niet gebruikt. Daar is de infrastructuur niet geschikt voor. De bouwers hebben daar rekening mee gehouden, dus kunnen deze remmen worden uitgeschakeld. Dan blijven in normaal bedrijf nog de ED remmen (op de motor) en de schijfremmen over. De motorremmen werken bij afslepen uiteraard ook niet, de schijfremmen gelukkig wel. Afslepen van een ICE-3 met een huis-tuin-en-keuken lok gaat dus prima. (wel de hulpkoppeling meenemen natuurlijk!)GroetenEdgar
Men heeft een defecte ICE-3M (F?) al eens afgesleept met een Thalys Puur op lucht door de scharfenberg dus
Kan een andere ICE3 en defecte ICE wegslepen en met wat voor een snelheid, of zijn ze daarvoor niet geschikt?
En daar krijg ik nou een ontzettende sik van: dat technische geleuter over koppelingen en afstelloks die niet beschikbaar zijn. Je moet verstand van techniek hebben om mee te kunnen praten. ONZIN !!Je koopt als simpele reiziger een kaartje en in de prijs is o.a. snelheid verdisconteerd. Je mag van een ICE verwachten dat bij problemen je snel wordt geholpen, anders had je met het boemeltje kunnen reizen. Dat geleuter over storingen ,daar zit je niet op te wachten. 2,5 uur wachten op zo'n klein stukje is regelrechte flauwekul. gr,jos
5; ander materieel inzetten is niet zo simpel als jij doet voorkomen, welk regionaal materieel je had willen gebruiken weet ik niet maar in Ahbo( Arnhem Berg Opstel) staat op regionaal gebied bijna alleen maar materieel van Syntus overdag en dat is een andere vervoerder. Reserve materieel voor ICE's zul je in Nederland toch in Amsterdam ergens moeten regelen. Dat materieel moet dan ook nog eens toegelaten zijn op Zevenaar-Emmerich en je moet daar dan ook nog personeel met bekendheid op het betreffende materieel en baanvak hebben. Voordat je dat geregeld hebt en het spul daar hebt was jou trein met het extra volk alweer op weg.
Ik heb toch liever getrokken treinen, bij een defect is een andere loc zo geregeld en mocht de airco in het ene rijtuig het niet doen dan verhuis je gewoon naar het volgende rijtuig.
Je zult er begrip voor moeten hebben dat defecten of storingen er soms voor zorgen dat je niet of pas met hulp van buiten af na een tijd verder kunt. Dat is vervelend maar dat komt nu eenmaal voor, dat hoort bij het leven en als je dat niet acceptabel vind is er maar één optie met eigen vervoer gaan.
Laurent, ik denk dat ik je moet teleurstellen.De ICE3 kan alleen mechanisch aan de Thalys gekoppeld worden, dat geld ook voor ander materieel met het zelfde type scharffenberg koppeling.Alleen werken de remmen bij de af te slepen ICE niet om dat het 2 totaal verschillende remsystemen zijn.Als zo een din gwordt afgesleept door een ander treinstel zoals de Thalys en de VIRM, dan is alleen het trekkende treinstel beremd.Dus dan kun je echt niet te hard met dat ding gaan rijden als je maar op je halve treinlengte remen hebt.Daarbij zijn ook de BR218 loc's, die zijn omgebouwd om ICE's af te slepen voorzien zijn van diverse software om storingen in de ICE3 tijdelijk op te lossen door ze te omzeilen.De BR218 beschikt ook over voldoende middelen om de Wervelstroomschijfremmen te bedienen.Maar hiervan wordt alleen gebruik gemaakt als je de ICE echt niet van zijn plaats krijgt.Anders gewoon aan een aan ander (liefst gelijkwaardig treinstel) koppelen en afslepen die hap.Is er geen gelijkwaardig treinstel voorhanden, dan kan het dus wel met de VIRM of een Thalys, maar dan hangt je ICE maar als een vaatdoek er achter.JOS.