Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 10:00:44
Nijmegen in h0 door Ronald Halma
Vandaag om 09:46:58
AC en DC tegelijk op (vermoedelijk) een Minitrix n-baan door Ronald Halma
Vandaag om 09:41:35
Petitie - Rail away moet blijven! door Pauldg
Vandaag om 09:39:59
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door spoorijzer
Vandaag om 09:38:46
Oude Fleischmann meuk en curiosa door Sporlijn Úje
Vandaag om 09:27:03
19 Toen door spoorzeven
Vandaag om 09:17:30
Trix 22576 (CC 40100 SNCF) complete lijst met CV's gezocht door Ronald Halma
Vandaag om 09:10:08
Trix 22128 EETC 1200 - 175 Jaar spoorwegen DCC Sound - Decoder plots dood. door VAM65
Vandaag om 09:00:28
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 08:51:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 08:31:14
Locatie van foto gezocht door Benelux795
Vandaag om 08:12:32
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:09:33
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules door Lucien
Vandaag om 07:28:55
Rondom Charlois door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 01:34:15
Roco AC modellen door Mug
Vandaag om 00:31:37
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
07 December 2025, 23:36:33
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ door JeanR
07 December 2025, 23:23:05
Cranicher Altbahn door NS264
07 December 2025, 22:53:07
Molenbaan (werktitel) door NS264
07 December 2025, 22:43:42
Bahnstrecke 5867 door NS264
07 December 2025, 22:41:59
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
07 December 2025, 21:56:14
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door bask185
07 December 2025, 21:45:47
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
07 December 2025, 20:28:13
Line-up foto's van modellen door Rob Bennis
07 December 2025, 19:46:02
Camp 3 door GD
07 December 2025, 19:41:13
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door sncf231e
07 December 2025, 18:00:34
Vragen over een railplan uit de RRAILHOBBY van sept. 1988 door BAD
07 December 2025, 17:44:37
Blokkendoos mat24 dienstwagens in 1:87: mP9201-9213 en mDW169306-169310 obv Roco door Erwin 054
07 December 2025, 17:42:16
Treinbotsing tussen Almelo en Hengelo 1972 door 1200blauw
07 December 2025, 16:55:43
  

Auteur Topic: Het is zover. Sprinter in het oosten.  (gelezen 8998 keer)

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4945
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re:Het is zover. Sprinter in het oosten.
« Reactie #30 Gepost op: 23 April 2009, 01:52:07 »
Op 22 april reed er nog steeds een setje Plan V in het oosten nl de 927 en 805, maar ook sprinters kon je goed horen... :o  http://www.flickr.com/photos/florisleeuw/3466238883/

Treinhobbijist

  • Offline Offline
  • Berichten: 616
Re:Het is zover. Sprinter in het oosten.
« Reactie #31 Gepost op: 23 April 2009, 11:31:34 »
Het is zover. Sprinter in het oosten.

En daar zijn ze in het Westen van het land best blij mee. Deze immer lawaai makende stellen met hun Spartaanse zig-zagende rijeigenschappen zijn ze daar liever kwijt dan rijk !!
Ook Engelse treinen zijn leuk

fridzie

  • Offline Offline
  • Berichten: 445
Re:Het is zover. Sprinter in het oosten.
« Reactie #32 Gepost op: 23 April 2009, 18:59:02 »
@Floris

Vrezen noemen we dat ;D dat grond aanstampen ;)

HuubvG

  • Offline Offline
  • Berichten: 4297
Re:Het is zover. Sprinter in het oosten.
« Reactie #33 Gepost op: 23 April 2009, 19:10:40 »
Roestrijden toch?

Grandmaster ICM

  • Offline Offline
  • Berichten: 216
  • Reeds!
Re:Het is zover. Sprinter in het oosten.
« Reactie #34 Gepost op: 23 April 2009, 20:19:09 »
En daar zijn ze in het Westen van het land best blij mee. Deze immer lawaai makende stellen met hun Spartaanse zig-zagende rijeigenschappen zijn ze daar liever kwijt dan rijk !!

Spreek voor jezelf maar deze Zoetermeerder mist de vriendelijke zoemende tweetjes die letterlijk een rondje rond mijn huis waggelden nog dagelijks. Lightrail, Regiocitadis, SLT... pffff, ik word te oud voor die nieuwerwetse rotzooi zonder karakter. Woonde ik maar in het oosten ;)
Wordt het toch nog gezellig!

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4603
Re:Het is zover. Sprinter in het oosten.
« Reactie #35 Gepost op: 23 April 2009, 20:30:51 »
Snap niet waarom mensen altijd zo tegen vernieuwing zijn. Tuurlijk heeft plan V karakter, maar SLT heeft dat over 50 jaar ook (duhhh)

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Het is zover. Sprinter in het oosten.
« Reactie #36 Gepost op: 23 April 2009, 20:44:55 »
Snap niet waarom mensen altijd zo tegen vernieuwing zijn. Tuurlijk heeft plan V karakter, maar SLT heeft dat over 50 jaar ook (duhhh)

Hmmm een Sprinter heeft nog steeds voor mij niet het karakter dat een Plan V heeft... terwijl sommige V's nieuwer zijn dan de eerste serie Sprinters. Sommige treinen zijn gewoon een instant classic, ICM is zo iets, gewoon tijdloos. Vrijwel al het overige materieel waar NSR nu mee rijd is vrij fantasieloos ontworpen / gestyled.

En het valt te betwijfelen of deze vernieuwing ook echt een verbetering is. Benieuwd of hier door NSR nog een onderzoek over word gedaan over X maanden door de trajectmanager oid.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4603
Re:Het is zover. Sprinter in het oosten.
« Reactie #37 Gepost op: 23 April 2009, 21:06:33 »
Sommige plan V's mogen dan wel jonger zijn. Het ontwerp is wel ouder. Het grote minpunt van de sprinter formule is het aantal staanplaatsen. Maar een gelijkvloerse instap en schermen zijn zeker verbeteringen.

Grandmaster ICM

  • Offline Offline
  • Berichten: 216
  • Reeds!
Re:Het is zover. Sprinter in het oosten.
« Reactie #38 Gepost op: 23 April 2009, 21:08:01 »
Snap niet waarom mensen altijd zo tegen vernieuwing zijn. Tuurlijk heeft plan V karakter, maar SLT heeft dat over 50 jaar ook (duhhh)

Dit hoort blijkbaar bij het ouder worden, het verbaast me zelf ook. Alles van vroeger gaat steeds meer betekenen. Vijfentwintig jaar geleden liep ik over van enthousiasme toen de toch karaktervolle hondekoppen door gloednieuwe glimmende ICM-1 stellen werden verdreven, ieder nieuw afgeleverd ICM-stel was destijds reden voor een tractatie op school  ;)

Maar ik heb zo het gevoel dat ik inmiddels zwaar off-topic aan het zwetsen ben, dus laten we maar weer terug gaan naar de inzet van het SGMm in het Oosten.
Wordt het toch nog gezellig!

Ernst-Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 1352
  • PTR
    • Draaistel
Re:Het is zover. Sprinter in het oosten.
« Reactie #39 Gepost op: 23 April 2009, 21:12:34 »
Hmmm een Sprinter heeft nog steeds voor mij niet het karakter dat een Plan V heeft... terwijl sommige V's nieuwer zijn dan de eerste serie Sprinters. Sommige treinen zijn gewoon een instant classic, ICM is zo iets, gewoon tijdloos. Vrijwel al het overige materieel waar NSR nu mee rijd is vrij fantasieloos ontworpen / gestyled.

Mwoa, ben ik niet helemaal met je eens, SM90, DM90 en (DD)(V)IRM zijn wel typisch nederlandse ontwerpen met die knik in de zijwand. Hij is iets sterker dan bij ICM/ICR maar ook daar zat al een knik in. LINT en SLT zijn standaard producten, waar al dan niet een ander neusje op is gezet. Dat zie je wel bij het ontwerp terug.

En misschien zijn SM90, DM90 en VIRM niet zo'n instant klassieker als de koploper, dat klopt, maar helemaal fantasieloos zijn ze ook weer niet ontworpen.

Overigens mis ik het plan V wel, een sprinter reist lang niet zo fijn.

Mispoes

  • Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
  • Offline Offline
  • Berichten: 9021
  • Hengelooo 1:160
Re:Het is zover. Sprinter in het oosten.
« Reactie #40 Gepost op: 23 April 2009, 21:42:10 »
SLT... pffff, ik word te oud voor die nieuwerwetse rotzooi zonder karakter.
Dat vond ik 25 jaar geleden van de Sprinter...

Woonde ik maar in het oosten ;)
Dat heb je 25 jaar geleden vast ook al gezegd vanwege het rood. ;)



Even een paar plaatjes van afgelopen zaterdag met de drie hoofdrolspelers:


805 (tr. 7036) nadert Hengelo vanuit Enschede.


930 rijdt Borne binnen als trein 7027.


900 (trein 7031) tussen Rijssen en Wierden.
« Laatst bewerkt op: 23 April 2009, 21:48:43 door Mispoes »
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.