Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III
door
Wim Vink
Vandaag
om 08:58:41
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Wim Vink
Vandaag
om 08:57:20
PB Models, ICR-rijtuigen
door
RikM
Vandaag
om 08:56:15
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Frank 123
Vandaag
om 08:54:39
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 08:51:27
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
puntenglijder
Vandaag
om 08:12:28
NL-baan in Canada
door
einte
Vandaag
om 07:48:37
Modelspoorbaan van Einte
door
einte
Vandaag
om 07:29:46
REE Modeles 2025: NS 1300
door
Jeroen Water
Vandaag
om 07:07:37
Roco NS plan V
door
Jeroen Water
Vandaag
om 07:04:49
Aachenau West
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 06:00:38
Pendel module Viessmann 5214
door
bask185
Vandaag
om 00:33:24
Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul
door
dennie
Vandaag
om 00:15:17
verlichting op mijn draaischijf zeten
door
Voske
18 October 2025, 23:01:18
NS-1000 in spoor-1
door
FritsT
18 October 2025, 21:58:13
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
door
Jeroen Water
18 October 2025, 21:57:24
Big Scale Trains - NS SLT in H0
door
Bram S
18 October 2025, 21:47:00
The Summer of 69
door
Huup
18 October 2025, 21:41:51
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Besselspoor
18 October 2025, 21:38:52
MODELSPOOR by MTD - 2025 - 18 & 19 oktober 2025 in Edegem (B)
door
Klaas Zondervan
18 October 2025, 21:12:21
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's
door
Rob Bennis
18 October 2025, 21:08:48
Artikel RailMagazine Zweedse strategische reserve
door
RikM
18 October 2025, 19:56:56
Van 2D afbeelding naar 3D model
door
MOVisser
18 October 2025, 19:39:16
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
18 October 2025, 19:36:05
Spoorwegkanon Leopold Krupp K5 (E)
door
barry1972
18 October 2025, 19:34:37
Werking Piko goldcap i.c.m. met niet-Piko decoder
door
meino
18 October 2025, 19:16:24
Mooi weer om buiten te spelen
door
sncf231e
18 October 2025, 18:08:31
Maasvlakte Zuid
door
R1954
18 October 2025, 17:26:31
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm
door
einte
18 October 2025, 16:59:17
Overstap naar HTM
door
Boertje
18 October 2025, 16:35:41
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Containertrein van Duisburg naar Moskou
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Containertrein van Duisburg naar Moskou (gelezen 1260 keer)
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Offline
Berichten: 12511
Containertrein van Duisburg naar Moskou
«
Gepost op:
29 June 2011, 12:16:46 »
Duisburg Intermodal Terminal (DIT) is het westelijke bruggenhoofd geworden van de containertrein ‘Moscovite’, tussen Moskou en Duisburg. Met de overstap naar DIT, dat deel uitmaakt van het Contargo-netwerk, is de frequentie van de containertrein verdubbeld naar tweemaal per week. De ‘Moscovite’ reed al een jaar tussen Duisburg en Moskou en wordt geëxploiteerd door Trans Eurasia Logistics (TEL), een samenwerking van de Deutsche Bahn (30%), de Russische spoorwegen (30%), TransContainer (20%), Polzug (10%) en Kombiverkehr (10%). Behalve de op- en overslag bij DIT, voegt Contargo ook haar gehele West-Europese netwerk aan de Moskou-verbinding toe. Met de geregelde binnenvaart- en spoorcontainerdiensten en de eigen terminals brengt dit netwerk zo als een trechter goederenstromen in Duisburg samen vanuit het stroomgebied van de Rijn en de Main, Groot-Brittannië en de Noordzeehavens. DIT zelf heeft zes opstel-treinsporen, 250 meter binnenvaartkade, een containerdepot met reparatie-afdeling en een truckvloot, en garandeert zo op alle gebieden een soepele afhandeling van de Moscovite . Er bestaan inmiddels plannen voor een directe containertreinverbinding van China naar Duisburg. Het is alleen nog een kwestie van tijd voordat ook vanuit China milieuvriendelijk en betrouwbaar containertransport per spoor mogelijk is.” Met een reisduur van zeven dagen voor de 2.200 kilometer van Duisburg naar Moskou, vormt het spoor het snelste – en beste - alternatief voor direct trucktransport. Onderscheidend is bijvoorbeeld de bewaking van het transport over het gehele traject in de GOS. Desgewenst biedt TEL verdere bewaking door middel van GPS op individuele containers. De Moskou-trein heeft een CO2-emissie Emission van ongeveer 24 gram per tonkilometer en ligt daarmee circa tweederde onder de uitstoot van de truck. Dit past perfect in de Contargo-filosofie om milieuvriendelijk, duurzaam transport aan te bieden. Contargo onderhoudt een van de grootste netwerken in de Europese containerlogistiek en vervoert per jaar ongeveer een miljoen TEU. De onderneming integreert containerstromen tussen de Noordzeehavens (alsmede de Duitse zeehavens) met het Europese binnenland en heeft achttien binnenvaartcontainerterminals in Duitsland, Nederland, Frankrijk en Zwitserland. SK
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Peter Spruit
Offline
Berichten: 1641
SBB en BLS baan in opbouw - Project Goschensteg
Re:Containertrein van Duisburg naar Moskou
«
Reactie #1 Gepost op:
29 June 2011, 13:11:36 »
Mooi maar hoop dat de heren ook gedacht hebben aan de prijs. Practische ervaring over de vele jaren dat ik reeds aktief ben in de logistieke wereld wijst uit dat een snelle verbinding wel een mooi verkoopsargument is maar in veel gevallen ook een duur prijskaartje met zich meebrengt.
Moskou/Duisburg was één.... maar China / Duisburg is uiteindelijk wat men wil verkopen !!
De vrachtprijzen overzee per container uit China naar de Europa zijn echter dusdanig gunstig dat spoorvervoer dit nooit zal kunnen benaderen.
Veel kopers in Europa gebruiken tevens de transittijd van gemiddeld 28 dagen als een vorm van gratis opslag en uitstel van betaling van invoerrechten en Btw. Verder is het gross van de geimporteerde goederen niet onderhevig aan bederf en hoe dan ook vaak bestemd voor seizoens verkoop ( denk aan textiel, kerst en paas rommel, speelgoed etc ) waar deze hoe dan ook al enkele weken/ maanden op voorhand toekomen.
Hier is dan ook geen enkele nood aan een " SNELLE " spoor verbinding tenzij voor bederfelijke goederen.
Ik heb dan ook zwaar mijn twijfels over de rentabiliteit en werkelijke succes van deze dienst.
Daarbij...Russische truck rijden voor een appel en een ei vanuit West Europa op Moskou. = 3-4 dagen transit time
nu komt dit op 7 dagen per spoor
Waar zit hier het voordeel ?
Mijn mening gewoon een hoop europeesche overheidssubsidie die weer op een handige manier ergens verdwijnt
Peter
Gelogd
Petdig1
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Containertrein van Duisburg naar Moskou