Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

PB Models, ICR-rijtuigen door Michiel 80
Vandaag om 23:24:22
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal door Wim Vink
Vandaag om 23:14:12
Retrobahn goes to the States: Bergamot Creek door Besselspoor
Vandaag om 23:12:38
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Blausee-Mitholz
Vandaag om 22:56:43
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sikko
Vandaag om 22:46:27
NS 8100 in 0 door rolfm
Vandaag om 22:40:34
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 22:27:52
modulebaan in spoor 1 door Marc tramt
Vandaag om 22:14:38
Loc rijdt steeds dezelfde route bij automatisch rijden met Rocrail door Medtskie
Vandaag om 21:57:35
Roco NS bolkoprijtuig deel -tig: gepiel op de 1,5 mm2 door Rob Bennis
Vandaag om 21:52:59
Van 2D afbeelding naar 3D model door Hans van de Burgt
Vandaag om 21:45:18
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 21:39:18
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 21:32:25
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Eric v C
Vandaag om 21:26:01
Rijnstraat door R1954
Vandaag om 21:17:15
PBM/PWM met joystick door Eric v C
Vandaag om 20:59:39
Digitaal-delta door Dick Bernard
Vandaag om 20:57:28
mDDM, waarom 3 draaistellen? door Rick
Vandaag om 20:43:43
Rondom Charlois door Wim1969
Vandaag om 20:16:47
W.V. Kalender 2026 door basjuh1981
Vandaag om 20:03:18
Piko 2025 door Eelco Storm
Vandaag om 19:58:52
1865/68 aanleg kreekrakdam Bergen op Zoom / goes. door Huup
Vandaag om 19:44:33
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door prutser
Vandaag om 19:20:01
vrijgavecode z21 centrale door VAM65
Vandaag om 18:56:05
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door RobbertJan
Vandaag om 18:16:15
Line-up foto's van modellen door Martijn193
Vandaag om 18:15:04
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Flevodienst 1976
Vandaag om 17:36:07
Vraag over vervangmotor Lima-locomotief door Menno
Vandaag om 17:31:15
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 16:56:34
Yet Another Servo Decoder door bask185
Vandaag om 16:29:54
  

Auteur Topic: Hoe is het nu met museummateriaal Nurnberg?  (gelezen 5223 keer)

Trabantfahrer

  • Offline Offline
  • Berichten: 238
    • Spoorwegfoto's uit Duitsland, DDR, Polen en Nederland
Re: Hoe is het nu met museummateriaal Nurnberg?
« Reactie #15 Gepost op: 01 August 2008, 19:55:32 »
Toevallig is net een V80 uit Italië geruild tegen de (blauw/beige) 216 224. De V80 zal wel weer worden opgeknapt ten behoeve van het museum.

Ach, en de DB? Ik denk dat de brand niet slecht uitkwam. Zoveel hebben ze niet op met het historische materieel. Past niet bij een beursgenoteerde onderneming.

www.raymondkies.nl

Trainman1979

  • Offline Offline
  • Berichten: 84
Re: Hoe is het nu met museummateriaal Nurnberg?
« Reactie #16 Gepost op: 01 August 2008, 23:00:09 »
Op een satellietfoto van Google Maps is nog een treurig restant te zien van destijds....
« Laatst bewerkt op: 02 August 2008, 00:24:52 door Robert »
Baan in afbraak...Misschien in de toekomst herkansing?

ruben2.tk

  • Ruben Derks
  • Offline Offline
  • Berichten: 20
  • Märklin Power!!!
    • ruben2 forum
Re: Hoe is het nu met museummateriaal Nurnberg?
« Reactie #17 Gepost op: 03 August 2008, 19:13:34 »
Citaat
Ach, en de DB? Ik denk dat de brand niet slecht uitkwam. Zoveel hebben ze niet op met het historische materieel. Past niet bij een beursgenoteerde onderneming.

klopt, de loc's waren allemaal verzekert voor na een brand (of ongeval) weer rijvaardig  gemaakt te worden, echter heeft de DB er nog geeneens verzekeringwerk van gemaakt. De S.E.H die de 23.105 en 86.457 voor 10 jaar in bruikleen hebben, knappen de loc's op op eigen kosten.

groeten


Ruben Derks

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4072
Re: Hoe is het nu met museummateriaal Nurnberg?
« Reactie #18 Gepost op: 04 August 2008, 01:26:29 »
Waarom betaald je daar dan een premie voor...  ::) ???

santerdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 3865
Re: Hoe is het nu met museummateriaal Nurnberg?
« Reactie #19 Gepost op: 04 August 2008, 01:47:41 »
Het meest waarschijnlijke is, dat DB geen 'echte' verzekeringspremie betaald. DB is, net als menig heel groot bedrijf, een zogenaamde zelfverzekeraar. In plaats van premie aan een externe verzekeraar te betalen, plaatsen ze reserveringen in een eigen waarborgfonds.

In het geval van een schade wordt vanuit dat waarborgfonds betaald. Het waarborgfonds zelf heeft op zijn beurt weer de aansprakelijkheid boven een bepaald bedrag (heel hoog bedrag) ondergebracht op de assurantie-beurs. Dat is een soort beurs, zoals een aandelen beurs, waar risico's worden verhandeld - en assuradeuren risico's inkopen. Waarborgfondsen 'kopen' op die manier dus een vangnet voor grote rampen.

Zelfverzekeraars vallen onder dezelfde wet- en regelgeving als alle 'normale' banken en verzekeraars. Het grote voordeel voor een bedrijf is dat de reserveringen in het waarborgfonds geen cashflow veroorzaken (jaarlijks verzekeringspremie betalen) en de reserveringen zijn onderdeel van het eigen vermogen.

Je komt -ook bij Nederlandse bedrijven- vaak dit soort constructie's tegen. Bedrijven zoals bijvoorbeeld Philips hebben een eigen ziektekostenverzekering, een eigen pensioenfonds, eigen schadeverzekeringen voor auto's en eigen verzekeringen voor aansprakelijkheden.
Auto's (en vrachtwagens) bijvoorbeeld worden op die manier alleen WA 'verzekerd', All Risc verzekeren doen ze niet aan. De premie-besparingen stoppen ze in een 'spaarpotje' en daaruit koop je gewoon een nieuwe auto als het nodig is.

Sander