Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Artitec DE-2 Rood/Reclame banen rijdt niet meer ? (Garantie?) door dennie
Vandaag om 23:18:07
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door Biesje
Vandaag om 23:17:52
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Tommy666
Vandaag om 23:16:25
Youtube fimpjes emplacement Feijenoord omstreeks '90 door Eelco Storm
Vandaag om 23:15:12
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door MOVisser
Vandaag om 22:52:10
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 21:35:47
Omgeving Frankfurt am Main door Hasenwald
Vandaag om 21:29:56
Roco NS plan V door Jeroen Water
Vandaag om 21:08:57
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Jeroen Water
Vandaag om 21:06:11
Pendel module Viessmann 5214 door Mar-Cas
Vandaag om 20:55:49
Schroefkoppeling voor H0. door Blausee-Mitholz
Vandaag om 20:53:09
MODELSPOOR by MTD - 2025 - 18 & 19 oktober 2025 in Edegem (B) door Simplex
Vandaag om 20:51:48
Van 2D afbeelding naar 3D model door BartvD
Vandaag om 20:14:42
Diorama Oelde Mittelweg Hp door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 17:45:55
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 17:33:56
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025 door Daan!
Vandaag om 17:20:57
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Sofie
Vandaag om 17:12:51
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 16:56:45
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 16:55:55
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Paul1969
Vandaag om 16:35:51
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door mass am see
Vandaag om 16:32:59
Werking Piko goldcap i.c.m. met niet-Piko decoder door bellejt
Vandaag om 16:21:46
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 16:07:22
Dampflok-Museum Hermeskeil door 1200blauw
Vandaag om 15:43:17
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 15:41:34
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:31:04
Tender Roco Br 001 wiebelt een beetje door Josephes
Vandaag om 14:46:35
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Loki
Vandaag om 14:31:12
NL-baan in Canada door ArjanB
Vandaag om 14:21:38
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door basjuh1981
Vandaag om 14:12:16
  

Auteur Topic: BNLS-Werkspoor - 1312 renoveren  (gelezen 9223 keer)

Tedo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2194
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
Re: BNLS-Werkspoor - 1312 renoveren
« Reactie #15 Gepost op: 14 April 2008, 17:29:04 »
Deze versie toen al wel volgens mij:





Bron foto's: marktplaats.nl
Grtz!
Tedo

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3874
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: BNLS-Werkspoor - 1312 renoveren
« Reactie #16 Gepost op: 14 April 2008, 18:10:39 »
Vraag is voor mij nu: Bestond de Lima 1300 toen al? Geen idee......
Groeten, Rob


Ik meen dat het oude 1300-model al in 1964 uit kwam bij Lima, tegelijkertijd met hun Plan E-rijtuigen.


grtz,
Wim
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

Mispoes

  • Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
  • Offline Offline
  • Berichten: 8998
  • Hengelooo 1:160
Re: BNLS-Werkspoor - 1312 renoveren
« Reactie #17 Gepost op: 14 April 2008, 19:40:07 »
Al wel beter, maar het zou zo moeten zijn:


Té laat! 1312 is reeds binnengenomen. ;D

Overigens (& overigens): valt het te kleine formaat van die donkere ringen meer op.....
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Tedo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2194
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
Re: BNLS-Werkspoor - 1312 renoveren
« Reactie #18 Gepost op: 14 April 2008, 22:56:44 »
Té laat! 1312 is reeds binnengenomen. ;D

Als in; wordt gerenoveerd? Of gewoon ff checken:

Grtz!
Tedo

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2522
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: BNLS-Werkspoor - 1312 renoveren
« Reactie #19 Gepost op: 16 June 2008, 11:18:58 »
Die Lima van jou ziet er goed uit, Tedo. Ik vind de Lima toch een stuk beter qua proporties. Hoe heb je die handrelingen gemaakt? Zo'n geelgrijze 1300 wil ik ook nog, maar ze zijn moelijk te vinden op beurzen. En áls je er een ziet is 'tie te duur of te beschadigd :-|

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Tedo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2194
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
Re: BNLS-Werkspoor - 1312 renoveren
« Reactie #20 Gepost op: 16 June 2008, 11:52:10 »
De relingen zijn gemaakt van messingdraad. In de juiste vorm gebogen, gaatjes geboord en geplaatst. Ook de kleine tussenliggende dwarsstukjes zijn aanwezig (eveneens van messingdraad), die vanaf de binnenzijde door een gaatje naar buiten gedrukt werden tot ze de reling raakten en dan een klein drupje secondenlijm.

De 1308 is inderdaad vrij lastig te vinden. Mijn eerste was een losse kap, die ik plaatste op het onderstel van een in mijn jeugd enigszins vernaggelde gele 1314 (nu 1313), de tweede vond ik nieuw op Houten voor 50 gulden destijds. Zat alleen geen verpakking bij...
Grtz!
Tedo

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22602
Re: BNLS-Werkspoor - 1312 renoveren
« Reactie #21 Gepost op: 16 June 2008, 11:57:38 »

Ik meen dat het oude 1300-model al in 1964 uit kwam bij Lima, tegelijkertijd met hun Plan E-rijtuigen.


grtz,
Wim

Iets later, maar nog wel in de jaren zestig en blauw zonder vishaken.
De 1200 werd gelijk met de plan E-rijtuigen ontwikkeld.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.