Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Au bord de la Cèze door Frank 123
Vandaag om 20:07:35
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 20:05:35
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
Vandaag om 20:03:47
Swalbenburg, N modulebaan door Bjor
Vandaag om 20:01:51
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 20:01:32
Wegfrezen ballastgewicht t.b.v. ruimte voor decoder door Herb73
Vandaag om 19:59:55
Trix DXI van DC naar AC door wob
Vandaag om 19:49:25
Dönsdorfer Bauberichte door Basilicum
Vandaag om 19:45:02
Aachenau West door wob
Vandaag om 19:43:06
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Wim Vink
Vandaag om 19:17:44
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Ronald69
Vandaag om 18:54:11
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
Vandaag om 18:03:55
Heeft de nieuwe oplage reeks 55 van B-models verbeterde aandrijving ? door Benelux795
Vandaag om 18:03:23
Stichting 3rail 20 jaar jubileumwagen! door Sascha [St. 3rail]
Vandaag om 17:59:18
Cornfield Junction / Boulder Crossing - Afsluiten Topic door Frank 123
Vandaag om 17:45:38
Rocrail terugstel tijd wissels door AlbertG
Vandaag om 17:37:43
Een secundair lijntje in de Puy de Dome en de (Haute) Loire anno 1968 door Wim Vink
Vandaag om 17:24:50
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 17:22:20
Rheinburg, TP V/VI door Wim Vink
Vandaag om 17:13:46
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 17:12:55
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Dave.......
Vandaag om 16:37:20
23 augustus modelspoorbeurs Houten door Erwin 054
Vandaag om 16:29:08
Artitec goederenwagen door henk
Vandaag om 16:17:39
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door janw
Vandaag om 15:50:32
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Wim Vink
Vandaag om 15:42:58
De Projecten van RetroJack door Wim Vink
Vandaag om 15:38:28
365 "Het is weekend foto's" door Wim Vink
Vandaag om 15:34:59
Lenz 66 001 (artnr 30200) zit vast door wob
Vandaag om 15:16:14
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 15:03:35
Roco N.S.diesel elektrische loc 2400 door Tedo
Vandaag om 15:03:08
  

Auteur Topic: Sudexpress 2025-2026  (gelezen 6003 keer)

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4556
Re: Sudexpress 2025-2026
« Reactie #30 Gepost op: 20 February 2025, 11:56:13 »
Daarboven trekt het orgel nog geen frikadel door de mayo.

Maar is dat met of zonder uitjes?  ;D

RodeDuivel

  • Offline Offline
  • Berichten: 821
Re: Sudexpress 2025-2026
« Reactie #31 Gepost op: 21 February 2025, 11:02:47 »
Blijkens mededelingen van Nelso Silva van Sudexpress is de aankondiging van de Flirt 3 vooral ingegeven om de markt af te tasten welke uitvoeringen voor de diverse markten interessant zijn. Voor Nederland zijn er sowieso een 6-tal varianten mogelijk, waarbij de versies van:

- Keolis
- Arriva 3 landentrein
- Arriva Limburg
- Valleilijn

het meest aansluiten bij de standaard aangekondigde uitvoering.

De uitvoering van de NS en RNet wijken qua indeling af.

Nelso gaf aan dat men zich bij de ontwikkeling van de modellen vooral richt op de Duitse markt.

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 5261
Re: Sudexpress 2025-2026
« Reactie #32 Gepost op: 21 February 2025, 11:39:19 »
De Euro9000 een volwaardige dieselmotor? Absoluut niet, tot de 40km/h trek je indrukwekkende gewichten weg. Daarboven trekt het orgel nog geen frikadel door de mayo. Ik heb eens het ongenoegen gehad om een lang stuk op diesel te rijden. Duwen gaat nog sneller. Nee hoor, last-mile pur sang.

Hier zie je het verschil tussen de Euro9000 en de Eurodual.

Ik citeer uit een stukje geplaatst door Railmagazine:
"De Euro9000 is een nieuw loctype van Stadler gebasseerd op de EuroDual die momenteel bij vele particulieren spoorwegmaatschapijen dienst doet. De Euro9000 is anders dan de EuroDual, die beschikt over een CAT C175-16 motor met een vermogen van 2800 kW en kan elektrisch dienst doen onder 15 kV en 25 kV. De Euro9000 is een meersysteemslocomotief, geschikt voor 1,5 kV, 3 kV gelijkspanning en 15 kV en 25 kV wisselspanning, daarnaast is de loc voorzien van twee kleinere dieselmotoren met een totaalvermogen van 1900 kW"

Bron: https://railmagazine.nl/stadler-euro9000-in-nederland/#:~:text=De%20Euro9000%20is%20een%20nieuw,15%20kV%20en%2025%20kV.


Dus Euro9000 heeft minder vermogen op diesel

Groeten,
Jelmer
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

Benelux795

  • Offline Offline
  • Berichten: 5008
  • Vinnie the who?
    • Arlbergbahn...?
Re: Sudexpress 2025-2026
« Reactie #33 Gepost op: 21 February 2025, 14:16:53 »
Moet de nuance niet zijn 'relatief' weinig vermogen..? Als je elektrisch met 9000kW vertrekt, en je moet het laatste stuk zonder draad op 3000kW diesel of minder verder, ja dan is het dikke mayo...  :) Maar da's nog altijd ruim meer dan een 6400.

En dat je tot 40 wel wat weg trekt is vermoedelijk omdat je dan nog ruim onder je vermogenkromme zit..? Diesel-elektrisch ben je ook met weinig vermogen in dat gebied niet snel beperkt.
De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4556
Re: Sudexpress 2025-2026
« Reactie #34 Gepost op: 21 February 2025, 16:50:03 »
Blijkens mededelingen van Nelso Silva van Sudexpress is de aankondiging van de Flirt 3 vooral ingegeven om de markt af te tasten welke uitvoeringen voor de diverse markten interessant zijn. Voor Nederland zijn er sowieso een 6-tal varianten mogelijk, waarbij de versies van:

- Keolis
- Arriva 3 landentrein
- Arriva Limburg
- Valleilijn

het meest aansluiten bij de standaard aangekondigde uitvoering.

De uitvoering van de NS en RNet wijken qua indeling af.

Nelso gaf aan dat men zich bij de ontwikkeling van de modellen vooral richt op de Duitse markt.

Welke mededelingen?