Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door DJV
Vandaag om 01:29:54
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door DJV
Vandaag om 01:25:17
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
Vandaag om 01:22:37
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
Vandaag om 00:57:39
Duits transport, waar in NL? door Spelfaut
Vandaag om 00:54:45
Rondom Charlois door ArjanB
Vandaag om 00:32:52
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
25 October 2025, 23:31:58
W.V. Kalender 2026 door Wim Vink
25 October 2025, 23:19:18
Sluitseinlamp DB, kan iemand werking uitleggen? door Nijboer
25 October 2025, 23:14:28
Raadplaatje door eemstede
25 October 2025, 23:04:07
mDDM, waarom 3 draaistellen? door Klaas Zondervan
25 October 2025, 22:47:44
De Projecten van RetroJack door Wim Vink
25 October 2025, 22:32:48
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
25 October 2025, 21:57:25
Bahnstrecke 5867 door einte
25 October 2025, 21:28:31
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Ronald69
25 October 2025, 20:51:02
Camp 3 door Lucien
25 October 2025, 20:35:09
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door rbroerse
25 October 2025, 20:33:37
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
25 October 2025, 20:25:50
Cranicher Altbahn door Arjen52
25 October 2025, 20:24:26
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door basjuh1981
25 October 2025, 20:00:37
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Huup
25 October 2025, 19:51:02
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Klaas Zondervan
25 October 2025, 19:46:28
VAM containerwagens spoor-0 door FritsT
25 October 2025, 19:23:06
ACME 2024 met NS ICNG! door Teoalessandro
25 October 2025, 19:15:01
BrauWelt, fantasiebaan in H0 door Overet
25 October 2025, 19:12:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Syb030
25 October 2025, 19:00:28
TurnControl: aansluiting verwijderen door Eenerspoor
25 October 2025, 18:29:58
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
25 October 2025, 18:28:00
Märklin 2025 door borotof
25 October 2025, 17:19:47
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
25 October 2025, 17:19:12
  

Auteur Topic: Mat '64 weer in dienst?  (gelezen 3646 keer)

Silvolde

  • Offline Offline
  • Berichten: 1591
Mat '64 weer in dienst?
« Gepost op: 14 December 2024, 19:37:55 »
Ik lees net dat Keolis waarschijnlijk de treinstellen op de Valleilijn wil inzetten. Weet iemand meer van dit voornemen?

Silvolde

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4755
    • Filmpjes op YouTube
Re: Mat '64 weer in dienst?
« Reactie #1 Gepost op: 14 December 2024, 19:42:14 »
Bronvermelding misschien een goede, scheelt een heleboel speculaas...
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Ben

  • Offline Offline
  • Berichten: 6853

Silvolde

  • Offline Offline
  • Berichten: 1591
Re: Mat '64 weer in dienst?
« Reactie #3 Gepost op: 14 December 2024, 19:51:58 »
Treinreiziger.nl

Keska

  • Offline Offline
  • Berichten: 455
Re: Mat '64 weer in dienst?
« Reactie #4 Gepost op: 14 December 2024, 19:58:36 »
Zou dus gaan per 2026 om twee ritten per werkdag met treinstel 904. Vanwege renovatie vd zeven huidige treinen.

Plan V...
Ronald

Stootjuk

  • Offline Offline
  • Berichten: 185
Re: Mat '64 weer in dienst?
« Reactie #5 Gepost op: 14 December 2024, 19:59:45 »
Wat ik heb begrepen is dat de Plan V 904 van 2454 CREW enige tijd verhuurd wordt aan Keolis en gaat dagelijks in de ochtend een aantal ritten op de Valleilijn rijden vanuit Amersfoort.


Wilfred

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4755
    • Filmpjes op YouTube
Re: Mat '64 weer in dienst?
« Reactie #6 Gepost op: 15 December 2024, 09:23:49 »
Dat is dan alvast weer een stel met een toilet, de te renoveren stellen krijgen die ook.
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Seinhuis

  • Offline Offline
  • Berichten: 708
Re: Mat '64 weer in dienst?
« Reactie #7 Gepost op: 15 December 2024, 11:40:42 »
Volgens https://treinposities.nl/treinseries/31400 (en https://treinposities.nl/bijzonderheden) staat vanaf maandag MAT'64-2 gepland in de ochtendspits.

Volgens https://www.somda.nl/forum/25846/1/Ontwikkelingen-Kippenlijn/ na de kerstvakantie.

Michalll34

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 1
Re: Mat '64 weer in dienst?
« Reactie #8 Gepost op: 20 December 2024, 13:39:56 »
Ja, het klopt dat Keolis overweegt om hun treinen in te zetten op de Valleilijn. Ik denk dat dit deel is van hun strategie om de efficiëntie te verhogen en de service op deze lijn te verbeteren. Het kan echter veel investering in materieel en infrastructuur vereisen ???.

Wat betreft de details zijn er nog geen officiële informatie. Het is echter zeker een idee om dit onderwerp in de gaten te houden, want er kunnen veranderingen komen in het dienstregeling en het type treinen ::).
« Laatst bewerkt op: 23 December 2024, 11:48:21 door Michalll34 »

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5403
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: Mat '64 weer in dienst?
« Reactie #9 Gepost op: 20 December 2024, 15:21:38 »
Er is weldegelijk meer bekend. Het gaat inderdaad om de inzet van Mat’64 904 van Crew 2454. Het treinstel wordt bestickerd en zal vanaf begin 2025 gedurende twee jaar dienst gaan doen tussen Amersfoort Centraal en Barneveld Zuid.

Door dit treinstel in te zetten speelt Keolis één van de Protossen vrij die elk na elkaar in revisie gaan. Ook beide Flirts zullen een beurt krijgen, in ieder geval de huisstijl van RRReis. Of bij die stellen ook sprake is van een revisie is mij niet bekend.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4072
Re: Mat '64 weer in dienst?
« Reactie #10 Gepost op: 21 December 2024, 13:43:37 »
Ja, het klopt dat Keolis overweegt om hun treinen in te zetten op de Valleilijn. Ik denk dat dit deel is van hun strategie om de efficiëntie te verhogen en de service op deze lijn te verbeteren. Het kan echter veel investering in materieel en infrastructuur vereisen ???.

Wat betreft de details zijn er nog geen officiële informatie. Het is echter zeker een idee om dit onderwerp in de gaten te houden, want er kunnen veranderingen komen in het dienstregeling en het type treinen ::).
Nouja, Keolis overweegt niet om hun treinen op de Valleilijn in te gaan zetten, dat doen ze immers nu al gezien zij de vervoerder zijn daar sinds enige tijd ;)

Mat'64 is niet meer dan een tijdelijk vervanging voor hun eigen stellen die een revisie moeten hebben, en ze eigenlijk niet kunnen missen in de dienst.