Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

AC en DC tegelijk op (vermoedelijk) een Minitrix n-baan door grossraumwagen
Vandaag om 23:10:43
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 22:53:18
z21 Start opkrikken door Peter J K
Vandaag om 22:52:17
Welsh Smalspoor in 0-16,5 / NG7 door Gerard van de Weijer
Vandaag om 22:38:32
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Robert vh Prutsert
Vandaag om 22:29:27
Extra functie in Zimo MS450P22 door Herb73
Vandaag om 22:21:41
Pendelbaan met 1 keerlus (H0, L-vorm, 4,50 x 3,00 mtr) (Zandvoort) door Peter Kleton
Vandaag om 22:19:23
Da's Daz 2 door defender
Vandaag om 22:17:20
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 22:14:32
Vermogen centrale door bask185
Vandaag om 22:07:19
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Marc tramt
Vandaag om 22:00:40
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Marc tramt
Vandaag om 21:59:18
Modelspoorbaan van Einte door raymond erdtsieck
Vandaag om 21:49:23
Reparaties aan je materieel: tips & tricks door Huup
Vandaag om 21:46:54
Roco digitaal rijden Mulimaus... is z21 Start wel nodig? door henk
Vandaag om 21:32:51
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Olaf
Vandaag om 21:30:15
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 21:12:41
Trix 22576 (CC 40100 SNCF) complete lijst met CV's gezocht door wob
Vandaag om 21:10:17
Problemen BR10 met decoder Zimo MN330P22 Plux 22 door Hans1963
Vandaag om 21:05:22
BNLS Module “Wijhe” door Eric B
Vandaag om 21:05:07
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
Vandaag om 21:01:36
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 20:51:40
GoVolta treindienst naar Berlijn door borotof
Vandaag om 20:37:46
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 20:35:26
Cranicher Altbahn door Arjen52
Vandaag om 20:33:31
Fotowedstrijd 2025 door Bob R.
Vandaag om 20:10:24
Aandrijving Roco 1189 krokodil door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:17:31
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 19:13:10
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 19:07:29
Wat spoor 1 brouwsels door Kees-Jan
Vandaag om 19:05:37
  

Auteur Topic: Ombouwen van DKM DE-2 naar 3 rail digitaal, wie heeft info?  (gelezen 2265 keer)

MopperSmurfje

  • Offline Offline
  • Berichten: 458
Ombouwen van DKM DE-2 naar 3 rail digitaal, wie heeft info?
« Gepost op: 28 April 2008, 19:55:27 »
Zoals de titel al aangeeft, ik wil een DKM DE-2 blauwe engel ombouwen van analoog gelijkstroom naar 3 rail digitaal (wisselstroom).

De sleper is geen probleem, het grootste probleem zullen de wielen zijn die vervangen moeten worden en de verlichting.

Ik hoor graag uw ombouwervaringen!

Bedankt!
« Laatst bewerkt op: 28 April 2008, 19:58:13 door Kareltje »

jakop

  • Gast
Re: Ombouwen van DKM DE-2 naar 3 rail digitaal, wie heeft info?
« Reactie #1 Gepost op: 15 May 2008, 10:28:30 »
Ik wil/moet dit ook nog doen met mijn DE 2. Andere wielen lijkt mij niet echt nodig.
Als je de stroomafnemers die nu links en rechts op de wielen zitten electrisch verbindt is dat je massa. De verlichting zou ik zo niet weten, nog niet naar gekeken. Hij is nog niet aan de beurt... :-|

MopperSmurfje

  • Offline Offline
  • Berichten: 458
Re: Ombouwen van DKM DE-2 naar 3 rail digitaal, wie heeft info?
« Reactie #2 Gepost op: 15 May 2008, 23:37:33 »
Ik heb er 1 provisorisch omgebouwd naar 3 rail digitaal en ik werd niet blij van de rijeigenschappen met de orginele wielen, ook niet op C rails. Ik vind dat ze wel vervangen moeten worden wil je m mooi laten rijden!

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 27021
    • Pagina van klaas
Re: Ombouwen van DKM DE-2 naar 3 rail digitaal, wie heeft info?
« Reactie #3 Gepost op: 17 May 2008, 12:48:09 »
Wielen voor 2-rail hebben een ander profiel dan Märklin wielen. Daardoor kunnen ze vooral op wissels en kruisingen wel eens bokkig doen. Het minste wat je moet doen is de onderlinge afstand kleiner maken. Vergelijk daarvoor maar eens NEM 310 en NEM 340. Het gaat daarbij om de maat B. Scheelt maar 0,3 mm, maar maakt een wereld van verschil.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.