Ohw sorry voor het misverstand.Ik bedoelde ook dat het na de verbouwing heeft gewerkt.Voor de verbouwing leek mij niet relevant.
waarom hier niet oplossen ipv altijd hetzelfde liedje via PB.
Simpelste als je leds te hard schijnen is gewoon per led / String een weerstandje te plaatsen want witte en rode leds hebben nu eenmaal verschillende waardes nodig. Voor het probleem van je eindlampen gewoon afkoppelen en een extra FX decodertje erin zetten. Moet je ook geen dure stroomvoerende koppelingen tussen de rijtuigen hebben
Ik heb even gekeken hoe het zat in de stuurstand. Door het stel lopen 4 draden: rood en bruin van de stroomafname van de wielen links en rechts en oranje en grijs naar het lichtprintje. Dat laatste is zodanig bestuckt dat de lichtwisseling plaats vindt door het ompolen van de beide lichtuitgangen: de ene keer staat wit "aan" en brandt wit licht, de andere keer staat geel "aan" en brandt rood licht. Wat Bart en Henk daar van vinden negeer ik, mijn bijdragen hier zijn bedoeld om te helpen en ik heb helemaal geen zin in alles kapot discussiëren.Het is een typisch MaTrix dingetje, de koppeling is meerpolig maar men heeft bezuinigd op een extra draad. In mijn geval heb ik rood gebruikt voor binnenverlichting, bruin voor gezamenlijk plus vanuit de decoder en oranje en grijs voor resp. de lichtuitgangen. Mijn stuurstand neemt geen stroom meer af dus maar dat hoeft ook niet bij een 6-assige motorwagen. Vandaar de 10K weerstand in de stuurstand tbv stroomdetectie maar nu dwaal ik af. Zie foto's.Als je dus de hele boel eruit sloopt en een nieuwe dragerprint plaatst zoals de winkelier van Biessendorf heeft geadviseerd gaat het dus mis en zien we de aangerichte schade. Beter was de oude situatie in stand houden (dat had die winkelier moeten weten) en de condensator tussen de motorpolen wegknippen (typisch Trix dingetje i.c.m. een Esu decoder), immers dat is de reden dat de LokSound wordt verstoord op geluid en rijgedrag maar dat is nu mosterd na de maaltijd. Het staat trouwens ergens in de Esu gebruiksaanwijzing of FAQ maar ik heb het niet paraat. Op het forum is wel wat te vinden rondom Trix motoren.Hoe te herstellen: alle weerstandjes van de lichtprintjes weghalen en de leds alle in serie aansluiten, rood en wit apart natuurlijk. Voorts 4x serie weerstanden opnemen in de functiedraden (ik heb 1200ohm toegepast) voor motorwagen en stuurstand en klaar is Biessendorf.Gr, Ben.