Dat is niet zo heel moeilijk. Wat je met ABC moet doen, en dit zit in die BM2 meen ik, is ABC pas inschakelen nadat de trein in zijn geheel al op de sectie is en niet daar voor.Daarvoor heb je een buffersectie nodig die langer is dan je langste (duwende) trein. Pas wanneer het voorste rijtuig (die stroom afneemt) de sensor bereikt
Wel leuk hoe we van NFC, zijn geeindigd op Wifi, ethernet, ABC, IR, barcodes en wat nog meer?
Dat doen ze nu ook al? het verschil met jouw idee is dat je niet elk snelheidsstapje op de bus moet plempen.
Patrick, je schrijft een heel lang verhaal op over de correctie van een "geijkte" waarde, maar feitelijk weet je nog steeds niet waar een trein zich daadwerkelijk bevind.Andere (zwaardere) trein erachter en er klopt al niks meer van de correctie. Even doorslippen van de lok: weg theoretische afgelegde weg.Berekeningen om de 50ms...zinloos als je melders 2 meter uit elkaar liggen. Alleen als de trein over de meetpunten komt weet je waar hij is.Enige zinvolle is een gps systeem….
Als je dat werkend krijg, zou dat geen slecht idee zijn. Ik betwijfel alleen of je dat voor elke baan werkend kan krijgen. Als je bielzen diep in het ballast liggen, kan je geen afstand meer meten.
(zoals deze, zo'n 2 euro) zou dat wel moeten kunnen.
Ik kan nergens vinden dat DCC locdecoders dat protocol kunnen spreken op hun aux-pinnen