Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
MOVisser
Vandaag
om 22:02:33
Da's Daz 2
door
defender
Vandaag
om 21:59:07
Vreemd probleem
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 21:56:18
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal
door
sncf231e
Vandaag
om 21:51:06
Dordrechtse Dwarsliggerwagens
door
defender
Vandaag
om 21:50:24
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
Vandaag
om 21:47:12
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Benelux795
Vandaag
om 21:36:16
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R)
door
Martin Domburg
Vandaag
om 21:26:42
Aachenau West
door
Overet
Vandaag
om 21:24:03
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm
door
grove den
Vandaag
om 21:21:35
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Jelmer
Vandaag
om 21:08:52
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 20:56:59
Wat was jullie allereerste loc?
door
marctrein
Vandaag
om 20:43:35
De Hasseberg (spoor nul op 9mm)
door
spoorijzer
Vandaag
om 20:36:11
lampjes in huizen willekeurig schakelen
door
Bert55
Vandaag
om 20:18:33
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Sven
Vandaag
om 20:17:22
Bahnstrecke 5867
door
Frank 123
Vandaag
om 19:47:50
DE II van DKM opnieuw bedraden.
door
Huup
Vandaag
om 19:34:29
Schets Weistra regeling met arduino UNO
door
keesg
Vandaag
om 19:04:13
Mooi weer om buiten te spelen
door
sncf231e
Vandaag
om 18:21:43
Lokpilot 4 defect
door
spock
Vandaag
om 16:12:46
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100
door
vpeters1984
Vandaag
om 16:08:38
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar
door
ruudns
Vandaag
om 16:05:18
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht
door
Dick55
Vandaag
om 15:44:02
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:39:19
Schwarzburg-Neuffen-Bahn
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:38:13
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 14:37:17
Camp 3
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:35:52
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
1200blauw
Vandaag
om 13:51:41
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
Vandaag
om 13:22:20
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Blogs
|
Sobat Kras
(Moderator:
Hans Reints
) |
(te) Lange lengtes staalproducten.
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: (te) Lange lengtes staalproducten. (gelezen 778 keer)
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12462
(te) Lange lengtes staalproducten.
«
Gepost op:
20 May 2023, 11:55:44 »
000 In het draadje over Pijpen en Buizen, die niet onder profielstaal vallen, zagen we lading die te lang was voor 1 wagen. Dit probleem komt veel voor bij profielstaven, Railstaven en damwanden. Ook voor dit probleem hebben de spoorwegen een oplossing bedacht. Bij Rhenus Logistics B.V. aan de Kesterenstraat, een zijstraat van Waalhaven -Oost, kwam ik een mooi voorbeeld van een te lange lading tegen. Helaas weet ik de telegrafische benaming van deze wagen niet meer
001 De voorschriften van NS hoe een wagen met lang staal beladen dient te worden
002 Een Rs op Antwerpen-Dam “gewoon“ beladen met korte damwanden. Hier zijn geen bijzondere voorzieningen nodig
003 In die zelfde trein zien we op Antwerpen-Dam twee Rs-en beladen met lange damwanden. De rongen zijn opgezet en de lading is aan de wagenbak verzekerd door middel van de voorgeschreven strengen bandstaal. Daar bij één van de wagens de lading over de buffers heen steekt, moet er volgens voorschrift een schutwagen gesteld worden. Om zeker te zijn dat de lange lading vrij boven de laadvloer van de schutwagen kan bewegen, zijn op de laadvloer van de Rs, vlak bij de koppen, zware houten dwarsbalken geplaatst. Deze balken houden de lading vrij boven de vloer van de schutwagen. Let ook eens op de draaistellen van de beide Rs-en, zij zijn verschillend van uitvoering en fabricaat.
004 Zo word in de praktijk van alledag het probleem van te lange lading bij de spoorwegen opgelost. Door een zgn “Schutwagen” te stellen mag deze CFL rongenwagen in een trein opgenomen worden. Het doel van zo’n schutwagen is hier duidelijk aangegeven.
Foto Cor van Kapel
005 Een CFL Rs opgenomen in een goederentrein gezien langs de boorden van de Moezel.
006 Damwanden worden gebruikt om een waterdichte afsluiting te creëren om droog in een natte omgeving te kunnen werken. Ook worden zij veelvuldig toegepast als grondkeringen. In bewoonde gebieden worden de wanden niet geslagen maar de grond in getrild
007 Nieuwe kades bouwen dmv damwanden in Brouwershaven
008 Railstaven zijn een ander langijzer product wat veelvuldig per spoor vervoerd word. Op het emplacement “Waalhaven-zuid” staat een Poolse Res beladen met standaard lengtes spoorstaaf te wachten op verdere afhandeling,
009 Duidelijk is te zien dat de railstaven “gezadeld” op de wagen liggen en extra gezekerd zijn tegen ongewenste verplaatsingen door middel van stalen zekeringsbanden tot de borden van de wagenbak doorlopen
010 Zo worden lange railstaven gelagen bij Rhenus in het Ruhrgebied.
011 In model is dit ook makkelijk te realiseren
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=107363.msg3222393500;topicseen#msg3222393500
012 Een tijdje geleden kwam ik deze oplegger met RET spoorstaven achter de remise Waalhaven tegen. Lijkt mij niet zo prettig rijden door de stad!
013 De oplegger van achter ingezien.
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Blogs
|
Sobat Kras
(Moderator:
Hans Reints
) |
(te) Lange lengtes staalproducten.