Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

RhB H0m, Albulisch door Joz
Vandaag om 18:22:06
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door tijgernootje
Vandaag om 17:37:23
keerlusproblemen door Klaas Zondervan
Vandaag om 17:06:24
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
Vandaag om 16:56:41
Is het normaal dat een digikeijs booster af en toe de gele led flitst? door Dirk
Vandaag om 16:28:17
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door MOVisser
Vandaag om 16:13:43
Koploper: Functies uitgebreid en geluid / Loksound 5 door martr
Vandaag om 16:10:49
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 15:40:51
NS 8800 in spoor 0 door BartvD
Vandaag om 14:31:44
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 14:28:36
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door Montanbahn
Vandaag om 14:08:08
Roco BR 93 stroomafname door bellejt
Vandaag om 13:38:37
Waar plaats ik de seinen op mijn modelbaan? (duitsland, tp. 3) door wob
Vandaag om 13:18:07
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 12:58:18
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 12:45:27
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door sncf231e
Vandaag om 12:37:03
Brezelbahn in H0, Duitsland tp III. door Hollandserhbfan
Vandaag om 12:17:28
onderdeel gezocht voor trix 22707 door bellejt
Vandaag om 11:45:10
Microstepper motoren voor armseinpalen door Dennis1984
Vandaag om 11:07:19
2025-8-18: Spoor verzakt: veel minder treinen tussen Eindhoven en Utrecht door spoorzeven
Vandaag om 10:58:03
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 10:54:26
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 10:33:52
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Klaas Zondervan
Vandaag om 10:27:36
Rijnstraat door Huup
Vandaag om 09:55:20
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 08:36:22
23 augustus modelspoorbeurs Houten door Hans van de Burgt
Vandaag om 08:31:46
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Frits C
Vandaag om 06:30:46
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door Hans van de Burgt
19 August 2025, 23:29:43
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
19 August 2025, 22:31:06
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven'' door raymond erdtsieck
19 August 2025, 22:24:58
  

Auteur Topic: Doorlussen B-2 Boosters Tams  (gelezen 2195 keer)

John van de Braak

  • Offline Offline
  • Berichten: 18
  • Er is geen brug zo mooi als de Hefbrug
Doorlussen B-2 Boosters Tams
« Gepost op: 23 August 2006, 14:51:04 »
Hallo spoorders, ik heb een vraag als beginnend digitaal spoorder en wel de volgende.  ;D Hoe lus ik de Tams B-2 boosters door heeft iemand daar een schemaatje van.  ??? In niet al te lange tijd ben ik zover dat ik mijn baan ga opbouwen en deze voorzien van drie of vier stroomkringen. De componenten die ik ga gebruiken zijn Intellibox(IR) S88érs, Parallel 63 en koploper. ik hoop dat iemand een schema kan tekenen zodat ik niet de hele boel opblaas voordat ik een meter gereden hebt. :D

mijn dank is vele lengten rail lang,
John

René

  • Smalloot in de volle breedte
  • Offline Offline
  • Berichten: 2515
  • Team Mitropa
Re: Doorlussen B-2 Boosters Tams
« Reactie #1 Gepost op: 23 August 2006, 15:13:33 »
In geen geval mag je de uitgangen van de boosters met elkaar verbinden.
Voor de verdere aansluiting is het belangrijk om te weten hoe je de boosters gaat voeden. Hebben die allemaal een eigen trafo of wordt 1 trafo gebruikt voor alle boosters en de IB.

Pas erg goed op hiermee, een foutje is snel gemaakt en een kortsluiting ook.
René Wolf, bekijkt het breed en spoort smal
www.rwfoto.nl

Hans van de Swaluw

  • Offline Offline
  • Berichten: 120
Re: Doorlussen B-2 Boosters Tams
« Reactie #2 Gepost op: 23 August 2006, 15:36:33 »
Je mag de uitgangen van de boosters wel met elkaar verbinden echter alleen de aarde (meestal de bruine draad).

Tevens moet je ervoor zorgen dat je dezelfde trafo's gebruikt voor het voeden van de boosters. Anders kan de uitgangsspanning van de boosters verschillen en krijg je vervelende effecten bij het door de loc en wagons tijdelijk overbruggen van de scheiding tussen de verschillende booster-stroomkringen.

Indien afstelbaar bij deze boosters: stel ze bovendien in op de identieke uitgangspanning.
2-rail, IB met Koploper en veel (teveel) randapparatuur

Marcel (BR643 Talent)

  • Offline Offline
  • Berichten: 441
Re: Doorlussen B-2 Boosters Tams
« Reactie #3 Gepost op: 23 August 2006, 16:24:23 »
Je sluit alle boosters parallel aan op de uitgang van de IB (zoals in de handleiding van de Tams booster is getekend voor één booster). Elke booster sluit je dus gewoon op diezelfde manier aan op je IB. Je sluit dus niet booster 1 aan op je IB en dan booster 2 weer op booster 1, enz. Op de uitgang van elke booster sluit je dan een stroomkring van je baan aan.

John van de Braak

  • Offline Offline
  • Berichten: 18
  • Er is geen brug zo mooi als de Hefbrug
Re: Doorlussen B-2 Boosters Tams
« Reactie #4 Gepost op: 23 August 2006, 19:45:26 »
Hallo,

Iedereen bedankt voor zijn of haar antwoord, :-* ik ga het proberen zoals Talent het heeft omschreven, elke booster krijgt zijn eigen trafo, zelfde type, en elke booster wordt apart aan de  IB aangesloten, formuleer ik het zo goed ???

spoorse groeten,
John

Marcel (BR643 Talent)

  • Offline Offline
  • Berichten: 441
Re: Doorlussen B-2 Boosters Tams
« Reactie #5 Gepost op: 24 August 2006, 09:40:11 »
Ja, klopt. Er zitten drie aansluitpunten op de booster voor naar de centrale. De drie draden die je hier aan maakt, maak je voor alle boosters gewoon aan elkaar vast, zodat je weer drie draden hebt. Deze drie draden sluit je dan aan op de centrale op dezelfde manier als wanneer je één booster zou aansluiten.