Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Ventilatie (?) pukkels op dak ICM
door
Mitchell
Vandaag
om 20:06:05
19 Toen
door
Rick
Vandaag
om 19:40:56
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
puntenglijder
Vandaag
om 19:30:56
Welke 4-polige stroomvoerende koppeling is dit?
door
Dave.......
Vandaag
om 19:30:36
20 jaar BNLS
door
Marco1044
Vandaag
om 19:29:17
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
puntenglijder
Vandaag
om 19:27:27
Vraag: Roco loc rijdt heel traag, tips?
door
Jasperr
Vandaag
om 19:23:59
"Kolenbakken" voor achter Railion 6400-en?
door
ES44C4
Vandaag
om 19:00:00
Handregelaar aan IB Basic
door
laurent
Vandaag
om 18:51:08
Klein baantje 1200x1200mm
door
Prutsert
Vandaag
om 18:37:44
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
Vandaag
om 17:59:07
Raadplaatje
door
Nohome
Vandaag
om 17:50:55
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 17:19:09
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
door
KNed
Vandaag
om 16:41:47
YD7010 en Roco WLAN Maus koppelen
door
AlbertG
Vandaag
om 16:33:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 14:22:52
Spoorhumor
door
Eric B
Vandaag
om 12:21:56
? Aanleg Zuidwestboog bij Meteren
door
Arjan6511
Vandaag
om 11:43:27
EifelBurgenBahn
door
Jelmer
Vandaag
om 11:35:34
TEE treinstel krijgt nieuwe plaats na vertrek uit NTM
door
damngrazy
Vandaag
om 11:11:14
Stichting 3rail 20 jaar jubileumwagen!
door
Sascha [St. 3rail]
Vandaag
om 11:01:15
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
Vandaag
om 10:39:45
Spoorwegmuseum krimpt collectie in
door
Rick
Vandaag
om 10:12:45
VERPLAATST: Link trainer (was:: TEE treinstel)
door
Reinout van Rees
Vandaag
om 09:47:12
De projecten van Ruben (NL H0)
door
Frank 123
Vandaag
om 07:02:43
LS Models 2025
door
spoorzeven
19 June 2025, 23:18:38
Cherteau, fictieve Waals industriedorp
door
Paulus
19 June 2025, 21:45:01
The Southern Pacific & California Northern
door
Ronald Halma
19 June 2025, 21:43:01
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0
door
Peter Kleton
19 June 2025, 21:32:13
Station Roodeschool
door
Torikoos
19 June 2025, 21:14:12
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Mediatheek
|
Lahm und rostig – die Bahnfracht | doku | hessenreporter
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Lahm und rostig – die Bahnfracht | doku | hessenreporter (gelezen 1095 keer)
Jeronimos
Now everything seems so faded and jaded.
Offline
Berichten: 8588
Lahm und rostig – die Bahnfracht | doku | hessenreporter
«
Gepost op:
27 January 2022, 10:33:37 »
Een informatief filmpje:
Lahm und rostig – die Bahnfracht | doku | hessenreporter. Over het (slechte) reilen en zeilen bij DB Cargo.
https://www.youtube.com/watch?v=gkbCO_ljOj8&ab_channel=hrfernsehen
Gelogd
Jeroen
Hlv53
Offline
Berichten: 563
Re: Lahm und rostig – die Bahnfracht | doku | hessenreporter
«
Reactie #1 Gepost op:
27 January 2022, 15:14:53 »
Tja, het antwoord cq oplossing wordt eigenlijk verschillende malen gegeven: reizigerstreinen moeten geen voorrang meer krijgen. Rijden ook echt alleen maar in de weg.
Gelogd
Hlv53
Offline
Berichten: 563
Re: Lahm und rostig – die Bahnfracht | doku | hessenreporter
«
Reactie #2 Gepost op:
27 January 2022, 15:26:31 »
Maar de grootste schuldige is DB Netz, of liever gezegd de politiek. DB Netz schrapt constant sporen en rijpaden van DB Cargo. DB Cargo kan eenvoudigweg niet concurreren met privé-ondernemingen, juist omdat het zo'n politiek beladen beestje is. Enfin, zal niet op korte termijn veranderen.
Gelogd
Reinout van Rees
Team forummoderators
Offline
Berichten: 7743
Forummoderator
Re: Lahm und rostig – die Bahnfracht | doku | hessenreporter
«
Reactie #3 Gepost op:
27 January 2022, 17:35:04 »
Best een aardig filmpje! Bedankt voor het doorgeven.
Een paar nuanceringen:
- Het schrappen van sporen en rijpaden door "Netz", daar zijn (neem ik aan) de niet-DB-vervoerders in even grote mate het slachtoffer van, niet alleen DB cargo.
- In het filmpje worden er van DB Cargo twee negatieve dingen gezegd: ze reageren/handelen niet snel in vergelijking met de particuliere vervoerders. En ze hebben veel oude loks.
Het filmpje is realistisch/eerlijk over de tijd die alles kost. Lokwissel met alles eromheen? Zo een half uur kwijt. Van een gemengde goederentrein alle koppelingen losmaken voor het heuvelen: minuutje of anderhalf à twee per wagen, dus ongeveer een uur voor een hele trein. Controle van een goederentrein? Ook ruim een halfuur. Enz.
Een algemene wens is meer electrificatie. Al dat lokwisselen...
Aardig dat ze de houtverwerkende industrie erbij betrokken. Duidelijk een onderneming die graag van het spoor gebruik maakt omdat hout een duidelijk zwaar massa-goed is en er best wel afstanden af te leggen zijn. Maar ja, de problemen.... Waar vind je nog een losweg? 60km rijden. En het is geen geasfalteerde losweg, maar het soort moeras waar je een tank voor nodig hebt.
Aan de andere kant.... als je de infra en de loswegen en het fijnmazige netwerk allemaal behoudt kost het je klauwen met geld. Er wordt ook flink verlies geleden.
Reinout
Gelogd
Bouw v/d EifelBurgenBahn
(h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis
(verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)
Hlv53
Offline
Berichten: 563
Re: Lahm und rostig – die Bahnfracht | doku | hessenreporter
«
Reactie #4 Gepost op:
27 January 2022, 19:47:02 »
Nu wordt de suggestie gewekt door de reporter dat DB Cargo het infragebeuren stelselmatig verwaarloost. Dat zou misschien kunnen voor de de terreinen die ze in bezit heeft, maar het merendeel is niet eens van DB Cargo, laat staan de sporen. Deze zijn in beheer van DB Netz en daar heeft DB Cargo niets over te zeggen (of toch niet veel). Dat vind ik persoonlijk het jammere van dit filmpje, dat eigenlijk bij de verkeerde instelling aangeklopt wordt.
DB Netz gaat over de bovenleidingen, sporen, rijpaden etcetera, niet DB Cargo of de privémaatschappijen.
Daarnaast is het inderdaad zo dat DB Cargo verlies (en veel) lijdt, maar dat is ook wel een beetje inherent aan wat de politiek ervan gebakken heeft en welke rol DB Cargo moet spelen.
Mvg Bas
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Mediatheek
|
Lahm und rostig – die Bahnfracht | doku | hessenreporter