Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
saskia
Vandaag
om 01:29:15
BR-18.6 Schaal-0.
door
FritsT
Vandaag
om 00:31:20
"Kolenbakken" voor achter Railion 6400-en?
door
MOVisser
20 June 2025, 23:26:21
Roco DB Interfrigo Isothermal Wagon. Epoche IV.
door
Tedo
20 June 2025, 23:23:34
Station Roodeschool
door
Sikko
20 June 2025, 23:05:16
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
lrrw
20 June 2025, 22:33:23
Lenz Digital LF100 Functiedecoder
door
RICROO
20 June 2025, 22:18:35
Ventilatie (?) pukkels op dak ICM
door
MOVisser
20 June 2025, 22:14:13
Vraag: Roco loc rijdt heel traag, tips?
door
spock
20 June 2025, 22:11:03
Railcom zender bouwen
door
AP3737
20 June 2025, 22:01:55
Stalen D 4 deurs spoor 0
door
moonlicht
20 June 2025, 21:53:32
Rails roestig verven
door
Sven
20 June 2025, 21:49:59
19 Toen
door
defender
20 June 2025, 21:49:59
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
puntenglijder
20 June 2025, 19:30:56
Welke 4-polige stroomvoerende koppeling is dit?
door
Dave.......
20 June 2025, 19:30:36
20 jaar BNLS
door
Marco1044
20 June 2025, 19:29:17
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
puntenglijder
20 June 2025, 19:27:27
Handregelaar aan IB Basic
door
laurent
20 June 2025, 18:51:08
Klein baantje 1200x1200mm
door
Prutsert
20 June 2025, 18:37:44
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
20 June 2025, 17:59:07
Raadplaatje
door
Nohome
20 June 2025, 17:50:55
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
20 June 2025, 17:19:09
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
door
KNed
20 June 2025, 16:41:47
YD7010 en Roco WLAN Maus koppelen
door
AlbertG
20 June 2025, 16:33:28
Spoorhumor
door
Eric B
20 June 2025, 12:21:56
? Aanleg Zuidwestboog bij Meteren
door
Arjan6511
20 June 2025, 11:43:27
EifelBurgenBahn
door
Jelmer
20 June 2025, 11:35:34
TEE treinstel krijgt nieuwe plaats na vertrek uit NTM
door
damngrazy
20 June 2025, 11:11:14
Stichting 3rail 20 jaar jubileumwagen!
door
Sascha [St. 3rail]
20 June 2025, 11:01:15
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
20 June 2025, 10:39:45
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Mediatheek
|
Lahm und rostig – die Bahnfracht | doku | hessenreporter
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Lahm und rostig – die Bahnfracht | doku | hessenreporter (gelezen 1096 keer)
Jeronimos
Now everything seems so faded and jaded.
Offline
Berichten: 8589
Lahm und rostig – die Bahnfracht | doku | hessenreporter
«
Gepost op:
27 January 2022, 10:33:37 »
Een informatief filmpje:
Lahm und rostig – die Bahnfracht | doku | hessenreporter. Over het (slechte) reilen en zeilen bij DB Cargo.
https://www.youtube.com/watch?v=gkbCO_ljOj8&ab_channel=hrfernsehen
Gelogd
Jeroen
Hlv53
Offline
Berichten: 563
Re: Lahm und rostig – die Bahnfracht | doku | hessenreporter
«
Reactie #1 Gepost op:
27 January 2022, 15:14:53 »
Tja, het antwoord cq oplossing wordt eigenlijk verschillende malen gegeven: reizigerstreinen moeten geen voorrang meer krijgen. Rijden ook echt alleen maar in de weg.
Gelogd
Hlv53
Offline
Berichten: 563
Re: Lahm und rostig – die Bahnfracht | doku | hessenreporter
«
Reactie #2 Gepost op:
27 January 2022, 15:26:31 »
Maar de grootste schuldige is DB Netz, of liever gezegd de politiek. DB Netz schrapt constant sporen en rijpaden van DB Cargo. DB Cargo kan eenvoudigweg niet concurreren met privé-ondernemingen, juist omdat het zo'n politiek beladen beestje is. Enfin, zal niet op korte termijn veranderen.
Gelogd
Reinout van Rees
Team forummoderators
Offline
Berichten: 7743
Forummoderator
Re: Lahm und rostig – die Bahnfracht | doku | hessenreporter
«
Reactie #3 Gepost op:
27 January 2022, 17:35:04 »
Best een aardig filmpje! Bedankt voor het doorgeven.
Een paar nuanceringen:
- Het schrappen van sporen en rijpaden door "Netz", daar zijn (neem ik aan) de niet-DB-vervoerders in even grote mate het slachtoffer van, niet alleen DB cargo.
- In het filmpje worden er van DB Cargo twee negatieve dingen gezegd: ze reageren/handelen niet snel in vergelijking met de particuliere vervoerders. En ze hebben veel oude loks.
Het filmpje is realistisch/eerlijk over de tijd die alles kost. Lokwissel met alles eromheen? Zo een half uur kwijt. Van een gemengde goederentrein alle koppelingen losmaken voor het heuvelen: minuutje of anderhalf à twee per wagen, dus ongeveer een uur voor een hele trein. Controle van een goederentrein? Ook ruim een halfuur. Enz.
Een algemene wens is meer electrificatie. Al dat lokwisselen...
Aardig dat ze de houtverwerkende industrie erbij betrokken. Duidelijk een onderneming die graag van het spoor gebruik maakt omdat hout een duidelijk zwaar massa-goed is en er best wel afstanden af te leggen zijn. Maar ja, de problemen.... Waar vind je nog een losweg? 60km rijden. En het is geen geasfalteerde losweg, maar het soort moeras waar je een tank voor nodig hebt.
Aan de andere kant.... als je de infra en de loswegen en het fijnmazige netwerk allemaal behoudt kost het je klauwen met geld. Er wordt ook flink verlies geleden.
Reinout
Gelogd
Bouw v/d EifelBurgenBahn
(h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis
(verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)
Hlv53
Offline
Berichten: 563
Re: Lahm und rostig – die Bahnfracht | doku | hessenreporter
«
Reactie #4 Gepost op:
27 January 2022, 19:47:02 »
Nu wordt de suggestie gewekt door de reporter dat DB Cargo het infragebeuren stelselmatig verwaarloost. Dat zou misschien kunnen voor de de terreinen die ze in bezit heeft, maar het merendeel is niet eens van DB Cargo, laat staan de sporen. Deze zijn in beheer van DB Netz en daar heeft DB Cargo niets over te zeggen (of toch niet veel). Dat vind ik persoonlijk het jammere van dit filmpje, dat eigenlijk bij de verkeerde instelling aangeklopt wordt.
DB Netz gaat over de bovenleidingen, sporen, rijpaden etcetera, niet DB Cargo of de privémaatschappijen.
Daarnaast is het inderdaad zo dat DB Cargo verlies (en veel) lijdt, maar dat is ook wel een beetje inherent aan wat de politiek ervan gebakken heeft en welke rol DB Cargo moet spelen.
Mvg Bas
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Mediatheek
|
Lahm und rostig – die Bahnfracht | doku | hessenreporter