Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Randstadrail viaduct Prins Bernhardlaan door Ronald Halma
Vandaag om 22:19:04
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 22:10:29
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Dave.......
Vandaag om 21:56:58
Wat zijn de basis kleuren in pigment voor modelspoor? door hervé
Vandaag om 21:56:32
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door Ferry As
Vandaag om 21:54:39
De bouw van een DE-3 als versterking voor de DE-5 door Pauldg
Vandaag om 21:40:14
Roco NS 1631 wisselstroom naar gelijkstroom door Jan Breman
Vandaag om 21:32:17
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Peter Kleton
Vandaag om 21:31:12
Update: baan in de tropen door phdirk
Vandaag om 21:22:41
Minibaan Visserskaai H0 door hervé
Vandaag om 20:55:06
reed contact onder de baan door R1954
Vandaag om 20:33:55
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Forever Rocofan
Vandaag om 20:21:48
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Ed K.
Vandaag om 19:58:13
Raadplaatje door Karben
Vandaag om 19:21:40
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
Vandaag om 19:17:43
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
Vandaag om 19:17:08
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 19:16:52
Lenz Standard+ V2 doet gek door Nijboer
Vandaag om 19:12:29
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
Vandaag om 18:40:33
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 18:08:18
Van 2D afbeelding naar 3D model door Hans van de Burgt
Vandaag om 17:47:32
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 17:39:31
100 jaar MBS lok 4 door borotof
Vandaag om 17:26:23
Overweg aanrijding Meteren donderdag 30 okt door Eric B
Vandaag om 17:24:15
welke draden om servodecoders te testen door Dirk
Vandaag om 17:23:04
Lodewickshaven door Ronald Halma
Vandaag om 16:42:36
Zaterdag, 1 november 2025 | 7e Ruilbeurs MSV Post B door Carl
Vandaag om 16:14:38
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:45:48
PPM kranen van Strukton door Eric B
Vandaag om 15:29:24
Station Roodeschool door defender
Vandaag om 15:08:36
  

Auteur Topic: Cobalt wisselaandrijving: tandwiel gebroken, nieuw vanuit UK duurt lang. Opties?  (gelezen 6516 keer)

MOVisser

  • Offline Offline
  • Berichten: 7395
    • Modelbouw in't algemeen. 3D printen etc..
Re: Cobalt wisselaandrijving: tandwiel gebroken, nieuw vanuit UK duurt lang. Opties?
« Reactie #30 Gepost op: 21 September 2021, 23:15:33 »
#27 reageerde op #26   (y)
#6 had ik al eerder eens gelezen..... :D

Ronald Visser

Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen. Zaterdag 15 november ben ik weer in Houten.

HJ

  • Offline Offline
  • Berichten: 697
Re: Cobalt wisselaandrijving: tandwiel gebroken, nieuw vanuit UK duurt lang. Opties?
« Reactie #31 Gepost op: 21 September 2021, 23:16:10 »
Hallo,
Waarom koop je niet gewoon een nieuwe bij bv bentink.kost misschien nog minder en je bent overal vanaf.

Sorry, was vergeten te melden dat Bentink deze periode geen Cobalts op voorraad had. Tuurlijk ging ik eerst naar de leverancier. De reden dat ik direct met DCCConcepts contact zocht was omdat dat hier aangedragen werd als optie en omdat Bentink meldde dat de Cobalts al een tijdje in bestelling stonden (zou nog wel even duren) én dat ik dacht met alleen een setje tandwielen (eventueel 2de hands) geholpen te zijn.

Wat ook nog meespeelt is dat ik mijn baanplaan iets uitgebreid heb waardoor er 3 extra aandrijvingen nodig zijn.
Ik heb nog genoeg Lemaco's liggen dus alles opgeteld, overweeg ik de inzet van Lemaco's al moet ik dan nog wel een functiedecoder aanschaffen. De supplychain van Cobalts is me helaas iets te kwetsbaar geworden.

groet

Hendrikjan



modelbouw: lekker prutsen word je blij van!

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12261
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: bericht uit de UK!
« Reactie #32 Gepost op: 22 September 2021, 16:28:18 »
Ik heb het gevoel dat op alle mogelijke manieren wordt getracht aan de man te brengen dat een (X)exit een slecht ID is. Sabotage van de goederenstroom is daar 1 van. Hoop dat ik het verkeerd zie...
Enigzins Off topic,maar het kan dat je idee klopt,wat mij dan meer boeit is waarom moeten consumenten dan de dupe worden van die "sabotage" ?
Als er 1 groep is die hierin alleen maar lijd en niks kan inbrengen * in het ongedaan maken van bepaalde zaken,dan is het een consument wel  :-\
* (daar waar het geklaag gehoord moet worden)

Sorry, was vergeten te melden dat Bentink deze periode geen Cobalts op voorraad had. Tuurlijk ging ik eerst naar de leverancier. De reden dat ik direct met DCCConcepts contact zocht was omdat dat hier aangedragen werd als optie en omdat Bentink meldde dat de Cobalts al een tijdje in bestelling stonden (zou nog wel even duren) én dat ik dacht met alleen een setje tandwielen (eventueel 2de hands) geholpen te zijn.

De supplychain van Cobalts is me helaas iets te kwetsbaar geworden.

Dat geen voorraad heb ik ook al is ervaren
Contact met DCC..... zelf gaat (vind ik) redelijk vlot en men is niet moeilijk.

De vraag voor het hele verhaal is simpelweg,zijn wij net als DCC..... de dupe van het C crisis verhaal of is er iets anders aan de hand ?
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

HJ

  • Offline Offline
  • Berichten: 697
Eind goed al goed
« Reactie #33 Gepost op: 25 September 2021, 17:28:09 »
Om dit topic positief te besluiten nog even het volgende.

Ik kreeg bericht van mijn leverancier dat de vervangende Cobalt gearriveerd was!
Hoewel ze maar de helft geleverd hadden gekregen van wat ze besteld hadden in de UK kon ik ook nog de 3 extra exemplaren krijgen. Het nieuwe viertal werd na betaling van de 3 nieuwe onverwijld (kosteloos) opgestuurd. Ikke happy!






Wat kunnen we nou leren van deze hele operatie?

1) De service van DCCConcepts is super. Eerst kosteloos tandwielen opsturen en vervolgens toch de hele Cobalt vervangen.
2) Transport over de Noordzee kost tegenwoordig gruwelijk veel tijd.
3) Ondanks de vertraging komt de zending uiteindelijk toch een keer aan.
4) De NL leverancier Bentink heeft alles keurig afgehandeld. Het is voor hen ook niet leuk om voortdurend te moeten melden dat de spullen er nog steeds niet zijn. Ook de prijzen van de nieuwe exemplaren waren nog steeds ongewijzigd.

Geen Lemaco's dus zodat we de eenheid onder de baan kunnen bewaren. Altijd handig voor tentoonstellingsbanen.

Een vrolijke groet aan een ieder die een bijdrage geleverd heeft aan dit draadje en tot de volgende keer!

Hendrikjan







modelbouw: lekker prutsen word je blij van!