Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Rheinburg, TP V/VI
door
william_2
Vandaag
om 18:26:14
Treinsamenstelling vooroorlogse D treinen
door
antoni-a
Vandaag
om 18:12:51
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 18:09:39
Piko 2025
door
Ben
Vandaag
om 18:07:58
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Frank 123
Vandaag
om 17:59:45
Bahnstrecke 5867
door
Jelmer
Vandaag
om 17:40:30
Halling aandrijvingen
door
Silvolde
Vandaag
om 17:28:10
Lima IRM versleten tandwiel + reparatie
door
008200
Vandaag
om 17:13:39
Fleischmania Nostalgia
door
Scratchbuilt
Vandaag
om 17:10:06
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Bahn-AG
Vandaag
om 16:46:28
NS 8800 in spoor 0
door
BartvD
Vandaag
om 16:34:01
Mijnbouw Indonesië
door
MOVisser
Vandaag
om 16:14:28
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
5166
Vandaag
om 16:07:51
Rangeerbaan Molenhoek
door
Juroen
Vandaag
om 16:04:28
Pfarrerwinkel bahn
door
Wim Vink
Vandaag
om 15:46:43
De bouw van 'Ommelanden' (H0)
door
Jan Pieter
Vandaag
om 15:21:42
Veevervoer ss/ ns
door
klusser
Vandaag
om 15:14:22
Kibri station CALW ingekort als NS station
door
Pauldg
Vandaag
om 14:52:17
Exact-Train 2025
door
grossraumwagen
Vandaag
om 14:36:59
PWM regelaar Kato 22018 sx standaard controller
door
tothebeach
Vandaag
om 14:25:35
Layne, Somewhere South.
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:23:34
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 14:22:00
13 september 25 jaar Huider, Huider Express stoomtrein
door
Sam
Vandaag
om 14:19:46
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Erik van den Eijnden
Vandaag
om 12:50:15
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Jelmer
Vandaag
om 09:46:31
Raadplaatje
door
V200-G2000
Vandaag
om 09:41:37
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N
door
RobVille
Vandaag
om 09:34:52
Handleiding van de Roco kraan 46901 NS kraan 482
door
Jelmer
Vandaag
om 09:32:46
Bauarbeiten im gange
door
tothebeach
Vandaag
om 09:22:04
Wijzigen functies-functietoetsen PBModels ICRmh rijtuigen
door
Jelmer
Vandaag
om 09:21:18
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Rangeerpaallantaarns
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Rangeerpaallantaarns (gelezen 1652 keer)
Huup
Offline
Berichten: 8694
May your coffee kick in before reality does.
Rangeerpaallantaarns
«
Gepost op:
23 October 2008, 11:17:33 »
Werden rangeerpaallantaarns ('rouwbrieven'), opgesteld aan beide zijden van de door hen afgedekte sporen, gekoppeld bediend?
Groet,
Huibert
Gelogd
Duin aanZee II
Rob Ellerman
Offline
Berichten: 5418
Modelspoor is emotie...
Re: Rangeerpaallantaarns
«
Reactie #1 Gepost op:
23 October 2008, 11:32:44 »
Ik heb het SR (C 5202, versie 1975) er even op nageslagen, maar dit staat nergens expliciet vermeld. Ik ga er dan gewoon van uit, dat dit geldt voor het spoor wat aan de
rechterzijde
van de rouwbrief ligt.
Grt,
WT
Gelogd
Tbinnebarretije…
Dpc Fo
Offline
Berichten: 1515
Re: Rangeerpaallantaarns
«
Reactie #2 Gepost op:
23 October 2008, 11:44:19 »
Hallo!
Rangeerseinpalen of rouwbrieven kunnen juist meerdere sporen dekken. Per situatie wordt in een lokaalbedieningsvoorschrift vastgelegd voor welke sporen het precies geldt. Dit is geen probleem, omdat het meestal toch plaatselijk bekende rangeerders betreft.
Groet, Carlo
«
Laatst bewerkt op: 23 October 2008, 11:45:58 door Dpc Fo
»
Gelogd
Zonder dwarsliggers geen spoorlijn
Groeten, Carlo
Huup
Offline
Berichten: 8694
May your coffee kick in before reality does.
Re: Rangeerpaallantaarns
«
Reactie #3 Gepost op:
23 October 2008, 12:00:26 »
In het geval
Kampen
bedient het oostelijk geplaatste lantaarn sporen 2/7, het westelijk geplaatste lantaarn 1/4.
Sporen 5, 6 en 7 zijn doodlopende sporen.
Spoor 1, het 'hoofdspoor' wordt dus niet door beide lantaarns gedekt. Dat veronderstelt idd een aparte bediening van de lantaarns.
Is er een logische verklaring voor het niet afdekken van spoor 1 door het oostelijk geplaatste rangeerpaallantaarn?
En waarom zou je in west wel mogen rangeren en in oost niet? Er is toch een overlap van drie sporen. Daarbij geldt het sein voor sporen, niet voor delen van sporen.
Gr/H
Pst. Wijktrein, ik snap je logica niet. Geen expliciete vermelding dus niet gekoppled bedienen kan ik volgen. Maar wat geldt dan voor de sporen ter rechterzijde van het lantaarn, en waar komt de veronderstelling vandaan dat dit alleen geldt voor sporen ter rechterzijde?
De rouwbrieven in kampen staan trouwens aan weerszijden van de spoorbundel.
Gelogd
Duin aanZee II
Dpc Fo
Offline
Berichten: 1515
Re: Rangeerpaallantaarns
«
Reactie #4 Gepost op:
23 October 2008, 12:47:35 »
Huibert,
Waarschijnlijk heeft dit te maken met het feit dat Kampen een kopstation is. Wanneer een rangeerdeel aan de westzijde op spoor 1 komt, heeft dat beveiligingstechnisch geen consequenties. Aan de oostzijde zou een rangeerdeel naar spoor 1 het uiterste wissel passeren en daarmee mogelijk in het volgende blok terechtkomen (= treinbeweging i.t.t. rangeerbeweging). Op zich ook niet verboden, maar daar zijn rangeerpalen nou net niet voor bedoeld. Bovendien wordt dan de richtingsregeling van dit enkelsporige baanvak beinvloed.
groet, Carlo
Gelogd
Zonder dwarsliggers geen spoorlijn
Groeten, Carlo
Huup
Offline
Berichten: 8694
May your coffee kick in before reality does.
Re: Rangeerpaallantaarns
«
Reactie #5 Gepost op:
25 October 2008, 21:14:19 »
Ok, dank. Ze staan inmiddels
Gelogd
Duin aanZee II
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Rangeerpaallantaarns