Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Materieel verzameling van Michiel(NDS) door spoorijzer
Vandaag om 18:53:13
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 18:52:43
Fleischmania Nostalgia door spoorijzer
Vandaag om 18:51:29
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
Vandaag om 18:50:58
TAMS PZS-2.2 door bask185
Vandaag om 18:49:53
Vraag over vervangmotor Lima-locomotief door Arjen52
Vandaag om 18:48:57
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 18:48:54
mDDM, waarom 3 draaistellen? door spoorijzer
Vandaag om 18:46:14
Yet Another Servo Decoder door bask185
Vandaag om 18:42:48
Retrobahn goes to the States: Bergamot Creek door hervé
Vandaag om 18:28:25
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal door maartenvdb
Vandaag om 18:23:36
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 17:59:44
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 17:45:25
Zoutkamp 1921 - 1942, Het plan door ArjanB
Vandaag om 17:22:10
Problemen met rookgenerator KM1 materiaal in spoor 1 door Biesje
Vandaag om 16:55:39
Bf Kibronn door Jelmer
Vandaag om 16:51:50
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Eric B
Vandaag om 15:58:10
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 15:23:17
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec. door n-driver
Vandaag om 15:08:20
Minibaan Visserskaai H0 door hervé
Vandaag om 15:05:38
Schroefkoppeling voor H0. door Bahn-AG
Vandaag om 14:58:20
Had de NS4903 rangeerlicht? door marco
Vandaag om 14:31:18
Crème daken mitropa rijtuigen epoche 2 door Bahn-AG
Vandaag om 14:26:37
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 14:24:31
Roco modellen op aliexpress door Dirk
Vandaag om 14:18:55
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Gerrit H
Vandaag om 13:43:32
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door R v/d Hoven
Vandaag om 13:29:20
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door spoorijzer
Vandaag om 12:53:02
PB Models, ICR-rijtuigen door saskia
Vandaag om 11:13:09
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Karben
Vandaag om 10:58:54
  

Auteur Topic: Probleem bij overgang van booster naar andere booster.  (gelezen 4177 keer)

Klaas Zondervan

  • Online Online
  • Berichten: 26872
    • Pagina van klaas
Re: Probleem bij overgang van booster naar andere booster.
« Reactie #30 Gepost op: 16 February 2021, 10:37:03 »
Eens. Ik vind dat automatisch ompolen ook maar niks. Gewoon een duidelijke aanduiding A en B of J en K, wat je maar verkiest. En als er dan een kortsluiting ontstaat dan moet je maar zoeken waar er draden verwisseld zijn.

Ik vraag me wel af hoe dat automatisch ompolen in zijn werk gaat. Je zou haast gaan denken dat je zo'n booster dan als keerlusmodule kunt gebruiken.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

VvKan

  • Gast
Re: Probleem bij overgang van booster naar andere booster.
« Reactie #31 Gepost op: 16 February 2021, 10:45:10 »
Dat zou er wel op wijzen.  Maar ik vind het sowieso een onzinnig verhaal.  Kijk maar eens wat er gebeurt als de booster zou moeten omschakelen (verkeerde polariteit t.o.v. de centrale) maar tegelijkertijd een andere loc het boostergebied verlaat, waar wel de juiste polariteit is/was. 

Ik weet dat we van stoomlocomotieven houden, waar rook bij hoort. :D

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12010
Re: Probleem bij overgang van booster naar andere booster.
« Reactie #32 Gepost op: 16 February 2021, 12:23:44 »
...........
Ik vraag me wel af hoe dat automatisch ompolen in zijn werk gaat. Je zou haast gaan denken dat je zo'n booster dan als keerlusmodule kunt gebruiken.

Ik heb vorig jaar mijn Hornby booster, die ook automatisch ompoolt, inderdaad als mobiele keerlusmodule gebruikt:

...............Ik heb ooit een keer een nu onvindbare Hornby R8238 keerlusmodule gekocht, maar ook een R8239 booster, die als zodanig gebruikt kan worden:


Aangesloten met 4 kabels met bananenstekkers en zijn 230V voeding werkte de booster tot nu toe 100% perfect als keerlusmodule. Hier staat hij op de keerlusbak:


Het is een tegenvaller dat er met de DFJ toch nog haperingen op de keerlus zijn, maar de Hornby booster voldoet gelukkig wel aan de verwachtingen.  (y)

Leen.
« Laatst bewerkt op: 16 February 2021, 14:37:42 door St00mboy »

TBBW

  • Offline Offline
  • Berichten: 54
Re: Probleem bij overgang van booster naar andere booster.
« Reactie #33 Gepost op: 16 February 2021, 14:26:38 »
@stoomboy, dank voor de moeite die hebt genomen om een tek/foto te plaatsen. Van de manier waarop jullie de spanning en fase meten. Je hoeft je niet te verontschuldigen over de kwaliteit van de foto.
Het feit dat je de moeite hebt genomen is al top !!

Probeer die van mij ook eens, ben benieuwd naar de waarden die je gaat vinden!

Later.....

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12010
Re: Probleem bij overgang van booster naar andere booster.
« Reactie #34 Gepost op: 16 February 2021, 14:43:55 »
De "meting" is geen meting, maar een indicatie hoe de baanspanning gepolariseerd is. Ik kan met mijn universeelmeter op AC nu eenmaal de DCC-spanning niet nauwkeurig meten.
Graag gedaan en hopelijk is je probleem nu opgelost.

Leen.