Voor zover ik weet kan je de .wav bestanden niet als losse bestanden krijgen. Invoegen in een ander project kan wel zoals Roland al zei.
Tja, gaat weer precies op dit forum zoals het altijd gaat, veel geblaat van mensen die er niets van weten en alleen maar commentaar kunnen geven.... (Behalve laatste reactie van Ronald dan...)
Dirk, ik ga het je 1 keer uitleggen:- Open de programmer- laad een willekeurig projekt- links zie je 4 knoppen: fuhrerstand-CV-dekoder en sound. Druk op sound- klik daarna Ablaufplan- als je dat gedaan hebt zie je linksonder de ordner en rechtsonder de projektsounds.Bij mij staan de files (rond de 200 MB) in de map C-documents-lokprogrammer. Dat kan bij jouw anders zijn.Als je dat gevonden hebt zul je zien dat in de ordner alle Esu files een plusje er voor hebben, losklappen en je ziet alle individuele wav files. Nu kun je, als je wilt, de individuele wav files in het geopende project veranderen, verwijderen of nieuw wav's uit andere links staande projecten toevoegen.Comprende? Dit had je ook allemaal in de handleiding kunnen vinden, maar omdat ik zo'n aardige jongen ben deze uitleg .Alsjeblieft Dirk. Hopelijk kun je nu verder.
Figure 25 shows the display on the monitor. The column on thelower right contains all sounds to be entered into the sound slot.The column on the lower left shows a file tree exactly as it wouldbe displayed in the Windows Explorer. This file tree also showsaudio files. They could be *. wav-files, or *.esu files. If you clickonto an ESU-file, it will be enlarged and shows the sound fragmentsstored in the project file.
Sorry hoor, maar in die dir krijg ik subdirs met de soorten decoders van esu, en daarin .esu files en zover ik weet kan ik geen files openklappen. Het enige dat ik nog kan bedenken is dat jij op xp werkt en ik in vista, maar als dat het verschil maakt, dan val ik echt van mijn stoel. Morgen eens de stuff op een xp bak zetten, maar het lijkt me sterk als dat de oplossing van het probleem is.
Ik lees net het antwoord van Bruno, jij hebt de vraag begrepen, een bank vooruit en een zoen van de juffrouw, Dus het is zoals ik al even vermoedde, die .wave's worden dus uit een andere file gegenereerd?? Leuk gevonden van de esu jongens, nu weet ik wat meer, en hopelijk anderen ook?
De .Wav bestanden zitten in de .Esu bestanden, en zijn verder dus geen losse bestanden.
en een zoen van de juffrouw
Dirk, ik begrijp de vraagstelling al sinds de eerste keer heel goed.