Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Benelux795
Vandaag om 22:52:33
Werking Piko goldcap i.c.m. met niet-Piko decoder door PeterV
Vandaag om 22:52:27
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025 door Rob Ellerman
Vandaag om 22:50:41
Raadplaatje door R1954
Vandaag om 22:36:58
Van 2D afbeelding naar 3D model door Hans1963
Vandaag om 22:25:44
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
Vandaag om 21:58:43
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 21:57:16
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Forever Rocofan
Vandaag om 21:50:20
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 21:43:51
Pendel module Viessmann 5214 door Te 2/2
Vandaag om 21:28:29
Het bouwen van een Philotrain 2400 kit door Rob Bennis
Vandaag om 21:28:05
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Eric v C
Vandaag om 21:04:46
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 20:51:01
Omgeving Frankfurt am Main door Hasenwald
Vandaag om 19:51:28
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 19:37:55
ik mis al een poos door jerrytrein
Vandaag om 19:29:23
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 19:14:54
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Jeronimos
Vandaag om 19:12:57
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 19:10:36
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 18:51:04
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door gtw6016
Vandaag om 18:41:12
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 18:33:06
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Paul1969
Vandaag om 17:57:42
25 oktober modeltreinenbeurs weert door dennie
Vandaag om 15:38:42
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Eric B
Vandaag om 15:26:17
Märklin 2025 door Quinzeedied
Vandaag om 15:09:34
Modeltreinenbeurzen door Ronald Halma
Vandaag om 14:19:46
Rijdag bij Wullum NS door Wim Rosbender
Vandaag om 12:33:10
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Basmans
Vandaag om 11:39:54
Gewoon wat busfoto's door Arjen B.
Vandaag om 11:25:25
  

Auteur Topic: Ombouwen van DKM DE-2 naar 3 rail digitaal, wie heeft info?  (gelezen 2231 keer)

MopperSmurfje

  • Offline Offline
  • Berichten: 458
Ombouwen van DKM DE-2 naar 3 rail digitaal, wie heeft info?
« Gepost op: 28 April 2008, 19:55:27 »
Zoals de titel al aangeeft, ik wil een DKM DE-2 blauwe engel ombouwen van analoog gelijkstroom naar 3 rail digitaal (wisselstroom).

De sleper is geen probleem, het grootste probleem zullen de wielen zijn die vervangen moeten worden en de verlichting.

Ik hoor graag uw ombouwervaringen!

Bedankt!
« Laatst bewerkt op: 28 April 2008, 19:58:13 door Kareltje »

jakop

  • Gast
Re: Ombouwen van DKM DE-2 naar 3 rail digitaal, wie heeft info?
« Reactie #1 Gepost op: 15 May 2008, 10:28:30 »
Ik wil/moet dit ook nog doen met mijn DE 2. Andere wielen lijkt mij niet echt nodig.
Als je de stroomafnemers die nu links en rechts op de wielen zitten electrisch verbindt is dat je massa. De verlichting zou ik zo niet weten, nog niet naar gekeken. Hij is nog niet aan de beurt... :-|

MopperSmurfje

  • Offline Offline
  • Berichten: 458
Re: Ombouwen van DKM DE-2 naar 3 rail digitaal, wie heeft info?
« Reactie #2 Gepost op: 15 May 2008, 23:37:33 »
Ik heb er 1 provisorisch omgebouwd naar 3 rail digitaal en ik werd niet blij van de rijeigenschappen met de orginele wielen, ook niet op C rails. Ik vind dat ze wel vervangen moeten worden wil je m mooi laten rijden!

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26864
    • Pagina van klaas
Re: Ombouwen van DKM DE-2 naar 3 rail digitaal, wie heeft info?
« Reactie #3 Gepost op: 17 May 2008, 12:48:09 »
Wielen voor 2-rail hebben een ander profiel dan Märklin wielen. Daardoor kunnen ze vooral op wissels en kruisingen wel eens bokkig doen. Het minste wat je moet doen is de onderlinge afstand kleiner maken. Vergelijk daarvoor maar eens NEM 310 en NEM 340. Het gaat daarbij om de maat B. Scheelt maar 0,3 mm, maar maakt een wereld van verschil.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.