Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Da's Daz 2
door
NS264
Vandaag
om 16:35:13
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls
door
Nullem
Vandaag
om 16:22:59
Wat doen jullie als het koud wordt?
door
Dick55
Vandaag
om 16:03:09
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Frank 123
Vandaag
om 15:49:54
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Gino
Vandaag
om 15:35:03
Koploper overzetten naar iTrain
door
Ben
Vandaag
om 15:24:00
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0)
door
hervé
Vandaag
om 14:56:14
Alweer is de Weller soldeerbout defect
door
Peter Kleton
Vandaag
om 14:53:47
Koploper: missende bezetmelders bij openen "onderhouden lokomotieven"
door
Ben
Vandaag
om 14:36:28
Minibaan Visserskaai H0
door
hervé
Vandaag
om 14:34:45
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
Vandaag
om 14:30:09
Veevervoer ss/ ns
door
klusser
Vandaag
om 14:02:22
Een nieuw begin
door
dreezy
Vandaag
om 13:27:39
NS-1000 in spoor-1
door
moonlicht
Vandaag
om 12:58:08
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm
door
Wim1969
Vandaag
om 12:40:28
Aachenau West
door
Ronald Halma
Vandaag
om 11:43:09
Welke wielreiniger
door
Ronald Halma
Vandaag
om 11:33:18
Welke decoder is dit?
door
Remunj
Vandaag
om 10:21:22
Piko 2025
door
De eerste Ivo
Vandaag
om 08:27:57
Beilhack xrotm: rijrichting
door
Ben
Vandaag
om 05:26:25
Voordelige treinkaartjes
door
Seinhuis
19 September 2025, 23:23:08
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III
door
Ronald Halma
19 September 2025, 22:55:50
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald
door
basjuh1981
19 September 2025, 22:52:08
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje
door
Scratchbuilt
19 September 2025, 22:32:40
20 21 september Ritten met Mat '46 tijdens Open Trein Festival NSM
door
Syb030
19 September 2025, 22:31:17
Onbekend analoog bouwsteentje
door
Bahn-AG
19 September 2025, 22:20:19
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
door
RetroJack
19 September 2025, 22:01:13
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
19 September 2025, 21:40:34
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
19 September 2025, 21:14:14
Spur 1 Tage 18 en 19 oktober 2025
door
FritsT
19 September 2025, 20:21:31
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
NS machinisten klagen over gebrekkige opleiding Traxx HSL
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
1
2
[
3
]
Omlaag
Auteur
Topic: NS machinisten klagen over gebrekkige opleiding Traxx HSL (gelezen 6990 keer)
Gerke
Mcn NSR
Offline
Berichten: 2308
NS 4503!
Re: NS machinisten klagen over gebrekkige opleiding Traxx HSL
«
Reactie #30 Gepost op:
17 March 2019, 09:52:04 »
Jongens, hou op zeg. In de goederendienst wisselt een 186 geen 20 keer per dag van spanning en beveiligingssysteem. Dat maak je me niet wijs. Dat doen wij wel. Ik ben er van overtuigd dat de 186 een prima machine is, maar niet geschikt voor ons gebruik. Of laat ik zeggen: harder slijt, door ons gebruik.
En het onder "vollast" de HS eruit gooien verdient ook wat nuancering. Die vollast is bij ons niet eens te halen, want softwarematig zijn die dingen bij ons tot de helft van hun kunnen geknepen. (300kN max., som van 2 loc's!) Wél lopen er collega's rond die het "makkelijk" vinden om de ERTMS tijdens de rit de zaak "plat" te laten gooien. Da's wat onorthodox, idd. Maar dan is er dus geen sprake van vollast. Alleen de treinverwarming/koeling staat dan aan. Zeker een flinke belasting, en dus onwenselijk, maar vollast....
Bovendien leveren de beide loc's verschillende vermogens: verdeling is 2/3 voor de master en 1/3 voor de slave. Die verhouding is aan verandering onderhevig naarmate de AFB de zaak bij regelt. (wij zijn verplicht om met de AFB te rijden)
Gelogd
Met groet,
Ger.
Hlv53
Offline
Berichten: 569
Re: NS machinisten klagen over gebrekkige opleiding Traxx HSL
«
Reactie #31 Gepost op:
17 March 2019, 10:18:02 »
Even een nuancering mbt de beveikigingsniveau's en spanningswisselingen: het enige waar wij niet rijden met de 186 is op de Betuwelijn (want te duur), voor de rest rijdt die in België onder TBL1+, level1, in Duitsland PZB/LZB en in Hollandia ATB en level1, met AFB, zonder AFB en alle prullaria die voorhanden zijn op een 186. Ok, géén treinverwarming (want geen veevervoer). Weliswaar zonder noemenswaardige extra beperking in vermogen dan standaard voorzien bij rijden met treinschakeling (geen idee waarom ze dat überhaupt willen bij NS, tenzij de ervaring geleerd heeft dat de machinisten van NS eigenlijk niet verantwoord kunnen omgaan met wat extra vermogen).
Die 186-en staan dan ook nog eens bijna 24u in dienst en rijden gedurende die tijd continu op en af van hot naar her, kriskras door België, Duitsland en Nederland, zonder noemenswaardige problemen.
Mvg Bas
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
1
2
[
3
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
NS machinisten klagen over gebrekkige opleiding Traxx HSL