Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
RTM in 0m
door
Jan den Haan
24 August 2025, 23:45:34
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
laurent
24 August 2025, 23:17:21
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
24 August 2025, 23:16:01
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
edwin1974
24 August 2025, 22:58:40
Bahnstrecke 5867
door
Frank 123
24 August 2025, 22:51:29
Aachenau West
door
Erwin 054
24 August 2025, 22:49:57
Rheinburg, TP V/VI
door
Dennis1984
24 August 2025, 22:17:49
Liliput L382003 Wagen set Rheingold HO - Handleiding
door
Ronald69
24 August 2025, 22:13:23
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht
door
Roelof R
24 August 2025, 21:50:51
De Projecten van RetroJack
door
RetroJack
24 August 2025, 21:45:37
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden
door
MOVisser
24 August 2025, 21:42:43
23 augustus modelspoorbeurs Houten
door
Ronald Halma
24 August 2025, 21:33:51
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan
door
Frank 123
24 August 2025, 21:24:19
Microstepper motoren voor armseinpalen
door
Dennis1984
24 August 2025, 21:01:37
Swalbenburg, N modulebaan
door
NS264
24 August 2025, 20:43:05
Dönsdorfer Bauberichte
door
Frank 123
24 August 2025, 20:40:18
Au bord de la Cèze
door
Frank 123
24 August 2025, 20:22:56
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
nighttrain1
24 August 2025, 20:01:32
Wegfrezen ballastgewicht t.b.v. ruimte voor decoder
door
Herb73
24 August 2025, 19:59:55
Trix DXI van DC naar AC
door
wob
24 August 2025, 19:49:25
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer
door
Wim Vink
24 August 2025, 19:17:44
Mooi weer om buiten te spelen
door
puntenglijder
24 August 2025, 18:03:55
Heeft de nieuwe oplage reeks 55 van B-models verbeterde aandrijving ?
door
Benelux795
24 August 2025, 18:03:23
Stichting 3rail 20 jaar jubileumwagen!
door
Sascha [St. 3rail]
24 August 2025, 17:59:18
Cornfield Junction / Boulder Crossing - Afsluiten Topic
door
Frank 123
24 August 2025, 17:45:38
Rocrail terugstel tijd wissels
door
AlbertG
24 August 2025, 17:37:43
Een secundair lijntje in de Puy de Dome en de (Haute) Loire anno 1968
door
Wim Vink
24 August 2025, 17:24:50
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
Dave.......
24 August 2025, 16:37:20
Artitec goederenwagen
door
henk
24 August 2025, 16:17:39
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
Wim Vink
24 August 2025, 15:42:58
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Gaan we ooit door heel Europa met de trein in plaats van het vliegtuig?
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Vorige
-
1
...
7
8
[
9
]
Omlaag
Auteur
Topic: Gaan we ooit door heel Europa met de trein in plaats van het vliegtuig? (gelezen 15888 keer)
Jeronimos
Now everything seems so faded and jaded.
Offline
Berichten: 8598
Re: Gaan we ooit door heel Europa met de trein in plaats van het vliegtuig?
«
Reactie #120 Gepost op:
24 September 2018, 20:12:08 »
Als we naar de trein kijken en we gaan grotere afstanden afleggen, laten we dan ook kijken naar de bovenbouw.
Voor Amsterdam / Brussel e.v. is de HSL aangelegd.
Van Amsterdam naar Londen kun je ook via HSL´s.
Van Amsterdam naar Duitsland euh, euh is er niks. Er rijdt een ICE, maar in Nederland niet snel. geen HSL.
Van Amsterdam naar Berlijn, een getrokken trein, in Nederland vaak stoppend dus ook niet snel en geen HSL.
Willen we verder dan komen nog meer problemen tegen
Bijv naar Moskou.
Denk alleen aan het de spoorbreedte in Rusland, maar ook de diverse spanningen (1500 V = , 15000 V ~ , 3000 V = onderweg , en ook andere signaleringen.
En dat er nog geen hogesnelheidsspoor oostwaarts ligt.
En hoe gevoelig ligt dit politiek, nu Rusland graag weer een grootmacht wil zijn?
Gelogd
Jeroen
Wim Hesselink
Offline
Berichten: 866
Re: Gaan we ooit door heel Europa met de trein in plaats van het vliegtuig?
«
Reactie #121 Gepost op:
24 September 2018, 21:35:57 »
Met de trein naar Moskou?! Ja! Dat lijkt mijn dan wel weer leuk.
Of eigenlijk met de trein naar Nederland, want ik woon al in Moskou
Sinds 8 jaar reis ik regelmatig tussen Nederland en Moskou. In het begin heb ik eens uitgezocht of dat ook per trein kon. Dat kon destijds rechtstreeks; er reed toen nog een koerswagen tussen Amsterdam en Moskou. Alleen deed die er maar liefst 37 uur over... Sneller kon ook: 32 uur maar dan wel 5 x overstappen. In de praktijk had ik die tijd niet, dus heb ik altijd het vliegtuig genomen.
Maar goed, Moskou is dan wel weer erg ver; zo'n 2500 km. Stel dat er een hogesnelheidsverbinding zou komen, dan blijft dat nog steeds een behoorlijke reistijd. Maar tot ~ 1000 km zou met een goed internationaal en aaneengesloten hogesnelheidsnetwerk te doen moeten zijn. Vanuit Nederland kom je dan toch tot Warschau. Of Wenen. Of Milaan.
Maar het werkt alleen als je niet te veel tussenstops hebt. Als je nu de trein naar Frankfurt neemt, ben je eerst een stuk door Nederland aan het boemelen, daarna bijna als stoptrein door het Ruhrgebiet. Pas na Keulen schiet het op.
Groet,Wim
Gelogd
Nieuwe baan:
Kurtscheid
Strassenhaus im Westerwald, Duitse zijlijn, Ep IV, schaal N
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=102763.0
Oude baan: Altwied im Westerwald
http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=9256
roco
Offline
Berichten: 1979
Re: Gaan we ooit door heel Europa met de trein in plaats van het vliegtuig?
«
Reactie #122 Gepost op:
25 September 2018, 08:40:23 »
Vroeger hadden we veel grens over schrijdende passagierstreinen , Hoek van Holland 2 in een periode . Één van/naar Klagenfurt en van/naar Moskau . Bij die laatste waren maar één of twee russische rijtuigen . De rest kwamen uit oa denemarken . Een nachttrein naar parijs . Ook Wenen had er één . Amsterdam -Maastricht naar Basel . Zelfs de TEE combineerde/splitse in Utrecht CS . Onderweg werden vaak rijtuigen naar een andere trein gerangeert . Later zijn routes aangepast en reed de trein van Hoek van Holland naar Klagenfurt niet meer via Venlo maar via Arnhem -Nijmegen . Daar voor werd dan een stuk met een DB diesellok gereden .
De diensten naar Brussel werden uitgebreid in aantal en lengte . Geen lokwissel aan een grensstation meer nodig . Ook een TGV trein naar Parijs rijden hier . Die doen niet alle stations aan . Straks een goed service naar Londen , hoop ik . Lijkt er nu nog niet helemaal op .
Tegenwoordig is er wel veel grensoverschrijdend verkeer maar die gaan niet ver . Bij één grensovergang bijna onmogelijk . De brug over de rivier is nog steeds kapot . De treinen rijden alweer tot Weener nadat de beveiliging is aangepast . Een plan van Arriva was om door te rijden tot Oldenburg . Duurt zeker nog 5 jaar voor het zover is . Vroeger waren daar 3 grensoverschrijdende treinen met verschillende eindpunten . Groningen-Hannover was de langste . Er waren weinig passagiers . Met de komst van arriva , die ieder 2 uur ging rijden , steeg het aantal passagiers . Nog meer toen het zelfs een uurdienst werd . Veel reizigers die in/uitstappen in Weener van/naar Leer .Door de ramp met de brug is het aantal passagiers weer drastisch gedaald .
De OBB heeft tegenwoordig een nightjet trein rijden op vele trajekten . Dat doen ze alleen . Het zijn 2e hands rijtuigen die allen befoliet zijn . Over enkele jaren zullen daar nieuwe rijtuigen voor terugkomen . Helaas moet de Nederlanders in Dusseldorf instappen . Plan is er om naar Nederland te rijden . Tot waar zouden die dan gaan rijden ? Dit ivm de autotransportwagens . Kunnen die in Amsterdam nog be/ontladen worden . Of komt den Bosch daar dan voor in aanmerking .
Overal in Europa is het aantal langeafstand nachttreinen afgenomen . Hoewel er een trein is van Moskau naar Frankrijk via Oostenrijk is bijgekomen .
gr Jos
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Vorige
-
1
...
7
8
[
9
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Gaan we ooit door heel Europa met de trein in plaats van het vliegtuig?