Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

mDDM, waarom 3 draaistellen? door spoorijzer
Vandaag om 08:58:37
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Huup
Vandaag om 08:57:09
Hulp gezocht omgeving Drachten door spoorijzer
Vandaag om 08:53:02
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door spoorijzer
Vandaag om 08:35:38
Rondom Charlois door spoorijzer
Vandaag om 07:44:53
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door spoorijzer
Vandaag om 07:42:19
Rangeren met een pec door Dpc Fo
Vandaag om 07:20:16
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Jeroen Water
Vandaag om 06:57:36
Zaterdag, 1 november 2025 | 7e Ruilbeurs MSV Post B door Rsd1000
Vandaag om 02:55:26
NS 8100 in 0 door roadster36
Vandaag om 01:49:53
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 00:38:22
Diorama Oelde Mittelweg Hp door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 00:33:11
Stalen D 4 deurs spoor 0 door roadster36
Vandaag om 00:22:24
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
29 October 2025, 22:52:03
PPM kranen van Strukton door edwin1974
29 October 2025, 22:32:16
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door MathynK
29 October 2025, 21:32:56
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Forever Rocofan
29 October 2025, 21:30:55
PB Models, ICR-rijtuigen door Mcn1986
29 October 2025, 21:11:57
diorama, voor lange treinen. door Mark D.
29 October 2025, 20:52:52
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Rick
29 October 2025, 20:40:23
Schroefkoppeling voor H0. door Scratchbuilt
29 October 2025, 19:58:28
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Eric B
29 October 2025, 19:51:55
Vollmer ringloods deuren door Freddy
29 October 2025, 19:51:38
Minstens 5 jaar geen treinverkeer Groningen-Leer [D] door saskia
29 October 2025, 19:49:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
29 October 2025, 19:44:15
Arnold N 2543 rookgenerator door Gabriël Bergsma
29 October 2025, 19:30:32
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door NS264
29 October 2025, 19:26:55
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec. door n-driver
29 October 2025, 19:25:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
29 October 2025, 19:10:14
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door RikM
29 October 2025, 18:42:49
  

Auteur Topic: Ramen in cabinedeur mP 3000  (gelezen 2668 keer)

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Ramen in cabinedeur mP 3000
« Gepost op: 31 January 2008, 08:24:45 »
Momenteel ben ik een beetje aan het kijken naar de mP 3000 (Motorpost). Er is het bekende model van Märklin, in lengteschaal 1:100, maar ook een bouwpakket van THS, dat helemaal op schaal is. Ik heb beide.

De neus van de THS lijkt beter, maar de ramen in de cabinedeuren zijn bijna twee keer zo hoog als die van de Märklin (zo'n beetje als bij de Plan U?). Echter, wanneer je foto's van het grote voorbeeld bekijkt, lijkt de Märklin het bij het juiste eind te hebben.

Weet iemand of er misschien verschillende uitvoeringen van die deuren zijn geweest? Of THS hier gewoon de plak misgeslagen?

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2522
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: Ramen in cabinedeur mP 3000
« Reactie #1 Gepost op: 31 January 2008, 08:39:48 »
Net als bij Plan U, V en T hadden de mP's in het verleden hogere ramen. Begin jaren '80 zijn de deuren met de grote ramen vervangen door deuren met kleinere ramen, van hetzelfde type als dat de Sprinter heeft.

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2093
Re: Ramen in cabinedeur mP 3000
« Reactie #2 Gepost op: 31 January 2008, 10:47:23 »
De oude deuren waren polyester deuren, die krom begonnen te trekken als ik me niet vergis. Zullen daarna wel stalen of aluminium deuren zijn geworden, met inderdaad een klein ruitje.

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re: Ramen in cabinedeur mP 3000
« Reactie #3 Gepost op: 31 January 2008, 12:10:44 »
Ah, op die fiets. Dank jullie wel voor de uitleg.

Dus, als ik het goed begrijp, kun je een grote ruit gebruiken voor de bruine versie en de geel/rode met oud logo; en de kleine ruit voor de geel/rode met zowel oud als nieuw logo, de Railion-versies, de ETCS/ERTMS-versies en de nieuwe Jules?

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2522
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: Ramen in cabinedeur mP 3000
« Reactie #4 Gepost op: 31 January 2008, 16:51:36 »
Klopt, Peter.
O ja, over de koppendiscussie die hier ontstond:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=2555.1710

Ik heb zelf 2 koppen van Trawos liggen om ooit te gaan gebruiken. Deze kloppen behoorlijk goed. Ze zijn op basis van de Plan V van Fl* gemaakt. Ik kan wel een foto plaatsen als je wilt.

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re: Ramen in cabinedeur mP 3000
« Reactie #5 Gepost op: 31 January 2008, 19:18:38 »
Dat zou zeker interessant zijn, die foto's.

Zelf ben ik van plan om een kop van THS in elkaar te zetten, maar helaas heb ik geen handleiding van het ding. Dat moet ik dus nog even regelen...

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2522
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: Ramen in cabinedeur mP 3000
« Reactie #6 Gepost op: 01 February 2008, 20:22:08 »
De foto's:






Op de bovenste foto is goed te zien dat de Trawosneus nog iets te hoekig is. Gelukkig is dit met een vijl op te lossen ;).

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom