Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 10:35:09
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door bask185
Vandaag om 10:29:44
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 10:26:01
Sfeer op je modelbaan door Hans Reints
Vandaag om 10:25:45
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 10:25:05
Au bord de la Cèze door Wim Vink
Vandaag om 10:10:40
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:58:42
Mijnbouw Indonesië door MOVisser
Vandaag om 08:50:59
Baanbouw Rehausen2 door Wim Vink
Vandaag om 08:50:08
Ovaalramer in messing. Schaal 0 door FritsT
Vandaag om 07:40:28
Modelspoorbaan van Einte door Lobomotion69
Vandaag om 02:31:41
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Silvolde
Vandaag om 00:03:59
Haandrecht materieel door orientexpress
08 September 2025, 22:15:31
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
08 September 2025, 22:03:08
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
08 September 2025, 22:00:26
Koppelingsmechanisme klemt? door Robert vh Prutsert
08 September 2025, 21:35:43
Vele baanplannen online gezet door Ton Kuipers
08 September 2025, 21:17:54
Veevervoer ss/ ns door klusser
08 September 2025, 20:24:06
44 Roco vs 44 Brawa door ES44C4
08 September 2025, 20:05:15
Welke winkel voert deze merken? door Hennie
08 September 2025, 19:55:54
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door IJmc
08 September 2025, 18:27:33
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
08 September 2025, 18:14:16
Hoe de schuifdeuren weer te plaatsen? door Robert vh Prutsert
08 September 2025, 17:25:36
De modeltreinen van Spoorijzer door spoorijzer
08 September 2025, 14:27:52
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door Jeroen95
08 September 2025, 14:19:22
Nieuw boek, BE in de tijd van het derde rijk door Arjan6511
08 September 2025, 13:25:51
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
08 September 2025, 12:12:26
Minstens 5 jaar geen treinverkeer Groningen-Leer [D] door Eric B
08 September 2025, 10:11:11
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door MOVisser
08 September 2025, 09:54:12
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door MOVisser
08 September 2025, 09:10:43
  

Auteur Topic: Duitse dubbeldekkers in Nederland??!  (gelezen 1671 keer)

Marc M

  • Offline Offline
  • Berichten: 646
Duitse dubbeldekkers in Nederland??!
« Gepost op: 10 February 2008, 21:04:27 »
Hallo,

Op de site van Rolandrail kwam ik deze foto tegen.

Weet iemand wat deze duitse rijtuigen in Nederland deden  ???

Marc
Groeten, Marc

H0, Tijdperk V/VI, DB-AG, ESU Ecos + Koploper

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5278
    • grootspoorfoto's
Re: Duitse dubbeldekkers in Nederland??!
« Reactie #1 Gepost op: 10 February 2008, 21:12:03 »
Aan de ns laten zien hoe een intrieur eruit ziet. Dit omdat de ddm of ddar een rivisie nodig hebben.
Voor grootspoorfoto's zie site

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5385
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: Duitse dubbeldekkers in Nederland??!
« Reactie #2 Gepost op: 10 February 2008, 21:12:24 »
De rijtuigen zijn naar de HTMU loods in Utrecht geweest.

Hier zijn naar verluidt proeven gehouden met de gelijkvloerse instap vanaf een nagemaakt perron. Het reizigersmaterieel moet vanaf 2030 voldoen aan de eis van eeen gelijkvloeerse instap, om mindervalide reizigers de mogelijkheid te geven om zelfstandig te reizen.

 Voordat de DB rijtuigen in ons land zijn geweest zijn er ook twee SBB dubbeldekkers naar de HTMU gekomen.

Jeroen
« Laatst bewerkt op: 10 February 2008, 21:16:15 door Jeroen Water »
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Daan!

  • Online Online
  • Berichten: 4558
Re: Duitse dubbeldekkers in Nederland??!
« Reactie #3 Gepost op: 10 February 2008, 21:14:46 »

Hier zijn naar verluit proeven gehouden met de gelijkvloerse instap vanaf een nagemaakt perron. Het reizigersmaterieel moet vanaf 2030 voldoen aan de eis van eeen gelijkvloeerse instap, om mindervalide reizigers de mogelijkheid te geven om zelfstandig te reizen.

Jeroen

Als je goed kijkt zie dat het stuurrijtuig zijn deuren lager heeft zitten dan het rijtuig zelf. Hoe kunnen allebei de bakken dan een gelijkvloerse instap hebben?

Daan

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5385
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: Duitse dubbeldekkers in Nederland??!
« Reactie #4 Gepost op: 10 February 2008, 21:19:47 »
In Duitsland heeft men lagere perrons dan in Nederland. In het stuurstandrijtuig heeft men een plek voor rolstoelers en voor fietsen, vandaar dat in dat rijtuig de instap lager is.

Ik neem aan dat er nu wel een verdere studie bij NSR zal komen naaar de inrichting en de positie van deuren in hun materieel.

Jeroen   
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

ziemon

  • Offline Offline
  • Berichten: 133
    • RailColor.net: Modern Locomotive Design
Re: Duitse dubbeldekkers in Nederland??!
« Reactie #5 Gepost op: 11 February 2008, 23:31:19 »
heeft schijnbaar ook te maken met de orientering van de NS met betrekking to de bestelling van nieuwe treinen. Dit is wat Siemens en Bombardier momenteel bieden. Men zal dus vast nog wel bij Stadler en Alstom op bezoek gaan.