Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
Vandaag om 17:31:09
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door VAM65
Vandaag om 17:25:53
Sfeer op je modelbaan door Stieven76
Vandaag om 17:24:50
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 17:23:34
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Jan Bennink
Vandaag om 17:23:26
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door RobVille
Vandaag om 17:20:01
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door Ronald69
Vandaag om 17:10:54
Roco Plan T door 008200
Vandaag om 16:56:37
Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 16:37:13
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 16:24:13
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 16:10:26
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 16:06:34
Microstepper motoren voor armseinpalen door bellejt
Vandaag om 16:05:50
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door wob
Vandaag om 16:02:16
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door saskia
Vandaag om 15:53:42
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 15:30:55
NS 1700 transfers door Gerco van Beelen
Vandaag om 15:12:09
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
Vandaag om 15:05:44
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door j.ossebaar
Vandaag om 15:03:34
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
Vandaag om 14:14:39
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
Vandaag om 13:43:53
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door thevandijks
Vandaag om 12:39:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
Vandaag om 11:51:04
Pimpen Rivarossi DD-AR door Chiel
Vandaag om 11:49:12
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2) door GD
Vandaag om 11:21:39
Camp 3 door GD
Vandaag om 11:19:31
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door ES44C4
Vandaag om 08:34:16
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
19 July 2025, 23:46:32
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door hervé
19 July 2025, 23:10:30
  

Auteur Topic: Duitse dubbeldekkers in Nederland??!  (gelezen 1652 keer)

Marc M

  • Offline Offline
  • Berichten: 646
Duitse dubbeldekkers in Nederland??!
« Gepost op: 10 February 2008, 21:04:27 »
Hallo,

Op de site van Rolandrail kwam ik deze foto tegen.

Weet iemand wat deze duitse rijtuigen in Nederland deden  ???

Marc
Groeten, Marc

H0, Tijdperk V/VI, DB-AG, ESU Ecos + Koploper

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5277
    • grootspoorfoto's
Re: Duitse dubbeldekkers in Nederland??!
« Reactie #1 Gepost op: 10 February 2008, 21:12:03 »
Aan de ns laten zien hoe een intrieur eruit ziet. Dit omdat de ddm of ddar een rivisie nodig hebben.
Voor grootspoorfoto's zie site

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5372
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: Duitse dubbeldekkers in Nederland??!
« Reactie #2 Gepost op: 10 February 2008, 21:12:24 »
De rijtuigen zijn naar de HTMU loods in Utrecht geweest.

Hier zijn naar verluidt proeven gehouden met de gelijkvloerse instap vanaf een nagemaakt perron. Het reizigersmaterieel moet vanaf 2030 voldoen aan de eis van eeen gelijkvloeerse instap, om mindervalide reizigers de mogelijkheid te geven om zelfstandig te reizen.

 Voordat de DB rijtuigen in ons land zijn geweest zijn er ook twee SBB dubbeldekkers naar de HTMU gekomen.

Jeroen
« Laatst bewerkt op: 10 February 2008, 21:16:15 door Jeroen Water »
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4556
Re: Duitse dubbeldekkers in Nederland??!
« Reactie #3 Gepost op: 10 February 2008, 21:14:46 »

Hier zijn naar verluit proeven gehouden met de gelijkvloerse instap vanaf een nagemaakt perron. Het reizigersmaterieel moet vanaf 2030 voldoen aan de eis van eeen gelijkvloeerse instap, om mindervalide reizigers de mogelijkheid te geven om zelfstandig te reizen.

Jeroen

Als je goed kijkt zie dat het stuurrijtuig zijn deuren lager heeft zitten dan het rijtuig zelf. Hoe kunnen allebei de bakken dan een gelijkvloerse instap hebben?

Daan

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5372
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: Duitse dubbeldekkers in Nederland??!
« Reactie #4 Gepost op: 10 February 2008, 21:19:47 »
In Duitsland heeft men lagere perrons dan in Nederland. In het stuurstandrijtuig heeft men een plek voor rolstoelers en voor fietsen, vandaar dat in dat rijtuig de instap lager is.

Ik neem aan dat er nu wel een verdere studie bij NSR zal komen naaar de inrichting en de positie van deuren in hun materieel.

Jeroen   
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

ziemon

  • Offline Offline
  • Berichten: 133
    • RailColor.net: Modern Locomotive Design
Re: Duitse dubbeldekkers in Nederland??!
« Reactie #5 Gepost op: 11 February 2008, 23:31:19 »
heeft schijnbaar ook te maken met de orientering van de NS met betrekking to de bestelling van nieuwe treinen. Dit is wat Siemens en Bombardier momenteel bieden. Men zal dus vast nog wel bij Stadler en Alstom op bezoek gaan.