Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Schets Weistra regeling met arduino UNO door keesg
Vandaag om 19:04:13
Vreemd probleem door spock
Vandaag om 18:53:02
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 18:49:49
Aachenau West door Overet
Vandaag om 18:47:36
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 18:21:43
Dordrechtse Dwarsliggerwagens door gtw6016
Vandaag om 18:10:54
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Daan de leeuw
Vandaag om 17:40:18
Prestige Models : ervaringen door willyTEE
Vandaag om 16:58:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wies
Vandaag om 16:56:48
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door Rob Ellerman
Vandaag om 16:22:52
Lokpilot 4 defect door spock
Vandaag om 16:12:46
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door vpeters1984
Vandaag om 16:08:38
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 16:05:18
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht door Dick55
Vandaag om 15:44:02
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 14:40:16
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 14:39:19
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ronald Halma
Vandaag om 14:38:13
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Ferdinand Bogman
Vandaag om 14:37:17
Camp 3 door Ronald Halma
Vandaag om 14:35:52
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door Scratchbuilt
Vandaag om 14:27:09
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 14:07:16
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 13:51:41
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 13:39:42
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:22:20
DE II van DKM opnieuw bedraden. door paazhaas
Vandaag om 13:04:47
Bahnstrecke 5867 door RobVille
Vandaag om 12:43:51
Heroplage Artitec Plan W? door André82
Vandaag om 12:33:36
Wat was jullie allereerste loc? door bellejt
Vandaag om 12:33:26
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:26:30
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door jerdenberg
Vandaag om 12:13:23
  

Auteur Topic: Rangeerwagen, de bouw.  (gelezen 12017 keer)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12462
    • sleutelspoor
Re: Rangeerwagen, de bouw.
« Reactie #15 Gepost op: 15 November 2015, 16:20:58 »

Koppeling in de hoogste stand


en in de laagste stand.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re: Rangeerwagen, de bouw.
« Reactie #16 Gepost op: 02 December 2015, 08:11:00 »
Als SHD materieelbeheerder en verantwoordelijke voor de koppelwagen aldaar :

De foto van de HIJSM is dezelfde foto als waar Mantaray op doelt en is de koppelwagen die thans bij de SHD in bezit is
Meer foto's onder andere op http://www.dieseltreinen.nl/goederenwagens/koppelwagen-40-84-944-1-534-7 en http://www.dieseltreinen.nl/v/album03_0/album16/koppelwagen
Dit type koppelwagens had de spoorstaven onder de vloer liggen, origineel was het een houten vloer met hierop 2 stelcon platen. Bij de SHD is de houten vloer vervangen door een Stabag vloer vanwege veiligheid en levensduur.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12462
    • sleutelspoor
Re: Rangeerwagen, de bouw.
« Reactie #17 Gepost op: 03 December 2015, 21:19:21 »
Mijn Beste, Dank voor de aanvulling van de koppelwagen. Ik heb er goede nota van genomen. Als de Artitec koppelingen op de markt komen ga ik weer verder met dit project. Tot die tijd staat het even stil. (alhoewel!!!)
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12462
    • sleutelspoor
Re: Rangeerwagen, de bouw.
« Reactie #18 Gepost op: 03 December 2015, 21:29:59 »
Ik wist dat ik iets verder was gegaan

De tafel waar de koppeling op moet komen is er al


nu de koppeling nog.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12462
    • sleutelspoor
Re: Rangeerwagen, de bouw.
« Reactie #19 Gepost op: 10 March 2017, 15:26:28 »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Roy van Dijk

  • Offline Offline
  • Berichten: 477
Re: Rangeerwagen, de bouw.
« Reactie #20 Gepost op: 12 March 2017, 17:32:33 »
Wagen 534-7 in het 'vorige leven'. Destijds gefotografeerd op 2-2-2004 in Haarlem. Deze wagen is gebaseerd op een onderstel van een GTU:











:)
« Laatst bewerkt op: 12 March 2017, 17:46:49 door RoyvanDijk »

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12462
    • sleutelspoor
Re: Rangeerwagen, de bouw.
« Reactie #21 Gepost op: 16 April 2017, 19:05:00 »

Nu de Artitec  automatische werkende koppelingen, de zgn Scharffenberg montjesmaat op de markt zijn gekomen,is het mogelijk om de Pec onderling te koppelen met mat Plan U, 46, 54 en de koppelwagen.


Met de Att gekoppeld aan de koppelwagen


In close up


De wagen gelijk een ip-date gegeven


De gebruikte koppeling van de Blauwe Engel. Geluik de wagen zijn buffers terug gegeven


Voor betere rijeigenschappen, twee betonplaten (lood) aangebracht.
Uiteraard is het model nog niet af, maar het werkt probleemloos. Ik het op facebook een filmpje gezet.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.