Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door Klaas Zondervan
Vandaag om 22:27:56
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 22:25:07
mDDM, waarom 3 draaistellen? door Klaas Zondervan
Vandaag om 22:21:07
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
Vandaag om 21:57:25
Duits transport, waar in NL? door Eelco Storm
Vandaag om 21:52:41
Bahnstrecke 5867 door einte
Vandaag om 21:28:31
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 20:56:41
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Ronald69
Vandaag om 20:51:02
Sluitseinlamp DB, kan iemand werking uitleggen? door ruudns
Vandaag om 20:39:50
Camp 3 door Lucien
Vandaag om 20:35:09
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 20:34:37
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door rbroerse
Vandaag om 20:33:37
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 20:25:50
Cranicher Altbahn door Arjen52
Vandaag om 20:24:26
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door basjuh1981
Vandaag om 20:00:37
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Huup
Vandaag om 19:51:02
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:46:28
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 19:39:39
VAM containerwagens spoor-0 door FritsT
Vandaag om 19:23:06
ACME 2024 met NS ICNG! door Teoalessandro
Vandaag om 19:15:01
BrauWelt, fantasiebaan in H0 door Overet
Vandaag om 19:12:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Syb030
Vandaag om 19:00:28
TurnControl: aansluiting verwijderen door Eenerspoor
Vandaag om 18:29:58
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Huup
Vandaag om 18:29:26
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 18:28:00
Märklin 2025 door borotof
Vandaag om 17:19:47
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:19:12
MTB DP1 DCC aansluiten op C railwissel door bellejt
Vandaag om 16:53:03
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
Vandaag om 15:51:34
ESU 2025 door Marcel112
Vandaag om 15:44:52
  

Auteur Topic: Treinsamenstellingen Hoofddorp/Schiphol - Hengelo - Enschede/Bad Bentheim  (gelezen 1539 keer)

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2512
Op de oostverbinding reden de getrokken treinen Hoofddorp - Enschede en de internationale treinen via Bad Bentheim naar Duitsland.
Ik begin met de treinen van 1993 tot en met 1995, latere jaren volgen nog.

13-07-1993 trein 1637 Hoofddorp - Amsterdam - Enschede:
1312
50 84 10-77 608-4 ICR A
50 84 20-77 751-0 ICR B
50 84 20-77 748-6 ICR B
50 84 20-70 841-6 ICR B
50 84 82-70 933-6 ICR BKD

12-08-1993 trein 1641 Hoofddorp - Amsterdam - Enschede:
1124
50 84 10-77 634-0 ICR A
50 84 82-70 914-6 ICR BKD
50 84 20-77 743-7 ICR B
50 84 20-77 756-9 ICR B
50 84 20-70 852-3 ICR B

12-08-1993 trein 1648 Enschede - Amsterdam - Hoofddorp:
1312
50 84 20-77 722-1 ICR B
50 84 20-77 714-8 ICR B
50 84 20-77 761-9 ICR B
50 84 82-70 956-7 ICR BKD
50 84 10-77 616-7 ICR A

26-08-1993 trein 1665 Hoofddorp - Amsterdam - Enschede:
1316
50 84 10-70 645-3 ICR A
50 84 82-70 912-0 ICR BKD
50 84 20-77 728-8 ICR B
50 84 20-77 741-1 ICR B
50 84 20-77 708-0 ICR B
50 84 20-77 742-9 ICR B
50 84 21-37 453-1 Plan W
50 84 82-70 958-3 ICR BKD
50 84 10-77 617-5 ICR A
50 84 10-77 604-3 ICR A

28-08-1993 trein 1628 Enschede - Amsterdam - Hoofddorp:
1308
50 84 10-70 646-1 ICR A
50 84 21-37 531-4 Plan W
50 84 21-37 461-4 Plan W
50 84 21-37 501-7 Plan W
50 84 20-77 744-5 ICR B
50 84 20-70 832-5 ICR B
50 84 20-77 763-5 ICR B
50 84 82-70 921-1 ICR BKD
50 84 10-77 622-5 ICR A

28-10-1993 trein 1649 Hoofddorp - Amsterdam - Enschede:
1314
50 84 10-77 607-6 ICR A
50 84 82-70 913-8 ICR BKD
50 84 20-70 864-8 ICR B
50 84 20-70 815-0 ICR B
50 84 20-77 711-4 ICR B
50 84 21-37 472-1 Plan W
50 84 82-70 927-8 ICR BKD

20-12-1993 trein 1628 Enschede - Amsterdam - Hoofddorp:
1314
50 84 20-77 753-6 ICR B
50 84 10-77 627-4 ICR A
50 84 20-77 755-1 ICR B
50 84 20-70 572-7 ICR B
50 84 20-77 735-3 ICR B
50 84 20-77 741-1 ICR B
50 84 82-70 948-4 ICR BKD
50 84 10-77 621-7 UCR A

28-12-1993 trein 1660 Enschede - Amsterdam - Hoofddorp:
1307
50 84 21-37 511-6 Plan W
50 84 20-77 758-5 ICR B
50 84 20-77 743-7 ICR B
50 84 20-77 766-8 ICR B
50 84 82-70 935-1 ICR BKD
50 84 10-77 611-8 ICR A

05-02-1994 trein 2347 Hoofddorp - Amsterdam - Bad Bentheim (- Hannover):
1654
51 50 10-40 304-3 DB Am (ex DR)
51 50 88-70 217-7 DB WRm (ex DR)
51 50 21-50 092-8 DB Bom (ex DR)
51 50 21-50 096-9 DB Bm (ex DR)
51 50 21-50 115-7 DB Bom (ex DR)
51 50 21-50 123-1 DB Bom (ex DR oranje/creme)
51 50 82-80 011-8 DB BDomsb (ex DR)
50 84 82-70 942-7 ICR BKD
50 84 20-77 718-9 ICR B
50 84 10-70 668-5 ICR A
50 84 21-37 516-5 Plan W

21-02-1994 trein 1628 Enschede - Amsterdam - Hoofddorp:
1305
50 84 21-37 525-6 Plan W
50 84 10-77 615-9 ICR A
50 84 20-77 702-3 ICR B
50 84 20-77 765-0 ICR B
50 84 20-77 725-4 ICR B
50 84 20-77 755-1 ICR B
50 84 82-70 934-4 ICR BKD
50 84 10-77 602-7 ICR A

07-04-1994 trein 2346 (Hannover -) Bad Bentheim - Amsterdam - Schiphol:
1624
51 50 10-40 295-3 DB Am
51 80 85-91 011-6 DB ARkimbz
51 50 21-50 153-8 DB Bom
51 50 21-50 117-6 DB Bom
51 50 21-50 085-2 DB Bom
51 50 21-50 116-5 DB Bom
51 50 82-80 057-1 DB BDomsb

16-04-1994 trein 2245/2345 Hoofddorp - Amsterdam - Bad Bentheim (- Hannover):
1603
51 50 10-40 304-3 DB Am
51 80 85-91 024-9 DB ARkimbz 262.3
51 50 21-50 123-1 DB Bom (oranje/creme)
51 50 21-50 088-6 DB Bom
51 50 21-50 100-9 DB Bom
51 50 21-50 093-6 DB Bm
51 50 82-80 056-3 DB BDomsb
50 84 82-70 951-8 ICR BKD

23-04-1994 trein 1652 Enschede - Amsterdam - Hoofddorp:
1313
50 84 20-77 724-7 ICR B
50 84 20-70 831-7 ICR B
50 84 20-70 836-6 ICR B
50 84 20-77 725-4 ICR B
50 84 82-70 932-8 ICR BKD
50 84 10-70 645-3 ICR A

23-06-1994 trein 2345 Hoofddorp - Amsterdam - Bad Bentheim (- Berlin):
1614
51 80 10-91 041-3 DB A
51 80 85-91 009-0 DB BD
51 80 22-91 164-9 DB B
51 80 22-91 260-5 DB B
51 80 22-91 263-9 DB B
51 80 22-91 251-4 DB B
51 80 84-90 020-9 DB B
50 84 82-70 953-4 ICR BKD

16-10-1994 trein 1677 Hoofddorp - Amsterdam - Enschede:
1210
50 84 10-77 604-3 ICR A
50 84 20-77 741-1 ICR B
50 84 20-77 731-2 ICR B
50 84 82-70 938-5 ICR BKD
50 84 20-77 703-1 ICR B
50 84 20-77 764-3 ICR B
50 84 20-70 808-5 ICR B

27-02-1995 trein 2345 Hoofddorp - Bad Bentheim (- Berlin)
1305 + DB IR
51 80 10-91 035-5
51 80 85-91 003-3
51 80 22-90 056-8
51 80 22-91 251-4
51 80 22-91 261-3
51 80 22-91 259-7
51 80 84-90 025-8

24-03-1995 trein 2346 (Hannover -) Bad Bentheim - Amsterdam - Schiphol:
1651 + DB IR
51 80 84-90 009-2
51 80 22-91 240-7
51 80 22-91 254-8
51 80 22-91 261-5
51 80 22-91 072-4
51 80 85-91 024-9
51 80 10-91 040-5

15-04-1995 trein 1637 Hoofddorp - Amsterdam - Enschede:
1203
50 84 10-77 608-4 ICR A
50 84 82-70 906-2 ICR BKD
50 84 20-77 764-3 ICR B
50 84 20-77 748-6 ICR B
50 84 20-77 722-1 ICR B
50 84 21-37 475-4 Plan W
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2512
Re: Treinsamenstellingen Hoofddorp/Schiphol - Hengelo - Enschede/Bad Bentheim
« Reactie #1 Gepost op: 03 December 2016, 21:04:26 »
Volgende etappe 1997 tot en met 2001, het tijdperk van de IR-kleuren:

28-10-1997 trein 2343 Schiphol - Amsterdam - Bad Bentheim (- Berlin):
1144 + DB IR
51 80 84-90 020-9
51 80 22-91 126-8
51 80 22-91 265-4
51 80 22-91 234-0
51 80 22-91 164-9
51 80 85-91 021-5
51 80 10-91 209-6

28-10-1997 trein 2344 (Berlin -) Bad Bentheim - Amsterdam - Schiphol:
1144 + DB IR
51 80 10-91 227-8
51 80 85-91 059-5
51 80 22-91 153-2
51 80 22-91 232-4
50 80 22-91 122-7
50 80 22-91 317-3
50 80 84-90 009-2

29-07-1998 trein 2340 (Berlin -) Bad Bentheim - Amsterdam - Schiphol:
1650 + DB IR
51 80 10-91 210-4
51 80 85-91 024-9
51 80 22-91 165-6
51 80 22-91 231-6
51 80 22-91 181-3
51 80 22-91 251-4
51 80 84-90 024-1

01-05-2000 trein 2347 Schiphol - Amsterdam - Bad Bentheim (- Hannover):
1770 + DB IR
51 80 84 90 023-3
51 80 22-91 306-6
51 80 22-91 122-7
51 80 22-91 226-6
51 80 22-91 261-3
51 80 10-91 231-0
61 80 85-91 057-7

15-08-2000 trein 2341 Schiphol - Amsterdam - Bad Bentheim (- Berlin):
1742 + DB IR
51 80 84-90 024-1
51 80 22-91 281-1
51 80 22-91 130-0
51 80 22-91 276-1
51 80 22-91 180-5
61 80 85-91 007-2
51 80 10-91 029-8

30-07-2001 trein 2341 Schiphol - Amsterdam - Bad Bentheim (- Berlin)
1851 + DB IR
51 80 84-90 036-5
51 80 22-91 295-1
51 80 22-91 261-3
51 80 22-91 299-3
61 80 85-91 022-1
51 80 10-91 223-7

15-08-2001 trein 2340 (Berlin -) Bad Bentheim - Amsterdam - Schiphol
1747 + DB IR
51 80 10-91 232-8
61 80 85-91 056-9
51 80 22-91 219-1
51 80 22-91 281-1
51 80 22-91 306-6
51 80 84-90 016-7
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2512
Re: Treinsamenstellingen Hoofddorp/Schiphol - Hengelo - Enschede/Bad Bentheim
« Reactie #2 Gepost op: 03 December 2016, 22:03:43 »
Ergens tussen 2001 en 2004 maakten de IR kleuren plaats voor de IC kleuren, die we thans ook nog kennen.
Eerst reed de trein in Nederland met 6 rijtuigen (de rest bleef in Bad Bentheim achter, of kwam er in Bad Bentheim bij), later werd met 9 rijtuigen doorgereden in Nederland.

12-02-2004 trein 140 (Berlin -) Bad Bentheim - Amsterdam:
1757 + DB IC
61 80 19-91 349-9
61 80 85-91 721-8
73 80 21-90 922-6
61 80 20-91 515-2
73 80 84-91 905-4
61 80 20-91 364-5

21-01-2005 trein 141 Amsterdam - Bad Bentheim (- Berlin):
1758 + DB IC
61 80 20-91 533-5
73 80 84-91 905-4
61 80 20-91 530-1
73 80 21-90 922-6
61 80 85-91 723-4
61 80 19-91 503-1

23-01-2005 trein 140 (Berlin -) Bad Bentheim - Amsterdam:
1781 + DB IC
61 80 19-91 502-3
61 80 85-91 722-6
73 80 21-90 925-9
61 80 20-91 509-5
73 80 84-91 903-9
61 80 20-91 528-5

05-06-2006 (Berlin -) Bad Bentheim - Amsterdam:
1746 + DB IC
61 80 19-91 502-3
61 80 85-91 719-2
73 80 21-90 922-6
61 80 29-91 302-6
73 80 84-91 902-1
61 80 20-91 514-5

01-12-2007 trein 146 (Hannover -) Bad Bentheim - Utrecht (werkzaamheden Hvs):
1830 + DB IC
61 80 19-91 521-3
73 80 21-90 920-0
61 80 29 91 304-2
73 80 84-91 900-5
61 80 20-91 536-8
61 80 20-91 525-1
61 80 20-91 541-8
61 80 20-91 506-1
(inmiddels verlengd van 6 naar 9 rijtuigen, maar deze keer een rijtuig manco want maar 8?)

03-08-2008 trein 143 Amsterdam - Bad Bentheim (- Szczecin):
1772 + DB IC
61 80 20-91 526-9
61 80 20-91 509-5
61 80 20-91 520-2
61 80 20-91 502-0
61 80 84 91 908-2
61 80 29-91 305-9
61 80 21-90 912-1
61 80 85-91 757-2
61 80 19-91 525-4

03-08-2008 trein 142 (Berlin -) Bad Bentheim - Amsterdam:
1772 + DB IC
61 80 19-91 517-1
61 80 85-91 706-9
73 80 21-90 922-6
61 80 29-91 304-2
61 80 84-91 909-0
61 80 20-91 536-8
61 80 20-91 507-9
61 80 20-91 529-3
61 80 20-91 522-8

07-08-2011 trein 144 (Berlin -) Bad Bentheim - Utrecht (werkzaamheden Hvs):
1767 + DB IC
61 80 19-91 506-4   Avmz 109.5
61 80 85-91 510-5   ARkimbz 266.5
61 80 21-90 917-0   Bvmsz 186.9
61 80 29-91 300-0   Bpmbz 295.3
61 80 20-91 517-8   Bpmz 294.5
61 80 20-91 531-9   Bpmz 294.5
61 80 20-91 516-0   Bpmz 294.5
61 80 84-91 903-3   Bpmdz 295.9

03-03-2012 trein 141 Schiphol - Bad Bentheim (- Berlin):
1746
61 80 19-91 506-4   Avmz 109.5
61 80 85-91 505-5   ARkimbz 266.5
61 80 21-90 926-1   Bvmsz 186.9
61 80 29-91 308-3   Bpmbz 295.3
61 80 20-91 514-5   Bpmz 294.5
61 80 20-91 510-3   Bpmz 294.5
61 80 20-91 542-6   Bpmz 294.5
61 80 20-91 539-2   Bpmz 294.5
61 80 84-91 901-7   Bpmdz 295.9
(stam in omgekeerde volgorde)

08-08-2015 trein 145 Amsterdam - Bad Bentheim (- Hannover wegens werkzaamheden)
E186 148 + DB IC
61 80 84-91 906-6
61 80 20-91 599-6
61 80 20 91 598-8
61 80 20-91 531-9
61 80 20-91 520-2
61 80 29-91 775-3
61 80 21-90 910-5
61 80 85-91 508-9
61 80 19-91 701-1
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2512
Re: Treinsamenstellingen Hoofddorp/Schiphol - Hengelo - Enschede/Bad Bentheim
« Reactie #3 Gepost op: 03 December 2016, 22:07:32 »
Vanaf december 2006 werd ICB, later ICL genoemd, geïntroduceerd tussen Amsterdam en Amersfoort en in de spits door naar Deventer).
Aanvankelijk hadden deze rijtuigen nog de Duitse nummers en ook de Duitse kleuren (zowel de IR als IC kleuren kwamen voor).
Later kregen ze Nederlandse nummers en Nederlandse kleuren.
Wegens een tekort aan eersteklas rijtuigen werden de tien Avmz's van NS ook in het geel/blauw gestoken.
Omdat de rijtuigen met dienstruimte en rolstoeltoegankelijkheid nog verbouwd moesten worden, werd lange tijd een ICK BD gebruikt.

19-06-2007 Amsterdam - Amersfoort:
1858
51 80 22-91 276-1 ICL Bimz 264.1
51 80 10-91 215-3 ICL Aimz 261.5
51 80 84-90 018-3 ICL Bimdz 268.3
51 80 22-91 291-0 ICL Bimz 264.5
51 80 22-91 265-4 ICL Bimz 264.7
50 84 82-37 067-5 ICK BD
51 80 22-91 342-1 ICL Bimz 264.5
51 80 22-91 232-4 ICL Bimz 264.5
61 84 19-90 256-3 Avmz 111.5
1733

15-09-2007 pendeltrein Amsterdam - Zaanstraat wegens open dag:
1747
61 84 19-90 251-4 Avmz
51 80 22-91 342-1 ICL Bimz
51 80 22-91 232-4 ICL Bimz
50 84 82-37 067-5 ICK BD
51 80 22-91 211-8 ICL Bimz
51 80 22-91 238-1 ICL Bimz
1749

29-12-2007 Amsterdam - Amersfoort:
1753
61 84 19-90 256-3 Avmz
50 84 22-91 232-1 ICL Bimz
50 84 22-91 256-0 ICL Bimz
50 84 82-37 053-5 ICK BD
50 84 22-91 177-8 ICL Bimz
50 84 22-91 344-4 ICL Bimz
50 84 84-90 018-0 ICL Bimdz
50 84 22-91 330-3 ICL Bimz
1748

12-02-2008 Deventer - Amsterdam
1829
61 84 19-90 256-3 Avmz
50 84 22-91 335-2 ICL Bimz
50 84 22-91 319-6 ICL Bimz
50 84 82-37 068-3 ICK BD
50 84 22-91 272-7 ICL Bimz
50 84 22-91 068-9 ICL Bimz
50 84 22-91 313-9 ICL Bimz
50 84 10-91 205-1 ICL Aimz
50 84 22-91 096-0 ICL Bimz
1739

12-02-2008 Amsterdam - Amersfoort:
1828
50 84 22-91 265-1 ICL Bimz
50 84 10-91 224-2 ICL Aimz
50 84 22-91 717-1 ICL Bimz
50 84 22-91 118-2 ICL Bimz
50 84 22-91 311-3 ICL Bimz
50 84 22-91 709-8 ICL Bimz
50 84 22-91 106-7 ICL Bimz
61 84 19-90 253-0 Avmz
1743

13-06-2008 Amersfoort - Amsterdam
1777
61 84 19-90 258-9 Avmz
50 84 22-91 313-9 ICL Bimz
50 84 22-91 274-3 ICL Bimz
50 84 82-37 068-3 ICK BD
50 84 22-91 294-1 ICL Bimz
50 84 22-91 230-5 ICL Bimz
50 84 22-91 707-2 ICL Bimz
50 84 10-91 200-2 ICL Aimz
50 84 22-91 106-7 ICL Bimz
1779

13-06-2008 Amsterdam - Amersfoort:
1767
61 84 19-90 253-0 Avmz
50 84 22-91 720-5 ICL Bimz
50 84 82-37 062-6 ICK BD
50 84 22-91 233-0 ICL Bimz
50 84 22-91 265-1 ICL Bimz
50 84 22-91 126-5 ICL Bimz
50 84 22-91 718-9 ICL Bimz
50 84 10-91 701-9 ICL Aimz
50 84 22-91 317-0 ICL Bimz
1752
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein