Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Raadplaatje
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 22:27:56
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 22:25:07
mDDM, waarom 3 draaistellen?
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 22:21:07
Big Scale Trains - NS SLT in H0
door
Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
Vandaag
om 21:57:25
Duits transport, waar in NL?
door
Eelco Storm
Vandaag
om 21:52:41
Bahnstrecke 5867
door
einte
Vandaag
om 21:28:31
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 20:56:41
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm
door
Ronald69
Vandaag
om 20:51:02
Sluitseinlamp DB, kan iemand werking uitleggen?
door
ruudns
Vandaag
om 20:39:50
Camp 3
door
Lucien
Vandaag
om 20:35:09
Rondom Charlois
door
Alewijn
Vandaag
om 20:34:37
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32)
door
rbroerse
Vandaag
om 20:33:37
Modules van Kees Gorter (vervolg)
door
ca.gorter
Vandaag
om 20:25:50
Cranicher Altbahn
door
Arjen52
Vandaag
om 20:24:26
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
basjuh1981
Vandaag
om 20:00:37
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
door
Huup
Vandaag
om 19:51:02
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0)
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 19:46:28
De Projecten van RetroJack
door
RetroJack
Vandaag
om 19:39:39
VAM containerwagens spoor-0
door
FritsT
Vandaag
om 19:23:06
ACME 2024 met NS ICNG!
door
Teoalessandro
Vandaag
om 19:15:01
BrauWelt, fantasiebaan in H0
door
Overet
Vandaag
om 19:12:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Syb030
Vandaag
om 19:00:28
TurnControl: aansluiting verwijderen
door
Eenerspoor
Vandaag
om 18:29:58
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer
door
Huup
Vandaag
om 18:29:26
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
Vandaag
om 18:28:00
Märklin 2025
door
borotof
Vandaag
om 17:19:47
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 17:19:12
MTB DP1 DCC aansluiten op C railwissel
door
bellejt
Vandaag
om 16:53:03
Minibaan Visserskaai H0
door
Sikko
Vandaag
om 15:51:34
ESU 2025
door
Marcel112
Vandaag
om 15:44:52
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
Treinsamenstellingen Hoofddorp/Schiphol - Hengelo - Enschede/Bad Bentheim
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Treinsamenstellingen Hoofddorp/Schiphol - Hengelo - Enschede/Bad Bentheim (gelezen 1539 keer)
dh3201
Offline
Berichten: 2512
Treinsamenstellingen Hoofddorp/Schiphol - Hengelo - Enschede/Bad Bentheim
«
Gepost op:
03 December 2016, 18:55:28 »
Op de oostverbinding reden de getrokken treinen Hoofddorp - Enschede en de internationale treinen via Bad Bentheim naar Duitsland.
Ik begin met de treinen van 1993 tot en met 1995, latere jaren volgen nog.
13-07-1993 trein 1637 Hoofddorp - Amsterdam - Enschede:
1312
50 84 10-77 608-4 ICR A
50 84 20-77 751-0 ICR B
50 84 20-77 748-6 ICR B
50 84 20-70 841-6 ICR B
50 84 82-70 933-6 ICR BKD
12-08-1993 trein 1641 Hoofddorp - Amsterdam - Enschede:
1124
50 84 10-77 634-0 ICR A
50 84 82-70 914-6 ICR BKD
50 84 20-77 743-7 ICR B
50 84 20-77 756-9 ICR B
50 84 20-70 852-3 ICR B
12-08-1993 trein 1648 Enschede - Amsterdam - Hoofddorp:
1312
50 84 20-77 722-1 ICR B
50 84 20-77 714-8 ICR B
50 84 20-77 761-9 ICR B
50 84 82-70 956-7 ICR BKD
50 84 10-77 616-7 ICR A
26-08-1993 trein 1665 Hoofddorp - Amsterdam - Enschede:
1316
50 84 10-70 645-3 ICR A
50 84 82-70 912-0 ICR BKD
50 84 20-77 728-8 ICR B
50 84 20-77 741-1 ICR B
50 84 20-77 708-0 ICR B
50 84 20-77 742-9 ICR B
50 84 21-37 453-1 Plan W
50 84 82-70 958-3 ICR BKD
50 84 10-77 617-5 ICR A
50 84 10-77 604-3 ICR A
28-08-1993 trein 1628 Enschede - Amsterdam - Hoofddorp:
1308
50 84 10-70 646-1 ICR A
50 84 21-37 531-4 Plan W
50 84 21-37 461-4 Plan W
50 84 21-37 501-7 Plan W
50 84 20-77 744-5 ICR B
50 84 20-70 832-5 ICR B
50 84 20-77 763-5 ICR B
50 84 82-70 921-1 ICR BKD
50 84 10-77 622-5 ICR A
28-10-1993 trein 1649 Hoofddorp - Amsterdam - Enschede:
1314
50 84 10-77 607-6 ICR A
50 84 82-70 913-8 ICR BKD
50 84 20-70 864-8 ICR B
50 84 20-70 815-0 ICR B
50 84 20-77 711-4 ICR B
50 84 21-37 472-1 Plan W
50 84 82-70 927-8 ICR BKD
20-12-1993 trein 1628 Enschede - Amsterdam - Hoofddorp:
1314
50 84 20-77 753-6 ICR B
50 84 10-77 627-4 ICR A
50 84 20-77 755-1 ICR B
50 84 20-70 572-7 ICR B
50 84 20-77 735-3 ICR B
50 84 20-77 741-1 ICR B
50 84 82-70 948-4 ICR BKD
50 84 10-77 621-7 UCR A
28-12-1993 trein 1660 Enschede - Amsterdam - Hoofddorp:
1307
50 84 21-37 511-6 Plan W
50 84 20-77 758-5 ICR B
50 84 20-77 743-7 ICR B
50 84 20-77 766-8 ICR B
50 84 82-70 935-1 ICR BKD
50 84 10-77 611-8 ICR A
05-02-1994 trein 2347 Hoofddorp - Amsterdam - Bad Bentheim (- Hannover):
1654
51 50 10-40 304-3 DB Am (ex DR)
51 50 88-70 217-7 DB WRm (ex DR)
51 50 21-50 092-8 DB Bom (ex DR)
51 50 21-50 096-9 DB Bm (ex DR)
51 50 21-50 115-7 DB Bom (ex DR)
51 50 21-50 123-1 DB Bom (ex DR oranje/creme)
51 50 82-80 011-8 DB BDomsb (ex DR)
50 84 82-70 942-7 ICR BKD
50 84 20-77 718-9 ICR B
50 84 10-70 668-5 ICR A
50 84 21-37 516-5 Plan W
21-02-1994 trein 1628 Enschede - Amsterdam - Hoofddorp:
1305
50 84 21-37 525-6 Plan W
50 84 10-77 615-9 ICR A
50 84 20-77 702-3 ICR B
50 84 20-77 765-0 ICR B
50 84 20-77 725-4 ICR B
50 84 20-77 755-1 ICR B
50 84 82-70 934-4 ICR BKD
50 84 10-77 602-7 ICR A
07-04-1994 trein 2346 (Hannover -) Bad Bentheim - Amsterdam - Schiphol:
1624
51 50 10-40 295-3 DB Am
51 80 85-91 011-6 DB ARkimbz
51 50 21-50 153-8 DB Bom
51 50 21-50 117-6 DB Bom
51 50 21-50 085-2 DB Bom
51 50 21-50 116-5 DB Bom
51 50 82-80 057-1 DB BDomsb
16-04-1994 trein 2245/2345 Hoofddorp - Amsterdam - Bad Bentheim (- Hannover):
1603
51 50 10-40 304-3 DB Am
51 80 85-91 024-9 DB ARkimbz 262.3
51 50 21-50 123-1 DB Bom (oranje/creme)
51 50 21-50 088-6 DB Bom
51 50 21-50 100-9 DB Bom
51 50 21-50 093-6 DB Bm
51 50 82-80 056-3 DB BDomsb
50 84 82-70 951-8 ICR BKD
23-04-1994 trein 1652 Enschede - Amsterdam - Hoofddorp:
1313
50 84 20-77 724-7 ICR B
50 84 20-70 831-7 ICR B
50 84 20-70 836-6 ICR B
50 84 20-77 725-4 ICR B
50 84 82-70 932-8 ICR BKD
50 84 10-70 645-3 ICR A
23-06-1994 trein 2345 Hoofddorp - Amsterdam - Bad Bentheim (- Berlin):
1614
51 80 10-91 041-3 DB A
51 80 85-91 009-0 DB BD
51 80 22-91 164-9 DB B
51 80 22-91 260-5 DB B
51 80 22-91 263-9 DB B
51 80 22-91 251-4 DB B
51 80 84-90 020-9 DB B
50 84 82-70 953-4 ICR BKD
16-10-1994 trein 1677 Hoofddorp - Amsterdam - Enschede:
1210
50 84 10-77 604-3 ICR A
50 84 20-77 741-1 ICR B
50 84 20-77 731-2 ICR B
50 84 82-70 938-5 ICR BKD
50 84 20-77 703-1 ICR B
50 84 20-77 764-3 ICR B
50 84 20-70 808-5 ICR B
27-02-1995 trein 2345 Hoofddorp - Bad Bentheim (- Berlin)
1305 + DB IR
51 80 10-91 035-5
51 80 85-91 003-3
51 80 22-90 056-8
51 80 22-91 251-4
51 80 22-91 261-3
51 80 22-91 259-7
51 80 84-90 025-8
24-03-1995 trein 2346 (Hannover -) Bad Bentheim - Amsterdam - Schiphol:
1651 + DB IR
51 80 84-90 009-2
51 80 22-91 240-7
51 80 22-91 254-8
51 80 22-91 261-5
51 80 22-91 072-4
51 80 85-91 024-9
51 80 10-91 040-5
15-04-1995 trein 1637 Hoofddorp - Amsterdam - Enschede:
1203
50 84 10-77 608-4 ICR A
50 84 82-70 906-2 ICR BKD
50 84 20-77 764-3 ICR B
50 84 20-77 748-6 ICR B
50 84 20-77 722-1 ICR B
50 84 21-37 475-4 Plan W
Gelogd
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein
dh3201
Offline
Berichten: 2512
Re: Treinsamenstellingen Hoofddorp/Schiphol - Hengelo - Enschede/Bad Bentheim
«
Reactie #1 Gepost op:
03 December 2016, 21:04:26 »
Volgende etappe 1997 tot en met 2001, het tijdperk van de IR-kleuren:
28-10-1997 trein 2343 Schiphol - Amsterdam - Bad Bentheim (- Berlin):
1144 + DB IR
51 80 84-90 020-9
51 80 22-91 126-8
51 80 22-91 265-4
51 80 22-91 234-0
51 80 22-91 164-9
51 80 85-91 021-5
51 80 10-91 209-6
28-10-1997 trein 2344 (Berlin -) Bad Bentheim - Amsterdam - Schiphol:
1144 + DB IR
51 80 10-91 227-8
51 80 85-91 059-5
51 80 22-91 153-2
51 80 22-91 232-4
50 80 22-91 122-7
50 80 22-91 317-3
50 80 84-90 009-2
29-07-1998 trein 2340 (Berlin -) Bad Bentheim - Amsterdam - Schiphol:
1650 + DB IR
51 80 10-91 210-4
51 80 85-91 024-9
51 80 22-91 165-6
51 80 22-91 231-6
51 80 22-91 181-3
51 80 22-91 251-4
51 80 84-90 024-1
01-05-2000 trein 2347 Schiphol - Amsterdam - Bad Bentheim (- Hannover):
1770 + DB IR
51 80 84 90 023-3
51 80 22-91 306-6
51 80 22-91 122-7
51 80 22-91 226-6
51 80 22-91 261-3
51 80 10-91 231-0
61 80 85-91 057-7
15-08-2000 trein 2341 Schiphol - Amsterdam - Bad Bentheim (- Berlin):
1742 + DB IR
51 80 84-90 024-1
51 80 22-91 281-1
51 80 22-91 130-0
51 80 22-91 276-1
51 80 22-91 180-5
61 80 85-91 007-2
51 80 10-91 029-8
30-07-2001 trein 2341 Schiphol - Amsterdam - Bad Bentheim (- Berlin)
1851 + DB IR
51 80 84-90 036-5
51 80 22-91 295-1
51 80 22-91 261-3
51 80 22-91 299-3
61 80 85-91 022-1
51 80 10-91 223-7
15-08-2001 trein 2340 (Berlin -) Bad Bentheim - Amsterdam - Schiphol
1747 + DB IR
51 80 10-91 232-8
61 80 85-91 056-9
51 80 22-91 219-1
51 80 22-91 281-1
51 80 22-91 306-6
51 80 84-90 016-7
Gelogd
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein
dh3201
Offline
Berichten: 2512
Re: Treinsamenstellingen Hoofddorp/Schiphol - Hengelo - Enschede/Bad Bentheim
«
Reactie #2 Gepost op:
03 December 2016, 22:03:43 »
Ergens tussen 2001 en 2004 maakten de IR kleuren plaats voor de IC kleuren, die we thans ook nog kennen.
Eerst reed de trein in Nederland met 6 rijtuigen (de rest bleef in Bad Bentheim achter, of kwam er in Bad Bentheim bij), later werd met 9 rijtuigen doorgereden in Nederland.
12-02-2004 trein 140 (Berlin -) Bad Bentheim - Amsterdam:
1757 + DB IC
61 80 19-91 349-9
61 80 85-91 721-8
73 80 21-90 922-6
61 80 20-91 515-2
73 80 84-91 905-4
61 80 20-91 364-5
21-01-2005 trein 141 Amsterdam - Bad Bentheim (- Berlin):
1758 + DB IC
61 80 20-91 533-5
73 80 84-91 905-4
61 80 20-91 530-1
73 80 21-90 922-6
61 80 85-91 723-4
61 80 19-91 503-1
23-01-2005 trein 140 (Berlin -) Bad Bentheim - Amsterdam:
1781 + DB IC
61 80 19-91 502-3
61 80 85-91 722-6
73 80 21-90 925-9
61 80 20-91 509-5
73 80 84-91 903-9
61 80 20-91 528-5
05-06-2006 (Berlin -) Bad Bentheim - Amsterdam:
1746 + DB IC
61 80 19-91 502-3
61 80 85-91 719-2
73 80 21-90 922-6
61 80 29-91 302-6
73 80 84-91 902-1
61 80 20-91 514-5
01-12-2007 trein 146 (Hannover -) Bad Bentheim - Utrecht (werkzaamheden Hvs):
1830 + DB IC
61 80 19-91 521-3
73 80 21-90 920-0
61 80 29 91 304-2
73 80 84-91 900-5
61 80 20-91 536-8
61 80 20-91 525-1
61 80 20-91 541-8
61 80 20-91 506-1
(inmiddels verlengd van 6 naar 9 rijtuigen, maar deze keer een rijtuig manco want maar 8?)
03-08-2008 trein 143 Amsterdam - Bad Bentheim (- Szczecin):
1772 + DB IC
61 80 20-91 526-9
61 80 20-91 509-5
61 80 20-91 520-2
61 80 20-91 502-0
61 80 84 91 908-2
61 80 29-91 305-9
61 80 21-90 912-1
61 80 85-91 757-2
61 80 19-91 525-4
03-08-2008 trein 142 (Berlin -) Bad Bentheim - Amsterdam:
1772 + DB IC
61 80 19-91 517-1
61 80 85-91 706-9
73 80 21-90 922-6
61 80 29-91 304-2
61 80 84-91 909-0
61 80 20-91 536-8
61 80 20-91 507-9
61 80 20-91 529-3
61 80 20-91 522-8
07-08-2011 trein 144 (Berlin -) Bad Bentheim - Utrecht (werkzaamheden Hvs):
1767 + DB IC
61 80 19-91 506-4 Avmz 109.5
61 80 85-91 510-5 ARkimbz 266.5
61 80 21-90 917-0 Bvmsz 186.9
61 80 29-91 300-0 Bpmbz 295.3
61 80 20-91 517-8 Bpmz 294.5
61 80 20-91 531-9 Bpmz 294.5
61 80 20-91 516-0 Bpmz 294.5
61 80 84-91 903-3 Bpmdz 295.9
03-03-2012 trein 141 Schiphol - Bad Bentheim (- Berlin):
1746
61 80 19-91 506-4 Avmz 109.5
61 80 85-91 505-5 ARkimbz 266.5
61 80 21-90 926-1 Bvmsz 186.9
61 80 29-91 308-3 Bpmbz 295.3
61 80 20-91 514-5 Bpmz 294.5
61 80 20-91 510-3 Bpmz 294.5
61 80 20-91 542-6 Bpmz 294.5
61 80 20-91 539-2 Bpmz 294.5
61 80 84-91 901-7 Bpmdz 295.9
(stam in omgekeerde volgorde)
08-08-2015 trein 145 Amsterdam - Bad Bentheim (- Hannover wegens werkzaamheden)
E186 148 + DB IC
61 80 84-91 906-6
61 80 20-91 599-6
61 80 20 91 598-8
61 80 20-91 531-9
61 80 20-91 520-2
61 80 29-91 775-3
61 80 21-90 910-5
61 80 85-91 508-9
61 80 19-91 701-1
Gelogd
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein
dh3201
Offline
Berichten: 2512
Re: Treinsamenstellingen Hoofddorp/Schiphol - Hengelo - Enschede/Bad Bentheim
«
Reactie #3 Gepost op:
03 December 2016, 22:07:32 »
Vanaf december 2006 werd ICB, later ICL genoemd, geïntroduceerd tussen Amsterdam en Amersfoort en in de spits door naar Deventer).
Aanvankelijk hadden deze rijtuigen nog de Duitse nummers en ook de Duitse kleuren (zowel de IR als IC kleuren kwamen voor).
Later kregen ze Nederlandse nummers en Nederlandse kleuren.
Wegens een tekort aan eersteklas rijtuigen werden de tien Avmz's van NS ook in het geel/blauw gestoken.
Omdat de rijtuigen met dienstruimte en rolstoeltoegankelijkheid nog verbouwd moesten worden, werd lange tijd een ICK BD gebruikt.
19-06-2007 Amsterdam - Amersfoort:
1858
51 80 22-91 276-1 ICL Bimz 264.1
51 80 10-91 215-3 ICL Aimz 261.5
51 80 84-90 018-3 ICL Bimdz 268.3
51 80 22-91 291-0 ICL Bimz 264.5
51 80 22-91 265-4 ICL Bimz 264.7
50 84 82-37 067-5 ICK BD
51 80 22-91 342-1 ICL Bimz 264.5
51 80 22-91 232-4 ICL Bimz 264.5
61 84 19-90 256-3 Avmz 111.5
1733
15-09-2007 pendeltrein Amsterdam - Zaanstraat wegens open dag:
1747
61 84 19-90 251-4 Avmz
51 80 22-91 342-1 ICL Bimz
51 80 22-91 232-4 ICL Bimz
50 84 82-37 067-5 ICK BD
51 80 22-91 211-8 ICL Bimz
51 80 22-91 238-1 ICL Bimz
1749
29-12-2007 Amsterdam - Amersfoort:
1753
61 84 19-90 256-3 Avmz
50 84 22-91 232-1 ICL Bimz
50 84 22-91 256-0 ICL Bimz
50 84 82-37 053-5 ICK BD
50 84 22-91 177-8 ICL Bimz
50 84 22-91 344-4 ICL Bimz
50 84 84-90 018-0 ICL Bimdz
50 84 22-91 330-3 ICL Bimz
1748
12-02-2008 Deventer - Amsterdam
1829
61 84 19-90 256-3 Avmz
50 84 22-91 335-2 ICL Bimz
50 84 22-91 319-6 ICL Bimz
50 84 82-37 068-3 ICK BD
50 84 22-91 272-7 ICL Bimz
50 84 22-91 068-9 ICL Bimz
50 84 22-91 313-9 ICL Bimz
50 84 10-91 205-1 ICL Aimz
50 84 22-91 096-0 ICL Bimz
1739
12-02-2008 Amsterdam - Amersfoort:
1828
50 84 22-91 265-1 ICL Bimz
50 84 10-91 224-2 ICL Aimz
50 84 22-91 717-1 ICL Bimz
50 84 22-91 118-2 ICL Bimz
50 84 22-91 311-3 ICL Bimz
50 84 22-91 709-8 ICL Bimz
50 84 22-91 106-7 ICL Bimz
61 84 19-90 253-0 Avmz
1743
13-06-2008 Amersfoort - Amsterdam
1777
61 84 19-90 258-9 Avmz
50 84 22-91 313-9 ICL Bimz
50 84 22-91 274-3 ICL Bimz
50 84 82-37 068-3 ICK BD
50 84 22-91 294-1 ICL Bimz
50 84 22-91 230-5 ICL Bimz
50 84 22-91 707-2 ICL Bimz
50 84 10-91 200-2 ICL Aimz
50 84 22-91 106-7 ICL Bimz
1779
13-06-2008 Amsterdam - Amersfoort:
1767
61 84 19-90 253-0 Avmz
50 84 22-91 720-5 ICL Bimz
50 84 82-37 062-6 ICK BD
50 84 22-91 233-0 ICL Bimz
50 84 22-91 265-1 ICL Bimz
50 84 22-91 126-5 ICL Bimz
50 84 22-91 718-9 ICL Bimz
50 84 10-91 701-9 ICL Aimz
50 84 22-91 317-0 ICL Bimz
1752
Gelogd
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
Treinsamenstellingen Hoofddorp/Schiphol - Hengelo - Enschede/Bad Bentheim