Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ontraxs 2026 door Ronald Halma
Vandaag om 14:10:13
Baanbouw: NL Baan Kleindrecht in H0 door mikeya
Vandaag om 14:08:22
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 14:07:55
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door Gerco van Beelen
Vandaag om 13:44:41
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
Vandaag om 13:44:21
Goede wensen voor 2026 door Wil uit ZO drenthe
Vandaag om 13:26:42
Yamorc 7001 dood door maartenvdb
Vandaag om 13:18:59
Berkina Volvo met Viessmann taxi bord door Hasenwald
Vandaag om 12:53:30
Laatste beurs voor Piet Peetoom (Godfather Models& Supply) 10/11 januari a.s. door Bierwagen
Vandaag om 12:49:03
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 12:31:19
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 12:06:54
Bouw Artitec overwegbomen 1950 door Met een sik
Vandaag om 12:05:08
Station Steenwijk poging 2 door Eric B
Vandaag om 12:04:34
Modelwensen 2026 door steven346
Vandaag om 11:28:56
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend? door grossraumwagen
Vandaag om 11:28:41
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Reeks77
Vandaag om 11:27:32
Toon hier je (model)treinfoto's door R1954
Vandaag om 11:24:45
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 11:19:24
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Ronaldk
Vandaag om 10:48:10
Layne, Somewhere South. door Reeks77
Vandaag om 10:15:14
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18) door MOVisser
Vandaag om 09:57:05
Even voorstellen Niels uit Den Haag door Pauldg
Vandaag om 09:32:07
Pfarrerwinkel bahn door DJV
Vandaag om 02:45:23
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door DJV
Vandaag om 02:43:24
Roco 42616 door johan george
Vandaag om 00:05:28
Tandwielen Fleischmann BR 80 door Ferdinand Bogman
25 December 2025, 22:51:08
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
25 December 2025, 22:51:02
3e US Convention op 11 en 12 april 2026, locatie De Pol Aalten NL door neudalhausenstadbahn
25 December 2025, 21:42:58
sluitverlichting op paar goederenwagens 3 rail door bellejt
25 December 2025, 21:05:38
Fotowedstrijd 2025 door Bob R.
25 December 2025, 20:31:55
  

Auteur Topic: NS 2200 met Strukton in Italie  (gelezen 1639 keer)

Re 6/6

  • Offline Offline
  • Berichten: 223
  • Het heden is het verleden van de toekomst
NS 2200 met Strukton in Italie
« Gepost op: 16 November 2007, 16:29:08 »
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar informatie over de inzet van de NS 2200 in Italie.
Ergens in de jaren '90 heeft Strukton een paar 2200'en gehuurd en deze in Italie ingezet bij spoorvernieuwing.
Mijn 1e vraag is zijn hier ook foto's van?
Mijn 2e vraag is staat dit ook in een boek of tijdschrift beschreven?

Vast bedankt voor de antwoorden.

Groet,
Ronan
Bouwen en rijden met wat je leuk vind

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8643
  • Spoor N
Re: NS 2200 met Strukton in Italie
« Reactie #1 Gepost op: 16 November 2007, 16:43:23 »
Dat was in 1996 en betrof de locs 2351-2354 en 2380. Een foto staat in 'Spoorwegen in Nederland', mogelijk stata er nog meer in Rail Magazines uit die tijd maar dat weet ik niet uit mijn hoofd.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

RobertvM

  • Offline Offline
  • Berichten: 112
Re: NS 2200 met Strukton in Italie
« Reactie #2 Gepost op: 16 November 2007, 16:47:28 »
Hoi Ronan,

Als antwoord op je eerste vraag, op de site van RolandRail is het e.e.a. terug te vinden. Voor de rechstreekse link:
http://www.rolandrail.net/fot/italie/2200Ital.htm

Succes,
Robert

Re 6/6

  • Offline Offline
  • Berichten: 223
  • Het heden is het verleden van de toekomst
Re: NS 2200 met Strukton in Italie
« Reactie #3 Gepost op: 16 November 2007, 17:09:51 »
Hoi,

Vast bedankt voor deze informatie, dit helpt me goed op weg.
Ik overweeg namelijk om één van deze locs na te maken van een Roco model.
Wat waren eigenlijk de oorspronkelijke nummers van deze locs?

Groet,

Ronan
Bouwen en rijden met wat je leuk vind

Ries

  • Offline Offline
  • Berichten: 933
Re: NS 2200 met Strukton in Italie
« Reactie #4 Gepost op: 16 November 2007, 17:30:48 »
Uit het blote bolletje 2301-2304.

De loks zijn vernummerd in 2351-2354, toen zij gereed werden gemaakt voor de heuveldiensten op de Kijfhoek.
Dit "gereedmaken" hield in het installeren van een snelheidsmeter, welke van 0 tot 8 km/uur aangaf.

Boven de schaalverdeling van deze snelheidsmeter, werden door middel van witte lampjes aangegeven, door het heuvelsysteem (comp), met welke snelheid de heuvelmachinist mocht rijden. De snelheid werd aangegeven per halve kilometer.

Het "aanrijden" van de wagens tegen de heuvel geschiedde met een snelheid van max. 8 km/h en deze snelheid werd als de wagens in de buurt van de heuvel kwamen teruggebracht worden naar 3,5.

Het systeem kende ook nog een soort cijferkast, met de aangevensnelheid en de commando's heuvelen en stop.

De loks werden door heuvelprocesleiders en machinistenaangeroepen als, lokje1, lokje 2 etc.