Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€0.00
Per saldo:
€-250.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Achtergrond met AI
door
Ronald Halma
Vandaag
om 22:40:15
Spoor- en tramweg parafernalia
door
Menno
Vandaag
om 22:33:26
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
R1954
Vandaag
om 22:24:19
Pfarrerwinkel bahn
door
Jelmer
Vandaag
om 22:21:20
Rivarossi br 56 HR2891S
door
Stefan88
Vandaag
om 22:19:10
Raadplaatje
door
Eric B
Vandaag
om 22:17:02
Bauarbeiten im gange
door
Sikko
Vandaag
om 22:05:53
Rondom Charlois
door
Arjen52
Vandaag
om 21:58:46
Minibaan Visserskaai H0
door
Sikko
Vandaag
om 21:50:03
Zee. Land.
door
Huup
Vandaag
om 21:43:11
Goede wensen voor 2026
door
cor_b
Vandaag
om 21:18:01
Roco 10836 wissel schakelaar
door
TvdZ
Vandaag
om 20:57:28
Roco traxx 'Eurocity': suggestie 2e nummer doorgeven
door
Daan!
Vandaag
om 20:51:29
Fleischmann 4178 NS4903 pimpen naar NS4905
door
ruudns
Vandaag
om 20:42:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 20:05:43
BR 54 Minitrix problemen.
door
Gabriël Bergsma
Vandaag
om 19:17:17
Toon hier je (model)treinfoto's
door
Alewijn
Vandaag
om 16:44:08
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Jelmer
Vandaag
om 16:29:58
US diorama in H0
door
Jelmer
Vandaag
om 16:28:22
🎅 20 december 2025 | Roosendaal in het donker 🎄
door
Rsd1000
Vandaag
om 16:06:38
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 15:51:07
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Bertholdowitsch
Vandaag
om 15:27:01
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links
door
Jeroen Water
Vandaag
om 14:27:32
Onderdelen gezocht voor de Fleischmann Piccolo BR38
door
Gabriël Bergsma
Vandaag
om 14:04:05
Station Steenwijk poging 2
door
FredD
Vandaag
om 14:03:26
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
Vandaag
om 13:46:41
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Ronald69
Vandaag
om 12:14:13
Modellbau Lingen 2026
door
Rieks
Vandaag
om 12:02:59
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules
door
Ronald Halma
Vandaag
om 11:36:29
Piko EUROCITY 2869 traxx
door
Reinout van Rees
Vandaag
om 09:53:52
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Unique China Story: The railway that links China and Rotterdam
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Unique China Story: The railway that links China and Rotterdam (gelezen 1174 keer)
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Offline
Berichten: 12570
Unique China Story: The railway that links China and Rotterdam
«
Gepost op:
19 August 2016, 08:57:00 »
Since past three years, Chinese government has been investing tens of billions on improving the Eurasian rail connections and facilities. Rotterdam is the major port city of Netherlands and is actively involved in rail transport. With the manufacturing industries booming, a number of companies-small, medium, and big alike have now become interested in considering the option of tackling issues posed by air and sea transport. One such company is Rotterdam-based transport firm G&D Europe, established in 2010 by Jan-Paul Vegt and his business partner Yonggao Liu. Eurasian rail transport seems to be an attractive & convenient transport option for Vegt and Liu.The video features John Paul Vegt and Liu yong Gao-founders of G&D Europ - citing transportation as their major logistical problem. They say that air transport is too costly and sea freight had once caused them a two-month delay. These challenges have pushed them to consider rail transport.G&D's story might inspire other startups to consider this option for cross-border and cross-cultural cooperation.
The city of Rotterdam already has the biggest port of Europe and is now on its way to become the final destiny of the OBOR (One Belt One Road) line. An IGC report published in 2010 indicated that regions closer to transport networks exhibited higher GDP per capita levels, higher income inequality, and a higher number of industries. The report concluded that transport infrastructure, among other factors, contributes to the growth in GDP. According to Rien Gulden, entrepreneurs like Vegt and Liu can inspire big companies to do the same-step into the train, instead of the plane.For G&D exports, Duisburg would be the second best option to transport their goods. The trucks will have to bring the containers from 150 kilometers far away to Duisburg and reload them there for the train to China. Entrepreneurs in the manufacturing industry are really hopeful that this railway line will make business more practical.Hewlett-Packard (HP) and Ricoh Europe are already using the railway link to carry goods between China and Europe. The Transport Manager at Ricoh, Mia Craeghs hails the link as more affordable, fast and instrumental in effective planning. The potential benefits of the link are now known to India too.The interest in using rail transport is not just limited to Netherlands. China is now looking to expand its railway network to India for improving business connectivity. The railway link has had a significant impact on China's business ties with Nepal. The two countries are already discussing a cross-border railroad link that will run from Rasuwagadhi of Nepal and would enter India through Bihar. This can ultimately add up to the GDP of both the countries. A number of Eurasian companies including Ricoh Europe are looking forward to tap the potential of this new and promising railway line. Source: business-standard
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
MarcNL
1:87 begint met het bestuderen van 1:1
Offline
Berichten: 2881
Re: Unique China Story: The railway that links China and Rotterdam
«
Reactie #1 Gepost op:
19 August 2016, 09:39:08 »
In 2007 en 2011 heeft ons bedrijf tweemaal een grote machinelijn vanuituit Azië naar Nederland verscheept, waarbij steeds het grootste deel uit China kwam, en een kleiner deel uit Japan.
In 2007 betrof het ca. 80 zeecontainers, in 2011 230 zeecontainers.
Door mijn Japanse collega's werd transport over zee als enige optie gezien, "omdat men dat altijd zo deed en er geen andere mogelijkheid bestond".
Totale transporttijd van huis tot huis is dan al gauw 5,5 week, ook al varen de containerschepen er maar enkele weken over.
Voor een project wat onder tijdsdruk staat niet zo fijn.
Mijn voorstel om transport per trein serieus te onderzoeken werd niet als realistisch gezien.
"Kan niet", "gevaarlijk", "er kunnen containers zoekraken of gestolen worden", "Rusland onbetrouwbaar", etc.
Het had zo makkelijk geweest: alle containers in Beijing/Tianjin op de trein, en in 1 stuk door naar Tilburg. Desnoods met eigen bewaking.
Totale transporttijd 2,5 weken?
Mooi dat een dergelijke vebinding nu wel degelijk als realistisch wordt gezien...!
Gelogd
HO modelbaan "Rotterdam", tijdperk III-IV(-V)
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,46913.0.html
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Unique China Story: The railway that links China and Rotterdam