Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Op zoek naar ns-seinvleugels in ho door M. Ardon
Vandaag om 16:22:15
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Montanbahn
Vandaag om 15:46:25
Terugverende koppeling door Trein033
Vandaag om 15:36:48
LS Models CIWL LX slaapwagens door willyTEE
Vandaag om 15:33:50
Göhrener Viaduct door aad52
Vandaag om 15:19:20
booster vraag door Montanbahn
Vandaag om 14:35:52
Module vliegveld Jan van Mourik door Wim Vink
Vandaag om 14:34:05
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 14:07:46
't Boemeltje door RobVille
Vandaag om 13:42:11
Her-(her-)beginnen door Montanbahn
Vandaag om 13:29:49
Vreemd probleem door Treintje_komt_zo
Vandaag om 13:14:28
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:02:05
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko door wob
Vandaag om 12:41:02
Aachenau West door Wim Vink
Vandaag om 12:41:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 12:37:12
Bauarbeiten im gange door Wim Vink
Vandaag om 12:22:25
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Montanbahn
Vandaag om 11:43:25
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VAM65
Vandaag om 11:09:35
Update: baan in de tropen door Hans Grasmaijer
Vandaag om 10:58:31
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 10:46:10
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door wob
Vandaag om 10:45:55
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 10:45:55
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Vislijn
Vandaag om 10:35:31
Wat was jullie allereerste loc? door AdLoc
Vandaag om 10:28:24
Modelbaan Beltheim. door Bertje B
Vandaag om 10:10:38
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 09:52:39
MoBaBro.de door Marco1044
Vandaag om 08:20:47
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 07:47:45
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door dennie
Vandaag om 00:25:50
Wat te doen met oude catalogi door Hasenwald
05 August 2025, 23:42:19
  

Auteur Topic: SSN Kerstmarkt Expres Zuid-Limburg  (gelezen 7611 keer)

Rotterdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 434
  • Von den Bergen bis zur See - Lokomotiven Halle P
Re: SSN Kerstmarkt Expres Zuid-Limburg
« Reactie #30 Gepost op: 21 December 2015, 09:21:36 »

Voor wie een leuk stukje wil zien over een defecte luchtpomp (hetzelfde principe als een injecteur, maar dan met lucht) is de zien in een Rio-Grande film over de G12 in Sachsen.

Sander
je neemt me de woorden uit de mond
ik heb die dvd zelf ook,zat als bijlage in de modelleisenbahner
ging naar ik meen over bw pockau-lengefeld
inderdaad,ze bouwden het zelf uit ter plekke,de lok onder stoom
en draaiden de pakking om,daarna funktioneerde het weer,tenminste tot bereiken van het BW
was interessant
maar ja,dat was personeel die 30 jaar ervaring had op een G12
die kennen natuurlijk alle trucjes en kuren van de locomotief
net als de stokers op een P10,je moest de kolen met de schep in de hoeken gooien net als bij biljarten
dan kwam het precies op de plek waar de kolen moesten komen
ervaring is alles,en dat geeft problemen in deze tijd,logisch

groetjes
willem
spoor N
Tijdperk DR/DB jaren 70
5 x 103 - 110--111-140-150-194-2 X 220 - 2 X 221-1 X 216- 2x 261 3x212-3 XV180-P8-T3
2 x V180 prototype 1 x 65.10 1 x 066 1 x Ueberland tram Arnold,1 x VT98,2 x VT Piko

guest7823

  • Gast
Re: SSN Kerstmarkt Expres Zuid-Limburg
« Reactie #31 Gepost op: 21 December 2015, 09:58:51 »
.....  een defecte luchtpomp (hetzelfde principe als een injecteur, maar dan met lucht ......

Ehhh,

Gaarne het verschil beseffen tussen een voedingspomp en een injecteur. Het zijn beide voedingsTOESTELLEN, maar de werking is totaal verschillend.

En NEE een injecteur werkt dus NIET het zelfde als een luchtpomp. En NEE (voordat je het vraagt) een injecteur werkt dus niet op (pers)lucht.

Een injecteur werkt omdat je van een stof de vloeibare en gasfase hebt waarbij het gas in de vloeistof condenseert. Lucht condenseert niet in water dus daarmee kan een injecteur met lucht niet nooit werken