Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Youtube fimpjes emplacement Feijenoord omstreeks '90 door Modellbahnwagen
Vandaag om 00:57:10
Kalkwagens van NS door MOVisser
Vandaag om 00:10:33
W.V. Kalender 2026 door MOVisser
Vandaag om 00:00:52
Roco NS plan V door Biesje
19 October 2025, 23:27:06
Artitec DE-2 Rood/Reclame banen rijdt niet meer ? (Garantie?) door dennie
19 October 2025, 23:18:07
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door Biesje
19 October 2025, 23:17:52
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Tommy666
19 October 2025, 23:16:25
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door MOVisser
19 October 2025, 22:52:10
Da's Daz 2 door Huup
19 October 2025, 21:35:47
Omgeving Frankfurt am Main door Hasenwald
19 October 2025, 21:29:56
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Jeroen Water
19 October 2025, 21:06:11
Pendel module Viessmann 5214 door Mar-Cas
19 October 2025, 20:55:49
Schroefkoppeling voor H0. door Blausee-Mitholz
19 October 2025, 20:53:09
MODELSPOOR by MTD - 2025 - 18 & 19 oktober 2025 in Edegem (B) door Simplex
19 October 2025, 20:51:48
Van 2D afbeelding naar 3D model door BartvD
19 October 2025, 20:14:42
Diorama Oelde Mittelweg Hp door neudalhausenstadbahn
19 October 2025, 17:45:55
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
19 October 2025, 17:33:56
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025 door Daan!
19 October 2025, 17:20:57
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Sofie
19 October 2025, 17:12:51
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
19 October 2025, 16:56:45
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
19 October 2025, 16:55:55
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Paul1969
19 October 2025, 16:35:51
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door mass am see
19 October 2025, 16:32:59
Werking Piko goldcap i.c.m. met niet-Piko decoder door bellejt
19 October 2025, 16:21:46
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
19 October 2025, 16:07:22
Dampflok-Museum Hermeskeil door 1200blauw
19 October 2025, 15:43:17
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
19 October 2025, 15:41:34
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
19 October 2025, 15:31:04
Tender Roco Br 001 wiebelt een beetje door Josephes
19 October 2025, 14:46:35
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Loki
19 October 2025, 14:31:12
  

Auteur Topic: Aanbesteding Limburg krijgt een staart: NS zet bestuurders Q-buzz aan kant  (gelezen 9787 keer)

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6437
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Aanbesteding Limburg krijgt een staart: NS zet bestuurders Q-buzz aan kant
« Reactie #30 Gepost op: 02 June 2015, 11:00:10 »
De aanbesteding gaat hoogstwaarschijnlijk naar Arriva.
Vanmiddag weten we het definitief.
http://www.1limburg.nl/openbaar-vervoer-limburg-naar-arriva?context=default

En de plannen voor het spoorvervoer.
http://www.1limburg.nl/maas-express-rijdt-straks-door-limburg?context=topstory


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

tinus

  • Offline Offline
  • Berichten: 1540
Re: Aanbesteding Limburg krijgt een staart: NS zet bestuurders Q-buzz aan kant
« Reactie #31 Gepost op: 02 June 2015, 18:13:12 »
Wauw, 15 jaar geen concurrentie op het spoor in Limburg!  ???

Tinus.

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8087
Re: Aanbesteding Limburg krijgt een staart: NS zet bestuurders Q-buzz aan kant
« Reactie #32 Gepost op: 02 June 2015, 19:24:20 »
Ja, dat heb je wel vaker als een consessie voor 15 jaar wordt toegewezen.  ::)
Oftwel, niet anders dan nu. NS op het hoofdrailnet en Arriva de lokale bediening ipv Veolia.
Gr.
Eric

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1587
Re: Aanbesteding Limburg krijgt een staart: NS zet bestuurders Q-buzz aan kant
« Reactie #33 Gepost op: 02 June 2015, 20:08:41 »
Nog even wachten wat Veolia gaat doen hè. Die hebben namelijk aangekondigd dat, als Arriva deze concessie mocht gaan doen, zij naar de rechter gaan. Ze hebben na het nieuwtje dat meteen kenbaar gemaakt. Niks is dus nog definitief. 
Groeten Joop, machinist Lls

Bert de Jongh

  • Offline Offline
  • Berichten: 144
  • Wat een gezeur hier !!
Re: Aanbesteding Limburg krijgt een staart: NS zet bestuurders Q-buzz aan kant
« Reactie #34 Gepost op: 02 June 2015, 20:32:11 »
Nou dan kunnen ze naar de rechter gaan want de concessie gaat naar Arriva.....

http://www.nu.nl/ondernemen/4060611/provincie-limburg-gunt-aanbesteding-arriva.html
« Laatst bewerkt op: 02 June 2015, 20:36:49 door Bert de Jongh »
Geachte psycholoog, ik kan u melden dat ik niet spoor. Uit zelfanalyse blijkt dat ik geen trein ben.

Miljoenenlijn

  • Offline Offline
  • Berichten: 327
Re: Aanbesteding Limburg krijgt een staart: NS zet bestuurders Q-buzz aan kant
« Reactie #35 Gepost op: 03 June 2015, 00:37:23 »
Doordat de gunning naar Arriva gaat hebben de Duitsers bijna 2/3 van het openbaar vervoer in hun bezit en Arriva is een dochter onderneming van DB,dus waar praten we over,gelukkig geen DB.
Maar wat gaar met het materieel gebeuren,andere sticker,nieuw , lease of tweede handsjees?

gr,

Jo 

Jan Breman

  • Offline Offline
  • Berichten: 103
Re: Aanbesteding Limburg krijgt een staart: NS zet bestuurders Q-buzz aan kant
« Reactie #36 Gepost op: 03 June 2015, 07:28:19 »
Volgens mij word er in een concessie normaal opgenomen dat de nieuwe maatschappij het materieel en personeel overneemt.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22602
Re: Aanbesteding Limburg krijgt een staart: NS zet bestuurders Q-buzz aan kant
« Reactie #37 Gepost op: 03 June 2015, 07:46:13 »
De overgang van het personeel is bij wet geregeld.
Geen idee wat er over het materieel in aanbestedingen staat, maar als ik zie wat er in de praktijk gebeurt, lijkt het er toch niet op dat een nieuwe vervoerder het materieel moet overnemen of dat een oude vervoerder het materieel moet afstaan. Het mag wel natuurlijk.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

VFR

  • Offline Offline
  • Berichten: 2323
  • Really old handsome bastard
Re: Aanbesteding Limburg krijgt een staart: NS zet bestuurders Q-buzz aan kant
« Reactie #38 Gepost op: 03 June 2015, 08:26:24 »
Als je kijkt naar de aanbestedingen bij het busvervoer in openbaarvervoerland, dan zie je dat de bussen meestal geleased worden en een nieuwe partij gewoon zijn eigen nieuwe bussen gaat leasen. Dus geen overname van materiaal.
Groet, Hijlco
----------------------------------------------------
Het mag morgen ook af
Geureon sanai

De Wadlander

Michel van den Hof

  • Offline Offline
  • Berichten: 1489
  • Al DEMU lid sinds 2004 (www.demu.org.uk)
Re: Aanbesteding Limburg krijgt een staart: NS zet bestuurders Q-buzz aan kant
« Reactie #39 Gepost op: 03 June 2015, 09:51:17 »
Verplicht overnemen van personeel met al hun rechten is niet van toepassing bij personeel van NS. Die kan evt. personeel laten kiezen, maar de ander hoeft ze ook niet persé over te nemen. Als er geen NS'ers over willen, zal Arriva in dit geval moeten werven voor het extra benodigde trein personeel.

Michel
(via mobiel)


dwem

  • Offline Offline
  • Berichten: 813
Re: Aanbesteding Limburg krijgt een staart: NS zet bestuurders Q-buzz aan kant
« Reactie #40 Gepost op: 03 June 2015, 13:36:54 »
Weet je dat wel zeker?
"Mens volgt werk" is inderdaad bij de wet geregeld, en ik kan me niet voorstellen dat de spoorsector c.q. NS daarvan uitgezonderd is.
Bovendien is het een verplichting die op de OVERNEMENDE partij rust, dus niet NS!
Ben op dat punt, in een andere sector dan wel, ervaringsdeskundige  ;-)

Michel van den Hof

  • Offline Offline
  • Berichten: 1489
  • Al DEMU lid sinds 2004 (www.demu.org.uk)
Re: Aanbesteding Limburg krijgt een staart: NS zet bestuurders Q-buzz aan kant
« Reactie #41 Gepost op: 03 June 2015, 16:55:53 »
Overname is geregeld in de Wet Personenvervoer 2000. Daar zitten overnames van spoorlijnen en bijbehorend personeel niet in. Voor die overname verplichting in die wet hebben we in het streekvervoer in 1995 weken gestaakt, om die er in te krijgen. Die clausule kwam er in voor de eerste 10 jaar maar. Later is de overnameverplichting er in permanent geworden. Maar NS personeel valt daar dus niet onder.

Ik zit al sinds 1991 in het streekvervoer. Ook al jaren vakbondkaderlid en OR-lid.

Michel
(via mobiel)

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22602
Re: Aanbesteding Limburg krijgt een staart: NS zet bestuurders Q-buzz aan kant
« Reactie #42 Gepost op: 04 June 2015, 09:38:14 »
Bij mijn weten is in 2005 de Concessiewet personenvervoer per trein in werking getreden en die wordt beschouwd als onderdeel van de Wet personenvervoer. Sindsdien gelden de regels uit de Wet personenvervoer ook voor spoorconcessies. Voor het hoofdnet is het anders geregeld.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2090
Re: Aanbesteding Limburg krijgt een staart: NS zet bestuurders Q-buzz aan kant
« Reactie #43 Gepost op: 04 June 2015, 10:40:22 »
Arriva is verplicht om het personeel over te nemen, maar als NS ook zelf werk heeft voor hun medewerkers dan mogen ze natuurlijk bij NS blijven. Dat is bij Zwolle - Emmen ook gebeurd.

dwem

  • Offline Offline
  • Berichten: 813
Re: Aanbesteding Limburg krijgt een staart: NS zet bestuurders Q-buzz aan kant
« Reactie #44 Gepost op: 04 June 2015, 12:24:53 »
De "oude" werkgever mag personeel alleen in dienst houden bij wederzijdse overeenkomst. Primair is "mens volgt werk". Als de medewerker per sé naar de nieuwe exploitant wil dan heeft hij dat recht volgens wat mij destijds verteld is.

Dirk