Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Her-(her-)beginnen
door
J. Brans
Vandaag
om 10:48:27
Hoe een Train-O-Matic lokdecoder voorzien van een lang adres ?
door
Ronaldk
Vandaag
om 10:47:20
Van welk bouwpakket zijn dit onderdelen?
door
Karben
Vandaag
om 10:41:39
booster vraag
door
hmmglaser
Vandaag
om 10:34:43
Houten 23 Augustus 2025
door
Ronald Halma
Vandaag
om 10:26:46
23 augustus modelspoorbeurs Houten
door
Ronald Halma
Vandaag
om 10:22:39
BR-18.6 Schaal-0.
door
Benelux795
Vandaag
om 10:12:23
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
BartvD
Vandaag
om 09:58:42
Spoor- en tramweg parafernalia
door
R1954
Vandaag
om 09:48:16
Wat was jullie allereerste loc?
door
Fleischmann-H0-Fanaat
Vandaag
om 09:48:03
Module vliegveld Jan van Mourik
door
MOVisser
Vandaag
om 09:32:45
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
Vandaag
om 09:32:06
Aachenau West
door
Montanbahn
Vandaag
om 08:50:13
Sfeer op je modelbaan
door
NS264
Vandaag
om 01:01:12
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
Vandaag
om 00:36:04
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
prutser
07 August 2025, 23:33:45
Wielen bruineren. Hoe?
door
hmmglaser
07 August 2025, 23:33:02
De fabriek - Spoor 0
door
bernhard67
07 August 2025, 23:18:36
Mantua H0 GP20 DCC & sound rijd erg slecht weg
door
Ronald Halma
07 August 2025, 23:12:20
Trix DXI van DC naar AC
door
Robert vh Prutsert
07 August 2025, 23:00:48
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
GerardvV
07 August 2025, 22:13:16
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm
door
grove den
07 August 2025, 21:25:07
RhB H0m, Albulisch
door
Boertje
07 August 2025, 21:11:56
lampjes in huizen willekeurig schakelen
door
Ronald Schreuder
07 August 2025, 21:10:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
07 August 2025, 20:13:29
ICM 4444 op basis van Marklin 37421
door
EN446
07 August 2025, 19:35:05
Fleischmann Anna ombouw.
door
klusser
07 August 2025, 19:19:58
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Ben
07 August 2025, 18:00:40
US diorama in H0
door
wob
07 August 2025, 16:57:23
Rijnstraat
door
Gerco van Beelen
07 August 2025, 16:44:29
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
Vrije interpretatie van het Jonker Veendam emplacement medio 1983
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Vrije interpretatie van het Jonker Veendam emplacement medio 1983 (gelezen 2942 keer)
Jan Breman
Offline
Berichten: 102
Vrije interpretatie van het Jonker Veendam emplacement medio 1983
«
Gepost op:
24 February 2015, 22:02:32 »
Nou, zoals de titel al zegt, na een tweetal eerdere plannen te hebben afgeschoten omdat het te veel ruimte in zou nemen heb ik besloten het iets kleinschaliger aan te pakken.
Het betreft dus het emplacement van Jonker in Veendam zoals dit begin jaren '80 werd gebruikt.
Dit is het plan zoals het nu staat, dit is hoe ik de foto's die ik heb vertaald heb, in samenspraak met iemand die live kennis heeft
De containerterminal zal het model van Brawa zijn.
Het blauwe vierkant word de loods van Jonker en het grijs is laad/losweg
Ik heb vanavond het plan getest en het werkt goed, de sporen zijn goed bereikbaar, hier een paar foto's:
[/URL][/img]
De kleine containerkraan houdt de plek bezet voor de Brawa, maar de grondplaat moet uiteindelijk nog ingebouwd worden.
Hier een foto met de Brawa op z'n plek.
Ten slotte de foto waarmee het voor mij begon, toen ik deze foto zag:
https://www.flickr.com/photos/ahrend01/15032509303/in/photolist-pw3S6H-pRbeVT-qrWWM6-qaDe3f-doQEFK-bmN3j3-oUnxhT-EUpde-bzGUAc-bhf14H-4qTq9H-9akLcD-9zp6vm-9aoUKq-9aoUn5-9aoUJ3-dGvM9K-bSbiXg-fxptDK-4oVoVQ-4qT2Mr
wou ik dat nabootsen.
Dit is het tot nu toe:
Rechts op de foto word een doorgaande lijn, welke ik uiteindelijk ga elektrificeren om toch een MAT '54 te kunnen laten rijden.
De dieseltractie word uiteindelijk door een 500, 2200 en een 2400 verzorgd.
Mocht iemand nog foto's of verhalen van dit emplacement hebben, graag!
Jan
Gelogd
VFR
Offline
Berichten: 2326
Really old handsome bastard
Re: Vrije interpretatie van het Jonker Veendam emplacement medio 1983
«
Reactie #1 Gepost op:
24 February 2015, 22:10:47 »
Aha, iets uit het Groningse. Altijd goed!
Is inderdaad een inspirerende foto.
Ga het volgen.
Gelogd
Groet, Hijlco
----------------------------------------------------
Het mag morgen ook af
Geureon sanai
De Wadlander
g-j
Offline
Berichten: 1701
Re: Vrije interpretatie van het Jonker Veendam emplacement medio 1983
«
Reactie #2 Gepost op:
25 February 2015, 06:41:59 »
Hallo Jan,
Goed voorbeeld voor een nieuwe baan, veel mogelijkheden. Je schrijft het rechter spoor ga ik van bovenleiding voorzien, welk rechter spoor? En n.a.v. een foto hier eerder op het forum had ik al eens lopen googlen op Jonker Veendam, daar zijn meer foto's van. Ga je ook de loods en het overkapte laadperron bouwen?
Volg modus is aan, veel plezier.
Gert-Jan
Gelogd
Jan Breman
Offline
Berichten: 102
Re: Vrije interpretatie van het Jonker Veendam emplacement medio 1983
«
Reactie #3 Gepost op:
25 February 2015, 07:09:58 »
Hoi,
Bedankt voor de complimenten. Met het rechterspoor bedoel ik op het sporenplan het meest rechter spoor, waar het hele emplacement op aansluit zeg maar. Dat word een geëlectrificeerde enkelsporige lijn (zoiets als Zwolle-Emmen).
Ik ben wel van plan de loods te bouwen, maar dan maar een centimeter of 40 diep (het blauwe vlak).
De loods wil ik redelijk natuurgetrouw nabouwen, inclusief roldeuren e.d. het overdekte perron erachter heb ik nu geen ruimte voor, misschien in een volgend huis over een jaar of 2-3
Maar eerst ga ik uitpluizen hoe en waar ik een ringleiding moet maken, de wisselaandrijvingen en andere electra zaken waar ik nu nog niet zoveel van afweet
Jan
Gelogd
Frans Peeters
Offline
Berichten: 1480
Gelukkig voor mij zit de laatste gek nog niet vast
Re: Vrije interpretatie van het Jonker Veendam emplacement medio 1983
«
Reactie #4 Gepost op:
25 February 2015, 16:03:28 »
Raar knikje in het spoor naar de loods.
Niet te vermijden of willens-nillens zo?
Gelogd
Frans
2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes
MTD treinenclub vzw
Edegem -
www.mtdtreinenclub.be
-
Tentoonstelling
MODELSPOOR by MTD
- Hangar 27, Edegem (B) op 18 & 19 Oktober 2025
Jan Breman
Offline
Berichten: 102
Re: Vrije interpretatie van het Jonker Veendam emplacement medio 1983
«
Reactie #5 Gepost op:
25 February 2015, 19:40:00 »
Willens en wetens, bij het grote voorbeeld ligt er ook een soort kleine knik in (weliswaar heel anders, maar toch
)
Verder kan ik zo de weg tussen de sporen iets breder laten en breekt het de rechte lijnen van de sporen een beetje op.
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
Vrije interpretatie van het Jonker Veendam emplacement medio 1983