Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Overweg aanrijding Meteren donderdag 30 okt door Pauldg
Vandaag om 11:14:03
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door Ronald Halma
Vandaag om 11:09:17
PB Models, ICR-rijtuigen door Huup
Vandaag om 10:39:43
Märklin 2025 door Quinzeedied
Vandaag om 10:29:18
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Falkenberg
Vandaag om 10:23:13
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 10:22:10
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Quinzeedied
Vandaag om 10:12:26
Roco 1200 DCC Sound ratelende aandrijving. door Ronald Halma
Vandaag om 09:57:56
Lodewickshaven door Ronald Halma
Vandaag om 09:53:33
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 09:50:25
0-spoor smalspoor Lynton & Barnstaple door spoorijzer
Vandaag om 09:48:39
Wat spoor 1 brouwsels door Kees-Jan
Vandaag om 09:40:15
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Jeroen Water
Vandaag om 09:40:07
De Projecten van RetroJack door Hans GJ
Vandaag om 09:33:39
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 09:23:10
Rangeren met een pec door j.ossebaar
Vandaag om 09:20:05
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 09:19:41
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door V200-G2000
Vandaag om 09:18:19
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door spoorijzer
Vandaag om 08:51:48
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 08:50:00
Bauarbeiten im gange door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 08:39:35
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door AndrevdG
Vandaag om 07:14:55
Pfarrerwinkel bahn door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 00:23:24
Fleischmann SGMm Deurrubbers? door Duikeend
30 October 2025, 22:58:17
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
30 October 2025, 21:41:33
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Mitchell
30 October 2025, 21:35:10
mDDM, waarom 3 draaistellen? door Duvel
30 October 2025, 20:40:07
NS 8100 in 0 door rolfm
30 October 2025, 20:22:16
PPM kranen van Strukton door Eric B
30 October 2025, 19:37:07
vrijgavecode z21 centrale door AlbertG
30 October 2025, 18:43:56
  

Auteur Topic: Roco Engelse wissel 4547 waarom met enkel of dubbele bediening?  (gelezen 4778 keer)

rjr

  • Offline Offline
  • Berichten: 2068
Re: Roco Engelse wissel 4547 waarom met enkel of dubbele bediening?
« Reactie #15 Gepost op: 12 November 2014, 09:06:49 »
Ik vind deze met twee aandrijvingen juist veel handiger. Over het algemeen vind ik ze betrouwbaarder dan met 1 aandrijving. Bovendien zijn ze in de bediening eenvoudiger. Je bepaald met 1 aandrijving waar de trein vandaan komt, en met de andere waar hij naar toe moet.
Eenvoudig als je ouderwets met knoppen werkt.
Maar ook in een computer programma eenvoudig op te lossen, en voor een goede bediening met de muis op het scherm kun je ze zelfs als 2 losse wissels plaatsen.

Enige waar je even op moet letten is bij puntstuk polarisatie. Puntstuk verste weg moet je mee laten schakelen.
Hangt beetje af welke aandrijvingen je er bij hebt zitten. In principe zit daar een mogelijkheid voor puntstuk polarisatie in. Zitten dan 3 soldeerpunten bij de aandrijving aan 1 kant. Maar heb ook al wel eens aandrijvingen gezien waar dit niet (meer) aanwezig was.

Roelco

ruudns

  • Offline Offline
  • Berichten: 6360
  • ***
Re: Roco Engelse wissel 4547 waarom met enkel of dubbele bediening?
« Reactie #16 Gepost op: 12 November 2014, 09:54:16 »
 (y)
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0).