houdt dus in dat je met -40 ongeveer 5 volledige wendingen nodig hebt en bij - 80 ongeveer 10 wendingen. Enkelsporig of dubbelsporige ? Kruipt een hoop hou in en veel rails ..... maar zeker te doenNadeel wat ik persoonlijk van korte rechte stukken tussen de bochten op een helling vindt is dat dit iedere keer een belasting geeft op de koppelingen en tot storing gevoelig rijden kan lijden.....lees ontsporen en of loskomen van de koppelingen. Mechanisme moet constant bocht..recht ...gelijk weer bocht en met een hele sleep wagons kan dit tot problemen lijden. Bij een spiraal die volledig in een vloeiende ononderbroken doorlopende bocht licht blijft alles in een lijn en loopt soepel door en heb je dit probleem niet.... Maar als gezegd ...... dit is mijn persoonlijke mening en heb dit enkel ondervonden op mijn eerste test baantje.... kan misschien ook aan mijn koppelingen hebben gelegen maar feit is dat met een doorlopende cirkel de wielstellen en koppelingen het minst onderhevig zijn aan weerstand en storingen