Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Lobomotion69
Vandaag
om 03:31:30
NL-baan in Canada
door
ArjanB
Vandaag
om 02:17:48
Verwisselen koppelingen Hamo 1205
door
hmmglaser
Vandaag
om 00:33:52
Modeltreinenbeurzen
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 00:10:03
Project seaside Germany
door
Ronald Halma
20 October 2025, 23:26:48
Het bouwen van een Philotrain 2400 kit
door
Huup
20 October 2025, 23:22:53
Märklin 2025
door
Edwin2121992
20 October 2025, 23:11:41
Schroefkoppeling voor H0.
door
Edwin2121992
20 October 2025, 23:09:16
Modelspoor Vereniging Nijkerk MVN Nijkerk
door
Train Charter Services
20 October 2025, 23:03:33
MODELSPOOR by MTD - 2025 - 18 & 19 oktober 2025 in Edegem (B)
door
Ronald Halma
20 October 2025, 22:52:31
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's
door
Pauldg
20 October 2025, 22:24:31
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
door
T.Spat
20 October 2025, 22:19:35
West-Brabantse modelspoordagen
door
HenkN
20 October 2025, 21:25:38
Werking Piko goldcap i.c.m. met niet-Piko decoder
door
De eerste Ivo
20 October 2025, 21:21:20
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
Frank 123
20 October 2025, 21:16:39
NL cameo layout (0,26m2)
door
Joran
20 October 2025, 20:38:07
Cherteau, fictieve Waals industriedorp
door
NS264
20 October 2025, 20:36:29
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
20 October 2025, 20:23:16
Diorama Oelde Mittelweg Hp
door
neudalhausenstadbahn
20 October 2025, 20:23:03
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm
door
wob
20 October 2025, 19:43:39
BMB-Module: “Corfe Castle Station”
door
Hans van de Burgt
20 October 2025, 19:22:16
Aachenau West
door
wob
20 October 2025, 19:17:34
Rheinburg, TP V/VI
door
gdh
20 October 2025, 19:07:07
Zaterdag, 1 november 2025 | 7e Ruilbeurs MSV Post B
door
Kees-Jan
20 October 2025, 18:46:48
Pendel module Viessmann 5214
door
Te 2/2
20 October 2025, 17:57:31
PB Models, ICR-rijtuigen
door
Huup
20 October 2025, 17:55:12
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci
door
AP3737
20 October 2025, 17:51:57
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
door
gtw6016
20 October 2025, 17:25:44
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel
door
Forever Rocofan
20 October 2025, 17:22:45
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
20 October 2025, 16:41:37
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Stad- en streekvervoer
|
Weense spitstrams in Utrecht
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omlaag
Auteur
Topic: Weense spitstrams in Utrecht (gelezen 12721 keer)
Besselspoor
Offline
Berichten: 5398
Team Mitropa - OHMB
Re: Weense spitstrams in Utrecht
«
Reactie #15 Gepost op:
26 June 2014, 12:47:52 »
Ik vond die houten stoelen wel lekker authentiek
Maar comfortabel is anders.
Gelogd
RETROBAHN A.G.
zuylen
Offline
Berichten: 4512
Re: Weense spitstrams in Utrecht
«
Reactie #16 Gepost op:
27 June 2014, 11:30:32 »
Toch wel jammer dat die Wiener Schnitzeltrams weer verkocht worden. Is weer eens wat anders dan inderdaad het standaard materiaal. Ik had begrepen dat ze naar Polen gingen?
de aanleg van een tramlijn kan snel gaan. Ik heb dat destijds gezien in Den Haag waar een nieuwe tram ter hoogte van de Loevesteijnlaan werd aangelegd. Binnen 1,5 jaar konden de eerste trams de baan op. Jammer dat ze toen gelijk problemen kregen met Ramp(d)stadrail.
«
Laatst bewerkt op: 27 June 2014, 11:35:25 door zuylen
»
Gelogd
zuylen is helaas in januari 2025 overleden
renew
Offline
Berichten: 233
Re: Weense spitstrams in Utrecht
«
Reactie #17 Gepost op:
27 June 2014, 13:03:17 »
In het ad van vandaag staat een heel stuk over de trams. De bru wil niet van een fout van hunzelf spreken maar heeft alle smoezen al weer klaar, met als hoofdthema dat er minder passagiers zijn. Ze vergeten gewoon dat er meer buslijnen direct van/naar Utrecht gaan dan vroeger. Een 2e punt is dat er weinig mensen instappen in deze trams. Als ze gewoon na hadden gedacht hadden ze kunnen weten dat dit niet zou werken omdat de trams nergens kunnen inhalen. De trams hadden gewoon alle haltes kunnen stoppen omdat ze hun voorganger toch niet voorbij komen.
En is het niet de BRU die te lage en te smalle trams heeft genomen waardoor ook de trams en de perrons moeten worden aangepast. Of komt dat ook door de passagiers.
We zullen de volgende fout alvast aanhalen. De nieuwe trams voor de uithoflijn moeten ook gaan rijden op de bestaande lijn. De uithoflijn wordt een straatspoor en de huidige lijn heeft perrons. Mij benieuwen wanneer ze daar achter gaan komen
Dus dit gepruts van de bovenste plank kost ons als provincie Utrecht bewoners dus weer eens 4 miljoen, boven het geen wat ze hier in Utrecht al aan prutsen.
groet René
Gelogd
René is op 26-10-2016 overleden
Volg het spoor wat er ligt, zoek niet wat er nooit meer is. Een regel uit het lied kom terug van spinvis. Komt ie nu pas mee.
Emiel_nl
Offline
Berichten: 586
Re: Weense spitstrams in Utrecht
«
Reactie #18 Gepost op:
27 June 2014, 16:09:30 »
Als de nieuwe trams op de nieuwe lijn gaan rijden, is het de bedoeling de huidige lijn aan te passen aan de nieuwe lijn. Dus daar zijn ze al lang achter gekomen.
Groetjes,
Emiel
Gelogd
renew
Offline
Berichten: 233
Re: Weense spitstrams in Utrecht
«
Reactie #19 Gepost op:
03 July 2014, 19:51:50 »
het Bru is de afgelopen dagen weer breeduit in het AD te vinden. Gisteren over de verkoop van de weense trams en dat ze niet snappen dat er minder mensen in de tram zitten. Ik zal ze eens een hint geven, tel eens het aantal doorgaande buslijnen vanuit Nieuwegein naar Utrecht en kijk eens naar 10 -15 jaar (lijn 116) geleden ( Nieuwegein had afwisselend 2 of 3 stadslijnen waarbij op de tram moest worden overgestapt)en nu ( lijnen 71,72,74,77,63,64,65,48,265,).
Vandaag over de financiële zaken en dat het een rommeltje is. Ik heb daar geen verstand van maar 3 keer dezelfde aanbesteding moeten doen incl de kosten voor de gang naar de rechter zullen ook niet goedkoop zijn geweest. Het stukje eindigt dat een pief van de bru zegt dat er ook positieve dingen zijn, zoals het in zeer korte tijd uit de grond stampen van een zelfstandige tramlijn. Even voor deze meneer, Die rijdt al 30 jaar, dus zo moeilijk kon dat niet zijn.
En mochten er nog mensen zijn die in de spits met de tram rijden. Binnenkort is deze er weer weken uit voor het vervangen van de rails ( 2e keer in 3 jaar) dus tijd zat om alternatieven te vinden. Kan de bru daarna de ritprijs nog hoger maken voor de volhouders.
groet René ( die tegenwoordig lijn 74 naar Utrecht neemt)
Gelogd
René is op 26-10-2016 overleden
Volg het spoor wat er ligt, zoek niet wat er nooit meer is. Een regel uit het lied kom terug van spinvis. Komt ie nu pas mee.
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Stad- en streekvervoer
|
Weense spitstrams in Utrecht