Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€0.00
Per saldo:
€-250.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Problemen BR10 met decoder Zimo MN330P22 Plux 22
door
Ronald Halma
Vandaag
om 17:10:49
Line-up foto's van modellen
door
fissy
Vandaag
om 16:50:02
Rondom Charlois
door
spoorijzer
Vandaag
om 16:49:27
Da's Daz 2
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 16:30:08
Spelregels 'Raadplaatje'
door
Reinout van Rees
Vandaag
om 16:16:53
draaistel A.C.M.E. slaaprijtuig loshalen: hoe?
door
Peter J K
Vandaag
om 14:53:07
Rondje door Lissabon met Lijn 28
door
R1954
Vandaag
om 14:33:54
RhB modelbaan in Aanbouw die Scalettabahn Davos-Dürrboden
door
Hollandserhbfan
Vandaag
om 14:28:28
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 14:23:16
ratelende 1300 van Electrotren
door
Mug
Vandaag
om 14:13:22
'Worst Case' materieel voor testen vrije ruimte, etc...
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 14:00:15
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Bertholdowitsch
Vandaag
om 13:58:45
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
Vandaag
om 13:38:23
Polderbaan(tje) 0,3m2
door
GD
Vandaag
om 13:33:20
DR buffetrijtuig verhuist naar Houten
door
Eric B
Vandaag
om 13:24:19
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
Hendrik Jan
Vandaag
om 12:32:34
Extra functie in Zimo MS450P22
door
Herb73
Vandaag
om 12:05:59
Roco traxx 'Eurocity': suggestie 2e nummer doorgeven
door
Reinout van Rees
Vandaag
om 11:55:49
VERPLAATST: Roco traxx 'Eurocity': suggestie 2e nummer doorgeven
door
Reinout van Rees
Vandaag
om 11:53:08
Reparaties aan je materieel: tips & tricks
door
Gerrit H
Vandaag
om 11:31:37
13 december modelspoorbeurs Houten
door
maartenvdb
Vandaag
om 11:27:56
Plux12/16/22 Functiedecoder voor Roco 64205/64209
door
bellejt
Vandaag
om 11:17:33
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules
door
Lucien
Vandaag
om 11:07:49
Faller Watertoren van de beurs in Gangelt opknappen.
door
ruudns
Vandaag
om 11:05:44
Roco digitaal rijden Mulimaus... is z21 Start wel nodig?
door
Ronald Halma
Vandaag
om 10:40:03
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
aad52
Vandaag
om 10:32:51
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Wil uit ZO drenthe
Vandaag
om 10:10:18
Frans loodsje et cetera
door
Jelmer
Vandaag
om 09:59:36
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
cor_b
Vandaag
om 09:28:58
Loc - tenderverbindin Roco S3/6
door
Ben
Vandaag
om 08:56:38
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Stad- en streekvervoer
|
Weense spitstrams in Utrecht
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omlaag
Auteur
Topic: Weense spitstrams in Utrecht (gelezen 12817 keer)
Besselspoor
Offline
Berichten: 5448
Team Mitropa - OHMB
Re: Weense spitstrams in Utrecht
«
Reactie #15 Gepost op:
26 June 2014, 12:47:52 »
Ik vond die houten stoelen wel lekker authentiek
Maar comfortabel is anders.
Gelogd
RETROBAHN A.G.
zuylen
Offline
Berichten: 4512
Re: Weense spitstrams in Utrecht
«
Reactie #16 Gepost op:
27 June 2014, 11:30:32 »
Toch wel jammer dat die Wiener Schnitzeltrams weer verkocht worden. Is weer eens wat anders dan inderdaad het standaard materiaal. Ik had begrepen dat ze naar Polen gingen?
de aanleg van een tramlijn kan snel gaan. Ik heb dat destijds gezien in Den Haag waar een nieuwe tram ter hoogte van de Loevesteijnlaan werd aangelegd. Binnen 1,5 jaar konden de eerste trams de baan op. Jammer dat ze toen gelijk problemen kregen met Ramp(d)stadrail.
«
Laatst bewerkt op: 27 June 2014, 11:35:25 door zuylen
»
Gelogd
zuylen is helaas in januari 2025 overleden
renew
Offline
Berichten: 233
Re: Weense spitstrams in Utrecht
«
Reactie #17 Gepost op:
27 June 2014, 13:03:17 »
In het ad van vandaag staat een heel stuk over de trams. De bru wil niet van een fout van hunzelf spreken maar heeft alle smoezen al weer klaar, met als hoofdthema dat er minder passagiers zijn. Ze vergeten gewoon dat er meer buslijnen direct van/naar Utrecht gaan dan vroeger. Een 2e punt is dat er weinig mensen instappen in deze trams. Als ze gewoon na hadden gedacht hadden ze kunnen weten dat dit niet zou werken omdat de trams nergens kunnen inhalen. De trams hadden gewoon alle haltes kunnen stoppen omdat ze hun voorganger toch niet voorbij komen.
En is het niet de BRU die te lage en te smalle trams heeft genomen waardoor ook de trams en de perrons moeten worden aangepast. Of komt dat ook door de passagiers.
We zullen de volgende fout alvast aanhalen. De nieuwe trams voor de uithoflijn moeten ook gaan rijden op de bestaande lijn. De uithoflijn wordt een straatspoor en de huidige lijn heeft perrons. Mij benieuwen wanneer ze daar achter gaan komen
Dus dit gepruts van de bovenste plank kost ons als provincie Utrecht bewoners dus weer eens 4 miljoen, boven het geen wat ze hier in Utrecht al aan prutsen.
groet René
Gelogd
René is op 26-10-2016 overleden
Volg het spoor wat er ligt, zoek niet wat er nooit meer is. Een regel uit het lied kom terug van spinvis. Komt ie nu pas mee.
Emiel_nl
Offline
Berichten: 586
Re: Weense spitstrams in Utrecht
«
Reactie #18 Gepost op:
27 June 2014, 16:09:30 »
Als de nieuwe trams op de nieuwe lijn gaan rijden, is het de bedoeling de huidige lijn aan te passen aan de nieuwe lijn. Dus daar zijn ze al lang achter gekomen.
Groetjes,
Emiel
Gelogd
renew
Offline
Berichten: 233
Re: Weense spitstrams in Utrecht
«
Reactie #19 Gepost op:
03 July 2014, 19:51:50 »
het Bru is de afgelopen dagen weer breeduit in het AD te vinden. Gisteren over de verkoop van de weense trams en dat ze niet snappen dat er minder mensen in de tram zitten. Ik zal ze eens een hint geven, tel eens het aantal doorgaande buslijnen vanuit Nieuwegein naar Utrecht en kijk eens naar 10 -15 jaar (lijn 116) geleden ( Nieuwegein had afwisselend 2 of 3 stadslijnen waarbij op de tram moest worden overgestapt)en nu ( lijnen 71,72,74,77,63,64,65,48,265,).
Vandaag over de financiële zaken en dat het een rommeltje is. Ik heb daar geen verstand van maar 3 keer dezelfde aanbesteding moeten doen incl de kosten voor de gang naar de rechter zullen ook niet goedkoop zijn geweest. Het stukje eindigt dat een pief van de bru zegt dat er ook positieve dingen zijn, zoals het in zeer korte tijd uit de grond stampen van een zelfstandige tramlijn. Even voor deze meneer, Die rijdt al 30 jaar, dus zo moeilijk kon dat niet zijn.
En mochten er nog mensen zijn die in de spits met de tram rijden. Binnenkort is deze er weer weken uit voor het vervangen van de rails ( 2e keer in 3 jaar) dus tijd zat om alternatieven te vinden. Kan de bru daarna de ritprijs nog hoger maken voor de volhouders.
groet René ( die tegenwoordig lijn 74 naar Utrecht neemt)
Gelogd
René is op 26-10-2016 overleden
Volg het spoor wat er ligt, zoek niet wat er nooit meer is. Een regel uit het lied kom terug van spinvis. Komt ie nu pas mee.
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Stad- en streekvervoer
|
Weense spitstrams in Utrecht