Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€0.00
Per saldo:
€-250.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
De Projecten van RetroJack
door
RetroJack
Vandaag
om 15:42:40
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 15:32:47
Modelwensen 2026
door
N-Sven
Vandaag
om 15:28:23
2nd Dutch US Convention, DRU Ulft NL 6/7 april 2024
door
Ronald Halma
Vandaag
om 15:23:59
Klein baantje om de Kerstboom heen
door
Ronald Halma
Vandaag
om 15:21:04
Tandwielen Fleischmann BR 80
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 15:20:26
PIKO Rh 600 NS + LokSound 5
door
B2
Vandaag
om 15:18:59
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland.
door
Arjan6511
Vandaag
om 15:04:26
Tricolore trein
door
Wim Romijn
Vandaag
om 15:01:09
3e US Convention op 11 en 12 april 2026, locatie De Pol Aalten NL
door
Ronald Halma
Vandaag
om 15:00:59
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
spoorzeven
Vandaag
om 15:00:06
"Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79
door
ES44C4
Vandaag
om 14:53:33
Laatste beursgang van Piet Peetoom (Godfather Models& Supply) 10/11 januari a.s.
door
Rob Ellerman
Vandaag
om 14:38:44
Thalys, verschillende merken, hoe koppelingen aanpassen?
door
raf
Vandaag
om 14:34:40
Yamorc 7001 dood
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:16:40
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
cor_b
Vandaag
om 13:38:38
Goede wensen voor 2026
door
Karben
Vandaag
om 13:24:27
Rheinburg, TP V/VI
door
Jelmer
Vandaag
om 13:09:14
Rondom Charlois
door
Eric B
Vandaag
om 13:02:57
VERPLAATST: Printplaatje van Fleischmann Piccolo 9369 stuk
door
Reinout van Rees
Vandaag
om 12:58:31
Trix wielen vervangen van rijtuigen en wagons
door
Petertje
Vandaag
om 12:44:45
MoBaBro.de
door
Marco1044
Vandaag
om 12:36:51
US diorama in H0
door
Frank 123
Vandaag
om 12:24:30
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Harryku
Vandaag
om 12:24:08
Zwederbaan
door
nighttrain1
Vandaag
om 12:04:36
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
willyTEE
Vandaag
om 11:24:03
Aansluiting Bezetmelding
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 11:17:20
Pfarrerwinkel bahn
door
Wim Vink
Vandaag
om 10:53:27
Bahnstrecke 5867
door
Wim Vink
Vandaag
om 10:50:41
Binnenverlichting van 4 DDM1 rijtuigen laten draaien op 1 decoder.
door
Jos B.
Vandaag
om 10:35:31
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
OV Apeldoorn Zutphen
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: OV Apeldoorn Zutphen (gelezen 946 keer)
Michel van den Hof
Offline
Berichten: 1489
Al DEMU lid sinds 2004 (www.demu.org.uk)
OV Apeldoorn Zutphen
«
Gepost op:
03 April 2014, 21:27:53 »
Voor wat betreft Apeldoorn-Zutphen.
De provincie Gelderland wil graag een OV opwaardering Apeldoorn-Arnhem. Lang werd de Emperboog overwogen, bij Zutphen, om een rechtstreekse treinverbinding mogelijk te maken. Dit plan is definitief van de baan. Daarna kwam een waterstof bus in beeld en een hybride bus. De huidige status is een HOV bus verbinding (bus type, route, uitvoering infra allen nog onbekend), waarbij nog moet worden bezien of die ingepast zal worden in de huidige concessie Veluwe (tot dec. 2016, met beslissing deze zomer over evt. verlenging tot dec. 2020) of dat dit een separate aanbesteding wordt (met vast en zeker gevolgen voor het huidige lijnennet en bijbehorende frequenties en bedieningstijden).
Mvg, Michel (lid OR Syntus Veluwe)
Gelogd
Reinout van Rees
Team forummoderators
Offline
Berichten: 7802
Forummoderator
Re: OV Apeldoorn Zutphen
«
Reactie #1 Gepost op:
03 April 2014, 21:50:14 »
Spoorlijntje reactiveren? Even wat roetwalmende-barbecues-op-wielen aan de kant schoffelen en je hebt een prachtig lijntje Apeldoorn-Dieren-Arnhem, toch? :-)
Reinout - die heel hart bukt...
Gelogd
Bouw v/d EifelBurgenBahn
(h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis
(verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)
SimonH
Offline
Berichten: 803
Heußenstein Bf
Re: OV Apeldoorn Zutphen
«
Reactie #2 Gepost op:
03 April 2014, 22:49:50 »
De provincie Gelderland blijft verbazen. Nog niet zo lang geleden werd de toekomst van de spoorverbinding Apeldoorn-Zutphen op het spel gezet - er zou geen geld meer zijn voor het exploitatieverlies.
Gisteren een artikel in de krant, dat de provincie bussen een achterhaald vervoermiddel vindt en overweegt alle streekbussen op te heffen - Het reizigersaanbod zou in korte tijd zijn gehalveerd waarmee, volgens de provincie, aan wordt getoond dat bussen geen vervoermiddel van deze tijd meer zijn. De exploitatiebijdrage zou de provincie niet meer op kunnen hoesten.
En vandaag wil men opeens investeren in een nieuwe verbinding.
Gelogd
Heußenstein
: HO, DB 1957
Michel van den Hof
Offline
Berichten: 1489
Al DEMU lid sinds 2004 (www.demu.org.uk)
Re: OV Apeldoorn Zutphen
«
Reactie #3 Gepost op:
03 April 2014, 23:37:51 »
Laat ik als OR lid maar niet uitwijden over de uitholling van het OV door de zittende concessiehouder en vorige concessiehouder, of toch wel?
Als je een hoeveelheid DRU's (Dienstregelinguren) per jaar aanbied, en die blijken in de uitvoering toch beduidend duurder dan gedacht, en je gaat creatief boekhouden, zodat het aantal uren overeind blijft, maar je veel minder kilometers gaat rijden (langzamer rijden door onnodig ruime rijtijden, onnodige slingers in routes bedenken, allerlei onnodig lange wachttijden inbouwen EN tegelijkertijd daar door ook nog eens allerlei al jaren bestaande een goed gebruikte overstap mogelijkheden mee om zeep helpt - uit een in jaren goed geëvolueerd lijennet met bijbehorende dienstregeleing - lees VAD/Midnet/Connexxion) en de de provincie slikt dit alles voor zoete koek, dan krijgt de opdrachtgever, de belastingbetaler en de echte reiziger, dus steeds minder waar voor zijn geld. Een minder goed product willen nu eenmaal minder mensen gebruik van maken, en hé presto, we hebben weer een goed excuus als overheid om weer ergens onze handen en budgetten in deze maatschappij vanaf te trekken. Weer meer geld over voor interne salarisverhogingen en bonussen .......
Dit beleid kost op termijn mobiliteit mogelijkheden voor een grote groep van de bevolking en heel veel werkgelegenheid, maar ach, daar heeft onze maatschappij toch al bakken te veel van ......
Dit onderwerp is trouwens niet door mij gestart, maar was vanwege de Emperboog een bijdrage in het Fyra onderwerp, over opwaardering van Apeldoorn-Zutphen, als alternatieve omleidingsroute. Het modurators team heeft e.e.a gesplitst. Vraag me niet waarom, want over niet spoorgerelateerd OV gaat het op dit forum toch helemaal niet?
Mvg, Michel
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
OV Apeldoorn Zutphen