Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door nighttrain1
Vandaag om 00:19:05
Tams app door reinderlf
Vandaag om 00:01:47
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 00:00:11
Wat was jullie allereerste loc? door ArjanB
08 August 2025, 23:41:32
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door GerardvV
08 August 2025, 23:29:33
Site Uhlenbrock door Hasenwald
08 August 2025, 23:28:39
De projecten van Ruben (NL H0) door Ruben90
08 August 2025, 23:27:25
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door NS264
08 August 2025, 23:24:44
Programmeren cv door Hasenwald
08 August 2025, 23:18:39
booster vraag door Hasenwald
08 August 2025, 23:06:40
Modelbaan Beltheim. door Wim Vink
08 August 2025, 22:53:32
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
08 August 2025, 22:51:41
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
08 August 2025, 22:30:37
Sfeer op je modelbaan door Scratchbuilt
08 August 2025, 22:26:36
Wielen bruineren. Hoe? door Dave.......
08 August 2025, 22:14:22
Bouwbeschrijving Pec ex Dec van FRIE door AB 7216
08 August 2025, 22:11:40
Toon hier je (model)TRAM foto's. door GerardvV
08 August 2025, 22:08:01
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
08 August 2025, 22:05:18
Hoe een Train-O-Matic lokdecoder voorzien van een lang adres ? door Bahn-AG
08 August 2025, 21:41:52
23 augustus modelspoorbeurs Houten door Martin Domburg
08 August 2025, 21:35:29
Rijnstraat door Huup
08 August 2025, 20:37:49
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
08 August 2025, 20:36:15
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
08 August 2025, 20:32:30
Module vliegveld Jan van Mourik door Peter Soonius
08 August 2025, 20:30:48
Fleischmann Anna ombouw. door Scratchbuilt
08 August 2025, 20:25:10
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door ES44C4
08 August 2025, 20:23:24
Terugverende koppeling door Trein033
08 August 2025, 20:01:19
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
08 August 2025, 19:03:27
Vreemd probleem door guy1846
08 August 2025, 18:37:10
DDAR op basis van een Artitec DDM door Daan de leeuw
08 August 2025, 16:23:24
  

Auteur Topic: Quantumtrain/ TU Delft  (gelezen 2345 keer)

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4533
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: Quantumtrain/ TU Delft
« Reactie #15 Gepost op: 30 December 2013, 17:51:34 »
Bij MiWuLa zijn ze er mee bezig.

en die transrapid zie ik meer toekomst in
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4385
Re: Quantumtrain/ TU Delft
« Reactie #16 Gepost op: 30 December 2013, 22:40:19 »
...een vliegend koekblik....
Gert

Pffff... ;)

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2086
Re: Quantumtrain/ TU Delft
« Reactie #17 Gepost op: 30 December 2013, 22:49:49 »
Transrapid is al 25 jaar oud, zijn veel proefnemingen mee gehouden maar eind 2011 is men er in Duitsland mee gestopt. Er ligt ergens in China dacht ik een lijntje, en met een iets andere techniek in Japan, meer is het niet geworden.

Maglev

  • Offline Offline
  • Berichten: 57
  • Ik verzamel NS treinen,tram,bus,auto periode IV
Re: Quantumtrain/ TU Delft
« Reactie #18 Gepost op: 03 January 2014, 15:29:51 »
Ik heb het artikel zelf ook gelezen in de nieuwsbrief van OV Magazine. Ikzelf en mijn stichting Freedom of Mobility worden in het artikel ook genoemd. Ik was er zelf niet echt gelukkig mee. Mijn stichting gelooft zeker in de Maglev techniek. De stichting probeert de Maglev ook weer op de politieke agenda te krijgen. Echter zien wij het meest in de Transrapidtechniek, maar we kijken ook naar de Japanse JR Maglev. We geloven zelf helemaal niet in de ET3 van Deryl Oster of een vacuümtrein zoals die op de site wordt gepresenteerd. Ikzelf en de stichting willen dan ook niet met ET3 en Quantumtrain geassocieerd  worden.

Met onderstaande van p-kokkie ben ik het helemaal mee eens. Wij van de stichting zien kansen voor de Maglev die in de visie van de stichting de gehele intercitydienst overneemt. Het netwerk bestaat uit 9 geïsoleerde lijnen die alle grote steden en de 5 luchthavens aandoet.

Ik zit nu te googlen op maglev en transrapid. ik denk dat dit systeem echt de toekomst heeft.
Ik zal niet zeggen dat dit systeem van Siemens en ThyssenKrupp het bestaande spoor zal vervangen, ik denk eerder aan een hele snelle aanvulling naast de spoorverbindingen.






« Laatst bewerkt op: 03 January 2014, 15:34:07 door Maglev »