Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Goede wensen voor 2026 door prutser
Vandaag om 23:24:18
Contact gegevens Roco NL door Sikko
Vandaag om 23:19:17
Piko EUROCITY 2969 traxx door Rob Ellerman
Vandaag om 23:13:54
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules door Ronald Halma
Vandaag om 23:09:35
Toon hier je (model)TRAM foto's. door GerardvV
Vandaag om 22:43:11
diorama, voor lange treinen. door Mark D.
Vandaag om 22:18:05
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 21:58:54
Rondom Charlois door hervé
Vandaag om 21:41:46
Onshape gebruikersgroep door Frank 123
Vandaag om 21:39:59
Station Steenwijk poging 2 door Spoor010
Vandaag om 21:19:32
Resin kits best met of zonder grondlaag door Sikko
Vandaag om 20:52:29
NAM ex USATC MK modelbouw studio kit door orientexpress
Vandaag om 20:41:57
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Vislijn
Vandaag om 19:41:54
Bauarbeiten im gange door Frank 123
Vandaag om 19:38:36
Revier Rheinbrenner (H0) door Marco1044
Vandaag om 19:14:52
"Southern Pacific's Coos Bay Branchline in H0", een nieuwe thuisbaan. door Ronald Halma
Vandaag om 18:53:51
Spoor- en tramweg parafernalia door Eelco Storm
Vandaag om 18:07:14
VERPLAATST: Probleem met inloggen door Duikeend
Vandaag om 18:02:20
Wie weet hoe je 2 fleischmann sprinters kan koppelen door linquenda2
Vandaag om 17:58:09
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Arjan6511
Vandaag om 17:54:25
Modellbau Lingen 2026 door Scratchbuilt
Vandaag om 17:39:57
Raadplaatje door Gerrit H
Vandaag om 17:36:02
Station Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0 door Locojack
Vandaag om 17:14:30
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 17:00:58
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 16:30:51
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 15:52:23
Rivarossi br 56 HR2891S door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 15:28:59
Brexbachtalbahn - Duitslands mooiste zijlijn. door Brexbachtalbahn
Vandaag om 13:47:48
Wat hebben treintjes met Kerst te maken? door Besselspoor
Vandaag om 13:33:42
Site Uhlenbrock door Michaël dB
Vandaag om 12:53:27
  

Auteur Topic: Reizen met China Railways (mini reportage)  (gelezen 834 keer)

ivanzon

  • Offline Offline
  • Berichten: 1587
Reizen met China Railways (mini reportage)
« Gepost op: 25 October 2013, 20:48:51 »
Heb in mijn recentste vakantie meerdere keren in de trein gezeten in China... hier een paar kleine raportages over die reizen. Geen foto's want het was niet duidelijk of dat mocht en het was absurd druk wegens de vakantie periode (Gouden week)

1e rit. Beijing West - Luoyang
Materieel: CRH380AL, de 16 wagen versie
Reisduur: 6 uur oid.
Beijing west is een kolossaal station, en het verkeer eromheen een totale chaos. De oprit naar de vertrekhal stond helemaal vol, en de hekken die voor de veiligheid van de voetgangeers geplaatst zijn staan vooral in de weg als je met koffers reist.

Procedure in het Beijing gaat als volgt
Alle personen en bagage wordt door een metaaldetector gestuurd voordat je verder de hal binnen mag
Onze kaartjes waren altijd van tevoren gekocht, dus het was niet nodig om daarvoor nog in de rij gaan staan
Als de kaartjes gekocht zijn ga je naar de wachtruimte, een enorme hal waar gemakkelijk de 1000 personen die met een CRH380AL vervoerd kunnen worden in passen.
Op het moment dat de trein klaar is voor vertrek mag iedereen naar het perron en ga je met je baggage bij de pijlen staan voor de wagon die op je ticket staat.

De treinrit
We hadden de stoptrein, die op meerdere stations werd ingehaald door de sneltrein. Ondanks het verzoek om niet uit te stappen om te roken stapte bij elke langere stop een hele club Chinezen uit om hun nicotine behoefte te stillen.
Gedurende de rit werd er op de beeldschermen in de wagon reclamefilmpjes getoond van de attracties op de route, en werd er op de muur aan het begin en einde van de wagon aangegeven wat het volgende station was in het Chinees en Engels.
De stoelen zijn te vergelijken met vliegtuigstoelen, maar met veel meer beenruimte.

roco

  • Offline Offline
  • Berichten: 2009
Re: Reizen met China Railways (mini reportage)
« Reactie #1 Gepost op: 25 October 2013, 20:57:35 »
Graag ook foto's plaatsen .

gr Jos

ivanzon

  • Offline Offline
  • Berichten: 1587
Re: Reizen met China Railways (mini reportage)
« Reactie #2 Gepost op: 25 October 2013, 21:03:48 »
Deel 2
Volgende rit vas van Luoyang naar Xián. Dit keer met twee gekoppelde CRH380A treinen, met 8 wagons per trein. Dit gaf het effect dat de wagon nummers op het perron niet meer kloppen want de deuren komen dan net iets anders uit dan bij een trein die 16 wagons heeft. Xi'an was het einde van de rit, hier kwam gelijk een schoonmaakploeg het perron op om de trein te wassen.

3e rit, de nachttrein van Guilin naar Guangzou
Deze treinen zijn enorm lang (meer dan 20 wagons) en om het instappen soepel te laten verlopen wordt bij ieder station de deur naar de volgende wagon dicht gedaan.
Bij elke deur zit er een houdertje waar het personeel bij iedere stop een bordje met het wagon nummer insteekt. Ook wordt er bij elke stop een loopplank neegelegd. Per wagon is er 3-4 man personeel die hiervoor zorgt.

De rit zelf was niet echt comfortabel, want er was een probleem met de remmen waardoor je bijna uit het bed viel bij iedere remactie.
De regel dat er naar elke trein in tegengestelde richting getoeterd moet worden is ook niet bevorderlijk voor de nachtrust.

Ik heb geen fotos omdat het overal wemelde van beveiligingspersoneel, in uniform en in burger. Ik heb het risico niet genomen, ook omdat de gidsen niet in het station mochten komen en er dus niemand Chinees kon verstaan (en Engels verstaan ze niet, meeste Engelse teksten zijn rechtstreeks uit Google Translate gekomen)