Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 13:27:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 13:25:26
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 13:16:11
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:03:13
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door R1954
Vandaag om 12:58:24
US diorama in H0 door jan47
Vandaag om 12:52:26
Aachenau West door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 12:50:56
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 12:43:51
Cranicher Altbahn door Arjen52
Vandaag om 12:41:19
Digikeijs DR4024 gedeeltelijk defect? door bellejt
Vandaag om 12:09:31
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door SvenW
Vandaag om 11:45:51
Roco 21026 werkt niet goed door Gabriël Bergsma
Vandaag om 11:40:43
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 11:37:53
Bahnstrecke 5867 door wob
Vandaag om 11:36:48
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door Jelmer
Vandaag om 11:23:07
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:16:06
Mooi weer om buiten te spelen door hervé
Vandaag om 10:48:17
In 6 uur van Parijs naar Madrid: EU zet in op netwerk van snelle treinen door MaraNCS
Vandaag om 10:48:06
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Eric B
Vandaag om 10:34:36
Lodewickshaven door tothebeach
Vandaag om 10:13:47
Op Zuid (NL H0) door TonM
Vandaag om 09:38:15
ESU locprogrammer door ruudns
Vandaag om 09:34:50
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
Vandaag om 09:30:35
Minibaan Visserskaai H0 door Eric B
Vandaag om 08:32:54
Station Roodeschool door spoorijzer
Vandaag om 07:57:16
Stalen busjes als lagers voor een Fleischmann rondmotor door Gerrit H
Vandaag om 07:20:02
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ door g-j
Vandaag om 06:40:45
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
06 November 2025, 23:04:24
Verkoper beurs Houten door Wies
06 November 2025, 22:22:43
Waarschuwing: scam-websites zoals Modellbahnenshop.com door Reinout van Rees
06 November 2025, 21:27:00
  

Auteur Topic: Plan V cabine  (gelezen 7777 keer)

Eljakim

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 8
    • www.eljakimburger.nl
Re: Plan V cabine
« Reactie #15 Gepost op: 21 September 2013, 13:16:13 »
Hoi Emiel,

Bedankt voor je reactie, maar dat wist ik al.
Ik was de remkraan aan het schilderen,  daarom even snel in elkaar gezet. Ik ben al achter een kogelknop aan voor de rijrichtingskruk. De stuurstroomsleutel is van mat54, maar staat prima. Een originele is natuurlijk ook leuk, als iemand er nog 1 heeft liggen :)
« Laatst bewerkt op: 21 September 2013, 13:18:35 door Eljakim »
Volg binnenkort de voortgang van de bouw van mijn treincabine op www.eljakimburger.nl/treincabine/

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4075
Re: Plan V cabine
« Reactie #16 Gepost op: 21 September 2013, 22:23:06 »
Tip van een meester: die remkraan-hendel zit niet goed. Die moet lager zitten, strak op die ronde schijf eronder. Nu werkt de remkraan-vergrendeling niet. Ter illustratie wat ik bedoel, zie deze afbeelding:

http://i775.photobucket.com/albums/yy37/Opeenshadikhet/Op%20stap%20met%20Joop/IMG_3360.jpg
Komt die 'kier' niet omdat de remkraan ergens richting snelrem staat?
Volgens mij komt het bovendeel steeds verder omhoog, naar gelang je de kraan in een hogere remstand zet.

Iig is dat zo bij FV4 en FV6 kranen die ik ken, en misschien bij deze ookwel?

Citaat
Verder mist er op de rijrichtingskruk nog een ronde knop (daarom zit er schroefdraad) en de stuurstroomsleutel is volgens mij eentje van Plan U. Wellicht dat deze foto wat extra info verschaft:

http://www.archiefedwardbary.nl/images/fotos/nederland/ns/electreinstellen/mat64/EB20110729-00000%20Heezik%20(Bk%20cabine%20van%20stel%20953%20te%20Zwolle).JPG

Voor de rest ziet het er netjes uit.
Groetjes,
Emiel
Het leuke van de stuurstroomsleutel van plan U is juist dat deze hetzelfde is als een sleutel van mat'64, alleen met een extra uitsparing erin, maar het uiterlijk is hetzelfde.

rene w.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1297
Re: Plan V cabine
« Reactie #17 Gepost op: 21 September 2013, 23:34:40 »
 :-X volgens mij gaf hij zelf reeds het antwoord!
Lag uit elkaar vanwege verven en nee de hendel komt niet verder omhoog naarmate je harder remt.

Emiel_nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 586
Re: Plan V cabine
« Reactie #18 Gepost op: 22 September 2013, 00:23:30 »
Komt die 'kier' niet omdat de remkraan ergens richting snelrem staat?
Volgens mij komt het bovendeel steeds verder omhoog, naar gelang je de kraan in een hogere remstand zet.

Iig is dat zo bij FV4 en FV6 kranen die ik ken, en misschien bij deze ookwel?
Het leuke van de stuurstroomsleutel van plan U is juist dat deze hetzelfde is als een sleutel van mat'64, alleen met een extra uitsparing erin, maar het uiterlijk is hetzelfde.
Nee, die kier hoort niet zo. De remhendel gaat bij het verdraaien ook niet omhoog of omlaag, zoals bij de FV4 of FV6. De FV4 en FV6 zijn manometrische remkranen, de remkraan van Mat'64 is dat niet. Het grootste deel van de draaislag is het elektro-pneumatische deel (het deel waar je klikjes hoort), het pneumatische deel is maar een klein deel en is feitelijk niets anders dan zelf lucht uitlaten uit de treinleiding of het weer vullen ervan.
Groetjes,
Emiel

Emiel_nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 586
Re: Plan V cabine
« Reactie #19 Gepost op: 22 September 2013, 00:27:33 »
Hoi Emiel,

Bedankt voor je reactie, maar dat wist ik al.
Ik was de remkraan aan het schilderen,  daarom even snel in elkaar gezet. Ik ben al achter een kogelknop aan voor de rijrichtingskruk. De stuurstroomsleutel is van mat54, maar staat prima. Een originele is natuurlijk ook leuk, als iemand er nog 1 heeft liggen :)
Okee toppy! Nu heb ik wel een stuurstroomsleutel liggen, maar dat is de reservesleutel van de 904 (afkomstig van de 419). Maar ik kan eens rondvragen.
Groetjes,
Emiel

Eljakim

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 8
    • www.eljakimburger.nl
Re: Plan V cabine
« Reactie #20 Gepost op: 22 September 2013, 18:27:18 »
Hoi Emiel,

Als je eens wil rondvragen, geweldig!  (y)
Het lijkt mij ook erg leuk om eens een keer aan jullie treinstel te komen werken. :D
Ik zal eens op jullie website kijken (mat64.nl).

Groet van Eljakim
Volg binnenkort de voortgang van de bouw van mijn treincabine op www.eljakimburger.nl/treincabine/